Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende Nikon flitsers gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschillende Nikon flitsers gebruiken

    Hallo,

    kan iemand me vertellen hoe ik het best meerdere Nikon flitsers (SB800)gebruik zonder gebruik te maken van de master/slave functie. Ik zou graag macro's nemen van bloemen met vliegende bijen of hommels. Om de scherptediepte te verhogen gebruik ik een kleiner diafragma, maar ik heb daarvoor meer licht nodig. Ik probeerde dit reeds via CLS maar dan heeft het systeem een vertraging en is het beestje reeds lang weg. Ik heb een SC-29 verlengsnoer om DDL te kunnen flitsen zonder flits op het toestel. Zover geen probleem. De zaak wordt voor mij altans ingewikkelder indien ik meerdere flitsers via snoer met elkaar wil verbinden. Op de support site van Nikon staat dt de SC-29 meerdere aansluitingen heeft, maar ik vind ze nergens terug. Graag hulp of andere suggesties.

    Kijk even naar



    groet
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

  • #2
    Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

    Op de SC-28 of 29 zitten nog twee aansluitingen, zoals zichtbaar in je link bij de AS-10 en de SC-24. Daar passen SC-26 of SC-27 kabels in. En die aansluiting zit ook op vrijwel elke Nikon flitser.
    Dus camera, SC-28 of 29, daar een flitser op, statief eventueel er onder. Aan de 28 of 29 weer SC-18 en of 19 en daar weer flitsers aan. Met een AS-10 kun je 3 SC-26/27 aansturen.

    De info van de link die je gaf klopt wel maar maakt het niet duidelijk. Er is vast wel een brochure over het systeem. Nu werken er bij Nikon ook Japanners en hun logica is soms voor ons niet te snappen. Want als je op je link pagina zoekt naar brochures, zijn die er niet.
    Ga dus naar de Nikon hoofdpagina, dan naar producten, naar flitsers, naar bv de SB-800 en dan daar naar ik wil graag kiezen uit een brochure downloaden. Moeilijker kunnen ze het niet maken.
    Last edited by Hans Braakhuis; 22 augustus 2007, 05:50.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

    Comment


    • #3
      Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

      kijk even op eBay naar wireless trigger studio. (de PT04 nemen, das de goeie ) Dat bestaat uit een verzendertje (dat je op de camera plaatst) en een of meerdere ontvangers die je op de flitser zet. Werkt supergoed en heel ver. Heb deze tip ook maar van iemand op BD hoor (thanks T) ahja, en tis nog goedkoop ook..

      Comment


      • #4
        Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

        Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
        kijk even op eBay naar wireless trigger studio. (de PT04 nemen, das de goeie ) Dat bestaat uit een verzendertje (dat je op de camera plaatst) en een of meerdere ontvangers die je op de flitser zet. Werkt supergoed en heel ver. Heb deze tip ook maar van iemand op BD hoor (thanks T) ahja, en tis nog goedkoop ook..
        Vind je hier ook, met gratis verzending
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Vind je hier ook, met gratis verzending
          Voor die prijs (€ 47.50) mag dat wel hé!!! op ebay heb je'm 10 euro goedkoper (totaal incl verz)!! jiakgong, that's your man. En je kan extra receivers apart ook kopen vor zo'n 17 euro.

          Comment


          • #6
            Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

            Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
            kijk even op eBay naar wireless trigger studio. (de PT04 nemen, das de goeie ) Dat bestaat uit een verzendertje (dat je op de camera plaatst) en een of meerdere ontvangers die je op de flitser zet. Werkt supergoed en heel ver. Heb deze tip ook maar van iemand op BD hoor (thanks T) ahja, en tis nog goedkoop ook..
            Dan heb je natuurlijk nog maar 1 flitser aangestuurd. Eeen 2e en 3e en... kan je ook aansturen met gewone slave unit/flitser.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

              Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
              Dan heb je natuurlijk nog maar 1 flitser aangestuurd. Eeen 2e en 3e en... kan je ook aansturen met gewone slave unit/flitser.
              Wat hier in de link staat is een draadloos systeem, dat eigenlijk werkt volgens het principe dat het flits, wanneer het licht ziet van een andere flitser. Ik kwam zoiets gelijkaardigs nog tegen.
              Maar werkt zoiets ? Is dat dan niet te laat ? Heeft iemand daar ervaringen mee ?

              Comment


              • #8
                Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

                Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                Dan heb je natuurlijk nog maar 1 flitser aangestuurd.
                2 flitsers met 2 receivers. 1 camera met verzender. Klik en de 2 flitsen gaan allebei af... Dan stuur je toch 2 flitsers?

                Comment


                • #9
                  Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Wat hier in de link staat is een draadloos systeem, dat eigenlijk werkt volgens het principe dat het flits, wanneer het licht ziet van een andere flitser. Ik kwam zoiets gelijkaardigs nog tegen.
                  Maar werkt zoiets ? Is dat dan niet te laat ? Heeft iemand daar ervaringen mee ?
                  Dat is juist hetzelfde als wat ik aanhaal, natuurlijk werken die. Eigenlijk is het hetzelfde als wat in een studioflitser ingebouwd is en de flitser stuurt als je hem op slave zet.
                  Vriendelijke groeten,Raf

                  www.rafvandenbogaert.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschillende Nikon flitsers gebruiken

                    Ik stuur daar 4 flitsers mee aan

                    Wel alles op manueel (géén I-TTL & E-TTL dus), en met de Canon flitsers schijnen die dingen bv. niet zo goed te werken.
                    www.fotofolio.be

                    Comment

                    Working...
                    X