Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke accessoires voor Sony Nex 7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke accessoires voor Sony Nex 7

    Goede dag allemaal,

    er is wel een topic over nex modellen, alleen wordt er daar over alle modellen doorheen gesproken... mijn vraagt gaat specifiek over Sony Nex 7. ik ben van plan een flitsparaplu aan te schaffen om wat portretten van mijn kindjes binnen het huis te kunnen maken. ik heb een simpele externe flits HVL-F20AM, wat simpele witte en donkere achtergrond, reflectiescherm en een lamp (daglicht). Toch voor beter uitgelichte foto's zou ik een flitsparaplu willen kopen... Hoe kan ik de flitsparaplu dan aansturen? Wat heb ik ervoor nodig? Moet ik nog een hot schoe kopen? Sommige zeggen dat met Nex 7 is het onmogelijk een studiofotografie te doen...

    Alvast bedankt voor tips en reacties!

    Katarina

  • #2
    Re: Welke accessoires voor Sony Nex 7

    Niet onmogelijk, maar gewoon enorm irritant om mee te werken. Je hebt een adapter nodig om zelfs de simpele flitsers aan te sturen. En wat bedoel je met flitsparaplu: bedoel je een paraplu/softbox of bedoel je een studioflitser met paraplu/softbox?

    Comment


    • #3
      Re: Welke accessoires voor Sony Nex 7

      Is geen probleem om NEX7 te gebruiken in studio , is zelfs handiger dan DSLR toestellen.

      Daar zijn wel een paar zaken waar je moet op letten:
      -Onder het menu "Instellingen" kun je de LiveView-weergave acief of inactief plaatsen. In Inactief mode toont de zoeker correct belicht beeld onafhankelijk van de gekozen lichtinstelling.

      -NEX7 gebruikt sony/minolta standaard hotshoe, via adapter kun je omvormen naar ISO standaard
      bvb http://www.pixelhk.com/Proshow.aspx?id=86
      de sony versie is veel te duur FA-HS1AM
      Bekijk hier het overzicht van onze adapter accessoires; bij CameraNU.nl altijd scherp geprijsd en snel geleverd!


      ........

      als je de studioflitser via kabel wil aansturen kun je dit direct met bovenstaande adapters, ook de meeste DSLR uitgerust met standaard ISO hot-shoe hebben gelijkaardige adapters nodig, enkel duurdere modellen beschikken over PC-sync aansluiting, Bovenvermelde adapters hebben deze PC-sync aansluiting.

      als je draadloos wil werken kun je dit via radio trigger/receiver zoals bvb elinchrom skyport, CyberSync..........

      BTW indien je TV of PC-monitor met HDMI aansluiting in de geburen hebt kun je rechtstreeks op die toestellen hetzelfde zien als in de zoeker.
      Last edited by puerte; 16 maart 2013, 17:47.

      Comment


      • #4
        Re: Welke accessoires voor Sony Nex 7

        Heel erg bedankt voor korte en bondige antwoorden. Ik ga het goed bekijken... wat he beste is.

        Comment

        Working...
        X