Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verrekijker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verrekijker

    Ik weet niet zeker of deze vraag hier mag gesteld worden ofwel in het topic algemeem.
    Aan de mods om dat te beslissen

    Ik ben dus op zoek naar een goede verrekijker (geen scope) voor vogelspotting, iemand tips en/of ervaringen ?
    De mijne, een oud modelleke geeft de geest gegeven.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Verrekijker

    Eerst zou je moeten weten wat je er aan wil uitgeven?
    Het van het zijn natuurlijk de SWAROVSKI kijkers maar dan zit je al dadelijk boven de €1000.
    Ikzelf heb op het werk die Swarovski kijkers regelmatig kunnen gebruiken en ze zijn buitengewoon.
    Voor mijn privé heb ik een Nikon Monarch 10x42 DCF WP, heb deze al enkele jaren en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en dat voor een prijs beneden de €400.
    Groetjes Rob

    Comment


    • #3
      Re: Verrekijker

      Swarovski EL, goeie keuze. Niet enkel optisch, ook ergonomisch en mechanisch.
      Voor vogelspotting zou ik voor 42mm lenzen kiezen.

      Comment


      • #4
        Re: Verrekijker

        zoiets http://www.natuurfotografen.org/foru...13&t=14240????
        ik heb er geen verstand van maar kwam die toevallig tegen.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Verrekijker

          Da's volgens mij enkel te doen op statief. Voor gebruik uit de hand is voor mij 10x al te veel.
          Het blikveld wordt enger en het onderwerp dus moeilijker te vinden. Het beeld wordt ook minder stabiel.
          Voor een vluchtige wellicht niet, maar voor langere waarnemingen wordt dat mogelijk te veel.

          Comment


          • #6
            Re: Verrekijker

            Swarovski kun je aansluiten op een DSLR

            http://www.eagleopticsblog.com/2009/...photo-adapter/

            het resultaat is verbluffend
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Verrekijker

              Sorry dat me excuseer en verontschuldig , maar een verrekijker dient om te spotten en niet om te fotograferen.
              Ik gebruik een goedkope verrekijker van Aldi of Lidl, en later - dan zal mijn tele wel de juiste gegevens vinden.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

              Comment


              • #8
                Re: Verrekijker

                Inderdaad je kan met Swarovski en aangepast materiaal fotograferen, maar ik vrees niet tot voldoening van Sieg. Het is een compleet andere manier van werken, vraagt de nodige oefening en is na persoonlijke ervaring meer geschikt als observatie foto achteraf.
                Een scoop op statief is om te observeren toch wel de moeite, hoe meer je betaald hoe zuiverder het beeld en de kleuren. Maar als het om gewoon spotten gaat zou ik voor een lichtgewicht verrekijker gaan. Je kan een optiek binnen stappen en het daar even uit proberen voor je beslist. Een 10x50 is voor mij te moeilijk in gebruik, ligt hier in de kast en wordt zelden nog gebruikt.
                Bij natuurpunt is er ook keus genoeg, zou wel niet het goedkoopste nemen.
                http://winkel.natuurpunt.be/doorblad...k=3&subgroep=9
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                Comment


                • #9
                  Re: Verrekijker

                  Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                  Sorry dat me excuseer en verontschuldig , maar een verrekijker dient om te spotten en niet om te fotograferen.
                  Naar mijn bescheiden mening dient een verrekijker waar je hem voor gebruiken wil.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verrekijker

                    Bedankt iedereen voor het meedenken en de tips !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verrekijker

                      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verrekijker

                        Bedankt Lennert, dat ziet er ook wel een deftig dingske uit.
                        Alleen is de objectiefdiameter wat aan de kleine kant.

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verrekijker

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Alleen is de objectiefdiameter wat aan de kleine kant.
                          Da's waar. De uittredende pupil is 3mm. Maar gemiddeld zal je pupil niet veel groter zijn denk ik.
                          Persoonlijk vind ik die IS en het scherpe canon glas wel grote pluspunten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verrekijker

                            Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verrekijker

                              Ik vrees dat 30mm objectieven aan de kleine kant zijn om natuurwaarnemingen in de schemering te doen.

                              Comment

                              Working...
                              X