Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke afstandsbediening voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke afstandsbediening voor Canon

    Hi,

    Ik vraag mij af welke afstandsbediening jullie gebruiken voor nachtfotografie e.a ?
    Het is voor een Canon 7D.

    THX

  • #2
    Re: Welke afstandsbediening voor Canon

    je hebt verschillende mogelijkheden

    ofwel koop je de afstandsbediening van canon

    ook kan je krijgen voor een third-party grip waar je een infrarood afstandsbediening bij krijgt, hier dien je dan wel op te letten waar het 'oog' zich bevindt.

    Een andere mogelijkheid is een wireless trigger setje RF-602 van youngnuo die je kan aanschaffen met de kabel voor je type toestel, daarbij kan je dan je ontvanger aansluiten met de kabel op je 7d en met de transmitter je toestel foto laten maken, dit heeft nog als extra voordeel dat je op een meter en meer afstand kan staan van je toestel zonder dat je dient te richten naar een oog of dat je beperkt bent door de lengte van je kabel
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke afstandsbediening voor Canon

      Of voor enkele €'s ééntje met een draadje en een stekertje, veel beter als draadloze, want de batterij kan niet leeg gaan.

      Kijk eens bij Fotoshop Aalten.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Welke afstandsbediening voor Canon



        zeer tevreden op 7D, onfeilbaar
        Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
        EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
        EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

        Comment


        • #5
          Re: Welke afstandsbediening voor Canon

          Ik heb destijds voor mijn (toenmalige) 50D een Hama RS-80 E3 besteld via de lokale fotoboer (want ik had een cadeaubon van €50,-). Nooit veel gebruikt, en zeker niet, zoals de vorige poster hier aangeeft voor een Phottix, onfeilbaar. Heb het nog niet geprobeerd op mijn 7D, maar zou normaliter even goed (of even niet goed ) moeten werken.
          Ik prefereer tegenwoordig een draadontspanner (Micnova MQ-S1 Remote Switch RS-80N3), die ik intussen ook gekocht heb. Die is tenminste onfeilbaar!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Welke afstandsbediening voor Canon

            De Flex TT5 is tegelijk een flash- en een cameratrigger op gescheiden radiokanalen. : http://www.pocketwizard.com/inspirat...amera_trigger/. Werkt met meerdere kabeltjes. Het m.i. onnodig lang acc-kabeltje dat ook een (batterijsparende) camera-wake kan ontvangen is echter vrij prijzig. Heb ik nog niet geprobeerd, vermits ik vaak lees dat de pro's toch nog zweren bij de betrouwbaarheid van een rechtstreekse verbinding. Je kan je camera dan wel niet op een vliegtuig monteren, en vanop de grond aansturen.
            Last edited by Poza; 11 juli 2011, 10:45.

            Comment


            • #7
              Re: Welke afstandsbediening voor Canon

              Ik werk met een draadloze set van Hähnel. Zeer tevreden van! Batterijen gaan behoorlijk lang mee. Heb 1 transmitter en 3 receivers voor strobist gebruik. Doet wat het moet doen, je kunt er op vertrouwen.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Welke afstandsbediening voor Canon

                Mmm..het maakt de keuze er niet makelijker op

                alvast bedankt voor de reactie's

                Comment

                Working...
                X