Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Standaard Welke accessoires voor Sony Nex 7

Goede dag allemaal,

er is wel een topic over nex modellen, alleen wordt er daar over alle modellen doorheen gesproken... mijn vraagt gaat specifiek over Sony Nex 7. ik ben van plan een flitsparaplu aan te schaffen om wat portretten van mijn kindjes binnen het huis te kunnen maken. ik heb een simpele externe flits HVL-F20AM, wat simpele witte en donkere achtergrond, reflectiescherm en een lamp (daglicht). Toch voor beter uitgelichte foto's zou ik een flitsparaplu willen kopen... Hoe kan ik de flitsparaplu dan aansturen? Wat heb ik ervoor nodig? Moet ik nog een hot schoe kopen? Sommige zeggen dat met Nex 7 is het onmogelijk een studiofotografie te doen...

Alvast bedankt voor tips en reacties!

Katarina

Standaard Re: Welke accessoires voor Sony Nex 7

Niet onmogelijk, maar gewoon enorm irritant om mee te werken. Je hebt een adapter nodig om zelfs de simpele flitsers aan te sturen. En wat bedoel je met flitsparaplu: bedoel je een paraplu/softbox of bedoel je een studioflitser met paraplu/softbox?

Is geen probleem om NEX7 te gebruiken in studio , is zelfs handiger dan DSLR toestellen.

Daar zijn wel een paar zaken waar je moet op letten:
    -Onder het menu "Instellingen" kun je de LiveView-weergave acief of inactief plaatsen. In Inactief mode toont de zoeker correct belicht beeld onafhankelijk van de gekozen lichtinstelling.

-NEX7 gebruikt sony/minolta standaard hotshoe, via adapter kun je omvormen naar ISO standaard
    bvb http://www.pixelhk.com/Proshow.aspx?id=86
    de sony versie is veel te duur FA-HS1AM
    http://www.cameranu.nl/nl/flitsers/a...33_13464_8205/
    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-hot-shoe.html
    ........

als je de studioflitser via kabel wil aansturen kun je dit direct met bovenstaande adapters, ook de meeste DSLR uitgerust met standaard ISO hot-shoe hebben gelijkaardige adapters nodig, enkel duurdere modellen beschikken over PC-sync aansluiting, Bovenvermelde adapters hebben deze PC-sync aansluiting.

als je draadloos wil werken kun je dit via radio trigger/receiver zoals bvb elinchrom skyport, CyberSync..........

BTW indien je TV of PC-monitor met HDMI aansluiting in de geburen hebt kun je rechtstreeks op die toestellen hetzelfde zien als in de zoeker.
    Laatst gewijzigd door puerte; 16 maart 2013 om 18:47

Heel erg bedankt voor korte en bondige antwoorden. Ik ga het goed bekijken... wat he beste is.

Soortgelijke discussies

1. Welke breedhoeklens voor Sony alfa?
    Door Oliba in forum Objectieven
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 26 december 2011, 23:18
  2. Welke lens voor Sony SLT a77
    Door roadking in forum Objectieven
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 26 oktober 2011, 14:34
  3. Welke lens voor een sony a 390
    Door glenn-dc in forum Objectieven
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 15 november 2010, 14:38
  4. Welke groothoek voor Sony A700 ?
    Door PeterMac in forum Objectieven
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 31 juli 2008, 16:17
  5. Welke tas voor coolpix 8700 + accessoires ?
    Door Geert Smet in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 1 augustus 2004, 10:00

Regels voor berichten