Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen over lensfilters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vragen over lensfilters

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een polarisatie en een grijsverloop filter,
    maar ik ken daar niet zo veel van.
    Weet iemand waar ik een degelijke filter kan verkrijgen?
    En welke op mijn lens past? (ik heb een canon 600d en een 18-55mm lens)


    Alvast bedankt!
    TianaG
    The day you stop learning is the day you die

  • #2
    Re: Vragen over lensfilters

    Oorspronkelijk geplaatst door TianaG Bekijk bericht
    Hallo,

    ik ben op zoek naar een polarisatie en een grijsverloop filter,
    maar ik ken daar niet zo veel van.
    Weet iemand waar ik een degelijke filter kan verkrijgen?
    En welke op mijn lens past? (ik heb een canon 600d en een 18-55mm lens)


    Alvast bedankt!
    TianaG



    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Vragen over lensfilters

      Hou er rekening mee dat het front element draait van de 18-55 bij het focussen. Dit maakt het gebruik van filters niet onmogelijk, maar is wel wat lastiger dan als front element niet draait ;-)

      Grijsverloopfilters worden veel gebruikt voor landschapsfotografie waar het belangrijk is dat het zowel in lichte delen als donkere delen genoeg detail zichtbaar is. Door een grijsverloopfilter te plaatsen is het niet meer nodig een compromis te vinden tussen uitgebeten luchten en zwarte schaduwen.

      Comment


      • #4
        Re: Vragen over lensfilters

        Bedankt voor de reacties,
        en hoe weet ik welke op mijn lens past? of passen alle filters?
        The day you stop learning is the day you die

        Comment


        • #5
          Re: Vragen over lensfilters

          kijk even op je lens, daar gaat iets staan van 58 of 72 of nog iets anders, dat is de filtermaat die je nodig hebt maar best kan je even je lens meenemen naar de winkel.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Vragen over lensfilters

            Zijn er winkels in België die filters verkopen? (waarschijnlijk wel?)
            Zo ja welke?
            Ik heb al eens gezocht maar vind enkel online bestelshops.

            Sorry voor de vele vragen
            The day you stop learning is the day you die

            Comment


            • #7
              Re: Vragen over lensfilters

              Hang er vanaf waar je woont. Je hebt Art & Craft in Gent.

              Grtz, Michel

              Comment


              • #8
                Re: Vragen over lensfilters

                Aan de hand van de vragen die je stelt, vrees ik dat je zomaar een paar filters gaat kopen zonder dat je exact weet wat je er mee kunt.
                De twee filters die jij aanhaalt zijn alle twee heel vervelend om te gebruiken op een lens waarvan het frontelement draait bij het focussen.
                Ik kan je slechts de raad geven je eerst ter dege te informeren, want het is niet omdat je een paar filters op je lens schroeft dat je ineens betere foto's gaat maken.
                Goeie filters kosten ook nogal wat, alhoewel ik er paar heb uit China en/of Hong Kong (ebay) die ook meer als degelijk zijn en goed het werk doen waarvoor ze geschikt zijn.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Vragen over lensfilters

                  elke fotozaak die camera's en lenzen verkoopt heeft ook de nodige filters en andere toebehoren in het assortiment.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vragen over lensfilters

                    Op de website Shoot.be vind je diverse artikels over het gebruik van filters. Dit is er een van: http://www.shoot.be/art/138101/zijn-filters-onmisbaar-/. En onder aan het artikel vind je een lijstje met links naar nog meer informatieve en hopelijk inspirerende stukken over filters.
                    - Redactie Shoot magazine

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vragen over lensfilters

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Aan de hand van de vragen die je stelt, vrees ik dat je zomaar een paar filters gaat kopen zonder dat je exact weet wat je er mee kunt.
                      De twee filters die jij aanhaalt zijn alle twee heel vervelend om te gebruiken op een lens waarvan het frontelement draait bij het focussen.
                      Ik kan je slechts de raad geven je eerst ter dege te informeren, want het is niet omdat je een paar filters op je lens schroeft dat je ineens betere foto's gaat maken.
                      Goeie filters kosten ook nogal wat, alhoewel ik er paar heb uit China en/of Hong Kong (ebay) die ook meer als degelijk zijn en goed het werk doen waarvoor ze geschikt zijn.
                      Groetjes
                      Ik weet ongeveer wel wat ik met die filters kan doen, maar wist gewoon niet op wat ik allemaal moet letten als ik er een koop.
                      En of deze geschikt zijn voor mijn lens.
                      Maar bedankt voor de raad.
                      Groetjes
                      The day you stop learning is the day you die

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vragen over lensfilters

                        Hallo TianaG, De filters die je kan gebruiken op je lens hebben een bepaalde diameter; die diameter kan je terug vinden in de originele lensdop.
                        Hou er wel rekening mee dat polarisatiefilters(vb. circulaire) en grijsverloopfilters enige kennis van zaken vereisen!!

                        suc6.
                        Nice Canon Stuff

                        Comment

                        Working...
                        X