Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer heeft een flitser nut?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wanneer heeft een flitser nut?

    Allen,
    Ik denk erover om mijn uitrusting nog uit te breiden met een externe flits,maar weet nu eigenlijk al dat ik deze waarschijnlijk slechts een 3 a 4tal keer per jaar ga gebruiken. Heeft dit dan zin,of kan er iemand mij het nut/voordeel van een externe flits uitleggen? Misschien gebruik je dit wel meer eens je er een hebt...?

    Marc


  • #2
    Re: Wanneer heeft een flitser nut?

    Waarom denk je dit nodig te hebben?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Wanneer heeft een flitser nut?

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      Waarom denk je dit nodig te hebben?
      Zal dit niet zoveel nodig hebben,maar de ingebouwde flitser vindt ik nogal hard overkomen..Dat is er zo "knal" op...

      Comment


      • #4
        Re: Wanneer heeft een flitser nut?

        Dat zou wel eens heel goed kunnen, deze is dan ook om niet te gebruiken.
        Voor het gemiddelde vakantie kiekje heb je wellicht geen flitser nodig.
        Ben je in een eerder creatieve bui dan kan dat wel eens het geval zijn.
        Ik en vele anderen hier, fotograferen huwelijken, communie reportages, party's en andere feesten.
        Portretten binnen en buiten op locatie, in volle zon maar ook in donkere bossen en gebouwen.
        De ene met flits de andere pertinent zonder flits. Het hangt er maar vanaf wat jou stijl van fotograferen is en welk effect je wil bereiken.
        Je vraagstelling is wel heel vaag en de vraag van Koen lijkt me dan ook wel op zijn plaats.
        Wat wil te doen?
        Ik gebruik voor alle duidelijkheid vaak mijn flitsers niet één maar meerdere flitsers tegelijk.
        Om een idee te geven kijk een op deze link van mij.
        Allemaal Met flits, zowel on als of camera.

        Het is aan jou om me te vertellen of ik de flits echt nodig had of niet



        Succes. Eljakim.
        Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

        Comment


        • #5
          Re: Wanneer heeft een flitser nut?

          Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
          Zal dit niet zoveel nodig hebben,maar de ingebouwde flitser vindt ik nogal hard overkomen..Dat is er zo "knal" op...


          gebruik van een flitser vereist best wat oefening, ben je bereid om dit te leren? gebruik van de flitser los van de camera? bouncen van licht? want anders zal die externe flitser nog meer "knal" erop zijn...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Wanneer heeft een flitser nut?

            Ben zeker bereid te leren.Waar ik ze voorlopig voor zou gebruiken is voor portret/familliefoto's en om op vakantie bv in smalle straatjes de schaduwen wat weg te flitsen,of bv in kerken/kapelletjes..(voor zover daar mag geflitst worden..)
            Maar als ik tussen de lijnen van Eljakim doorlees,beter niet doen dus..

            Comment


            • #7
              Re: Wanneer heeft een flitser nut?

              Als er niet genoeg licht is, dan maak je het zelf
              Als het licht niet mooi is, dan verander je het, door schaduwen in te vullen of totaal ander licht te creëren.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Wanneer heeft een flitser nut?

                Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                de schaduwen wat weg te flitsen,of bv in kerken/kapelletjes..(voor zover daar mag geflitst worden..)
                ik gebruik flits eerder om shaduwen te creëeren... flitsen in kerken en kapelletjes en goed resultaat neerzetten is aartsmoeilijk
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Wanneer heeft een flitser nut?

                  Ja ok heb het begrepen... Geen flits kopen dus.. Topic mag dicht voor mij.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wanneer heeft een flitser nut?

                    Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                    Ja ok heb het begrepen... Geen flits kopen dus.. Topic mag dicht voor mij.
                    Je zocht hier dus een reden om geen flits te moeten kopen.

                    Ik zou je nogthans zeker een flits aanraden, en zeker als je met Nikon werkt, hun flitssysteem is immers een
                    van de best uitgebalanceerde op de markt.

                    Je kan zeggen dat je met de hoge iso mogelijkheden van tegenwoordig niet meer echt een flits van doen hebt,
                    dat is deels waar, maar vergeet niet dat hoge iso ten koste is van je dynamisch bereik.
                    Waarom gebruik ik hoofdzakelijk en flits, in de meeste gevallen voor het oplossen van
                    harde schaduwen in de zon, leen mischien eens een flits, en maak voor jezelf uit of het de moeite loont,
                    ik vind van wel.
                    Bekijk eens goed de mooie voorbeelden van Eljakim (#4) dat kan je niet zonder flits, en als dat in sommige gevallen je smaak is,
                    zou ik een externe flitser zeker aanraden, een externe flitser is zowiezo zachter dan dat ingebouwde ding dat met sommige objectieven
                    niet te gebruiken is.
                    Kortom, een externe flits hoort gewoon bij een reflex uitrusting vind ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wanneer heeft een flitser nut?

                      Als de ingebouwde flitser te hard is dan kan je er ook iets voor zetten om hem zachter te maken..
                      zoek eens op 'flash diffuser' er is vanalles te koop en sommige dingen kan je zelf maken
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wanneer heeft een flitser nut?

                        Als de ingebouwde flitser te hard is dan kan je er ook iets voor zetten om hem zachter te maken..
                        zoek eens op 'flash diffuser' er is vanalles te koop en sommige dingen kan je zelf maken
                        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wanneer heeft een flitser nut?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          .....
                          Kortom, een externe flits hoort gewoon bij een reflex uitrusting vind ik.
                          heb hem nog geen dag gemist hoor.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wanneer heeft een flitser nut?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Je zocht hier dus een reden om geen flits te moeten kopen.

                            Ik zou je nogthans zeker een flits aanraden, en zeker als je met Nikon werkt, hun flitssysteem is immers een
                            van de best uitgebalanceerde op de markt.

                            Je kan zeggen dat je met de hoge iso mogelijkheden van tegenwoordig niet meer echt een flits van doen hebt,
                            dat is deels waar, maar vergeet niet dat hoge iso ten koste is van je dynamisch bereik.
                            Waarom gebruik ik hoofdzakelijk en flits, in de meeste gevallen voor het oplossen van
                            harde schaduwen in de zon, leen mischien eens een flits, en maak voor jezelf uit of het de moeite loont,
                            ik vind van wel.
                            Bekijk eens goed de mooie voorbeelden van Eljakim (#4) dat kan je niet zonder flits, en als dat in sommige gevallen je smaak is,
                            zou ik een externe flitser zeker aanraden, een externe flitser is zowiezo zachter dan dat ingebouwde ding dat met sommige objectieven
                            niet te gebruiken is.
                            Kortom, een externe flits hoort gewoon bij een reflex uitrusting vind ik.
                            Ik zocht helemaal geen excuus om geen flits te moeten kopen.. Dan zou ik geen raad vragen ook niet. Ik wou gewoon jullie mening of het de moeite loont om er een te kopen als je dit waarschijnlijk weinig gebruikt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wanneer heeft een flitser nut?

                              Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                              ....... Ik wou gewoon jullie mening of het de moeite loont om er een te kopen als je dit waarschijnlijk weinig gebruikt.
                              nee.
                              ---
                              koop dan beter een bloemetje voor je lief.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X