Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verwijderen "vhs pin" quick release plate 200 PL-14

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verwijderen "vhs pin" quick release plate 200 PL-14

    wellicht een heel domme vraag maar liever ze te stellen dat zelf te prutsen en het plaatje te beschadigen...
    ik heb net een 200 PL-14 QRP gekocht (http://www.manfrotto.com/Jahia/site/...id=107&idx=116) en ik wil het nu bevestigen aan mijn D90 ... opzij van het plaatje zit er een (overbodig) schroefje in de weg (VHS pin?) dat ik volgens meegeleverde instructies zou mogen verwijderen door er het met een schroevendraaier "door te duwen" ... alleen dat schijnt niet zo goed te lukken ... ook gewoon doordraaien levert niets op ... iemand iets soortgelijks meegemaakt en die geen 2 linkerhanden heeft zoals ik? en die nuttige tips kan geven ... alvast bedankt!

  • #2
    re:verwijderen "vhs pin" quick release plate 200 PL-14

    intussen heb ik ontdekt dat er op het balhoofd dat ik samen met het manfrotto statief besteld had reeds een QRplaatje zat zodat ik het andere eigenlijk niet nodig heb ... zou handig zijn als reserve mocht ik de pin kunnen verwijderen natuurlijk ... ik had dat natuurlijk kunnen weten wanneer er in mijn buurt nog maar een fotograaf was waar ik eens een statief had kunnen bezichtigen ipv op basis van foruminfo een online bestelling te moeten plaatsen maar gelukkig lijkt het statief toch wel meer dan degelijk op zijn poten te staan (manfrotto 055xPROB + 322RC2 balhoofd) ... ook de waterpasjes op het balhoofd en statief lijken me handig ... voor een polarisatiefilter moest ik ook al online gaan want ook dat werd alleen geleverd tegen bestelling (waar leven de professionele fotografen in mijn buurt eigenlijk van ? pasfotootjes maken? )

    Comment


    • #3
      Re: verwijderen "vhs pin" quick release plate 200 PL-14

      Dat pinnetje dient voor videocamera's; maar hoef je helemaal niet te verwijderen daar dit op een veertje is gemonteerd dat ingedrukt wordt als je het op een camera monteert. Gewoon laten zitten dus.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: verwijderen "vhs pin" quick release plate 200 PL-14

        Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Dat pinnetje dient voor videocamera's; maar hoef je helemaal niet te verwijderen daar dit op een veertje is gemonteerd dat ingedrukt wordt als je het op een camera monteert. Gewoon laten zitten dus.
        bedankt!
        dat was op de bijgeleverde instructies helemaal niet duidelijk
        maar ik ga het deze avond zeker eens verifiëren ...

        Comment

        Working...
        X