Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke calibratie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke calibratie

    Even situatieschets: PC met een simpele dual screen setup. Helemaal geen high end schermen ofzo maar simpele dingen.

    probleem: de 2 schermen geven een totaal verschillend beeld weer en zou dus graag eens calibreren.
    Nu ben ik eens aan het kijken om zo een toestelletje te kopen.

    Ik kwam uit op de spyder 2 express maar ik zie hier nu ergens dat die geen multiple monitors aankan. En is die misschien ook iets te beperkt in zijn kunnen?
    Geef ik dan beter wat meer geld uit aan een 2pro of een 3 of iets dergelijks?

    wie heeft er voorstellen of ervaringen? andere merken zijn uiteraard ook welkom! dit was maar een voorstel
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

  • #2
    Re: welke calibratie

    Misschien best even uw pc configuratie erbij halen.
    Indien dit windows is, is de kans klein dat je 2 schermen tegelijk kan caliberen.

    Dit heeft niets te maken met de spider, die kan zoveel schermen aan als je maar wil.

    Comment


    • #3
      Re: welke calibratie

      inderdaad windows... maar waarvan hangt het dan af of ik die appart kan calibreren?
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

      Comment


      • #4
        Re: welke calibratie

        Om verschillende schermen te kunnen gebruiken met calibratie heb je voor elk scherm een LUT (look up table) nodig. Deze LUT dient om het profiel te bewaren en het scherm aan te passen. Dit is hardware en bevindt zich op de schermkaart.

        Slechts weinig schermkaarten voor windows beschikken over 2 luts, ook al kunnen ze 2 schermen aansluiten.
        Een mogelijke oplossing is 2 schermkaarten te gebruiken en deze elk een monitor te laten aansturen.

        Dan is er nog het windows probleem. Windows ondersteunt van nature geen 2 gecalibreerde schermen, dus moet je hopen dat de drivers voor de schermkaarten calibratie met luts ondersteunen.

        Het is dus mogelijk om 2 gecalibreerde schermen te gebruiken onder window, maar het is ver van eenvoudig of goedkoop.

        (Beste oplossing is een mac, die hebben altijd een LUT voor elk aansluitbaar scherm. )

        Comment


        • #5
          Re: welke calibratie

          ok dan zal ik momenteel maar tevreden zijn met 1 gecalibreerde monitor
          bedankt voor de uitleg...

          trouwens, alle macs, geldt dat dan ook voor de notebooks?
          Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

          Comment


          • #6
            Re: welke calibratie

            Het zou naar verluid een windows XP probleem zijn dat (naar ik dacht) in Vista al is opgelost, maar zeker in de nieuwe windows 7 die op komst is.

            Comment


            • #7
              Re: welke calibratie

              Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht

              trouwens, alle macs, geldt dat dan ook voor de notebooks?
              Ja, de aansluiting voor een extern scherm beschikt over zijn eigen lut en kan eenvoudig gecalibreerd worden.

              Comment


              • #8
                Re: welke calibratie

                Oorspronkelijk geplaatst door Pierewit Bekijk bericht
                Het zou naar verluid een windows XP probleem zijn dat (naar ik dacht) in Vista al is opgelost, maar zeker in de nieuwe windows 7 die op komst is.
                Het is in principe mogelijk onder vista, maar niet eenvoudig en je moet nog steeds beschikken over de nodige hardware (schermkaart met dual luts)

                Comment

                Working...
                X