Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

    Onlangs een drieweg statief gekocht en moeten vaststellen dat het waterpas van mijn Benro c-258M8 stuk is.
    Vrij vervelend om het statief, zonder of kapot waterpas, mooi pas te zetten.
    Zou daar een een nieuw voor te vinden zijn en waar?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

    Wat voor eentje is het? Ik heb even google gevraagd, maar het enige dat ik vind is een foto recht opzij open en toegevouwen. Ik heb ooit van die losse ronde waterpasjes besteld bij nonkel Ali. Ze hebben er ook andere soorten in alle maten en formaten.

    Langs de andere kant, ik kijk meestal of de camera pas staat met een waterpas op de camera.

    Comment


    • #3
      Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

      Op de driewegkop staat ook een waterpas, maar als ik de kop draai dan staat die niet meer juist waterpas.
      Hoe het komt weet ik niet, vind het raar.
      De laatste tijd niet teveel vertrouwen meer in Ali en het duurt ook zo lang vooraleer ze opsturen.
      Maar ik ga er toch een keer naar gaan kijken want eigenlijk, eerlijk toegegeven, ik had er zelf niet aan gedacht.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

        Benro heeft toch een importeur - google die mannen even - of anders kan je 't vragen op de photodays.

        Comment


        • #5
          Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Op de driewegkop staat ook een waterpas, maar als ik de kop draai dan staat die niet meer juist waterpas.
          Hoe het komt weet ik niet, vind het raar.
          Zet de kop eens flink uit het lood en draai rond en je ziet wat er gebeurd. Niet je basis moet loodrecht staan maar je draaias.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

            Er zijn koppen waar je de as loodrecht moet zetten en het draaien om de as op het bovenste punt gebeurt. Niet gemakkelijk te vinden. Dacht Sinar of Linhoff. Eerste keer dat ik iemand dat zag gebruiken dacht ik ook "waar is dat goed voor?". Maar ondertussen is mijn nikkel gevallen.

            Comment


            • #7
              Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

              Ik gebruikte hiervoor een Manfrotto Leveler tussen statief en balhoofd. Gebruikte door aanschaf van een pano apparaat niet meer nodig.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik gebruikte hiervoor een Manfrotto Leveler tussen statief en balhoofd. Gebruikte door aanschaf van een pano apparaat niet meer nodig.
                Whaauuuw, duur stukje zeg, verschoten van de prijs.
                Mocht je het nog hebben laat me eens weten of je het alsnog zou verkopen en voor hoeveel.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

                  Waterpas voor op de camera (als de camera een flitsvoet heeft toch): https://nl.aliexpress.com/wholesale?...aterpas+camera
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Er zijn koppen waar je de as loodrecht moet zetten en het draaien om de as op het bovenste punt gebeurt. Niet gemakkelijk te vinden. Dacht Sinar of Linhoff. Eerste keer dat ik iemand dat zag gebruiken dacht ik ook "waar is dat goed voor?". Maar ondertussen is mijn nikkel gevallen.
                    Heb er bestelt bij Ali, van Benro ontvang ik niks.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterpas Benro statief kapot, waar nieuw te verkrijgen?

                      Deze gebruik ik Luc https://www.acratech.net/leveling-pr...-leveling-base

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X