Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging rugzak

    Inmiddels ben ik al zo'n 10 jaar blij met mijn Lowepro PRO TREKKER 400AW-rugzak. Echter de hoofdrits van de rugzak gaat het nu regelmatig begeven, met als gevolg dat ik deze niet meer vertrouw. En voordat al m'n materiaal op straat ligt (letterlijk) wil ik een vervanger aanschaffen. Nu twijfel ik alleen tussen een vergelijkbare, comfortabel te dragen rugzak of iets met wieltjes als een Think Tank international/Lowepro vergelijkbaar, Pelicase 16.. Formaat zal allemaal vergelijkbaar zijn. Mijn spullen moeten erin! Maar wat zijn jullie ervaringen van deze 3 oplossingen en hoe 'draagbaar' zijn de 2 alternatieven die ik opsom. Of is er iemand die een goede hersteller weet om de rits van mijn huidige carrybag te repareren. (Lowepro doet het niet!)

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

  • #2
    Re: Vervanging rugzak


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging rugzak

      misschien eens informeren bij de schoenhersteller in de buurt. Mogelijk wil die het wel eens proberen.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Jammer Bouk. Als ik de link probeer te openen jrijg ik een melding van BD dat ik geen rechten heb!

        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging rugzak

          Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
          Jammer Bouk. Als ik de link probeer te openen jrijg ik een melding van BD dat ik geen rechten heb!
          OK..sorry hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging rugzak

            Een Pelicase is vooral zeer stevig, waterdicht, stofdicht, een dijk van een koffer, maar een onding om te dragen....
            Je kan een Pelicase niet vergelijken met een rugzak! Zo'n koffer is goed als je veel op reis bent, zelfs om materiaal te verzenden naar het buitenland. Maar voor dagelijks gebruik heb ik er mijn twijfels bij.
            Ik gebruik al een tijd de Lowepro Flipside 400. Voor mij een prima tas met goed draagcomfort.
            De grote vraag is natuurlijk waarvoor je de tas gebruikt. Ben je regelmatig op stap buitenhuis, of gebruik je ze enkel om je materiaal in te stoppen en dan in de auto te leggen?

            Mijn advies is meestal hetzelfde: trek met al je materiaal naar een goede fotozaak, en probeer een aantal tassen uit, en kies wat je zelf het meest comfortabel vindt!
            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging rugzak

              Het verbaast me dat je tas niet vervangen wordt. Slijtage bij een rits wordt niet gedekt door de levenslange garantie van Lowepro, maar mijn ervaring is dat ze daar normaal gezien helemaal niet moeilijk over doen. Ik heb zo al veel meer dan een geval gehoord waarbij de tas vervangen werd - zowel in binnen- als buitenland.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging rugzak

                ga eens kijken naar de flipside 500 aw. Daar zit de toegang tot het camera en lenzen deel achterop doch is zeer goed bereikbaar zonder dat je hem hoeft neer te zetten. Het voordeel is dat mocht de rits problemen geven je gear er niet kan uitvallen omdat het tegen je rug aangedrukt wordt.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  @ Joris, dank voor je antwoord, dan ga ik toch nog eens informeren bij Lowepro. Ik heb hierover gesproken tijdens een prof. beurs met een medewerker en die gaf de weinig hoopvolle reactie hierop. Hoeft ook niet onder garantie, echter de rugzak is verder volledig zonder slijtage (ondanks z'n leeftijd van 10 jaar) en ik weet wat een nieuwe kost (en kostte).

                  'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                  Comment

                  Working...
                  X