Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanguard alta pro 263

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vanguard alta pro 263

    Heeft iemand deze? Tevreden of niet? Niet te zwaar om mee te zeulen?
    Lijkt me vooral een betaalbaar alternatief voor de carbonstatieven.
    Het zwaarste dat er moet opkomen is 50D + sigma 150-500

  • #2
    Re: Vanguard alta pro 263

    Gebruik het statief nu een half jaar met een Nikon D90, 105mm macrolens en instelslede (±3,5kg) en ben er zeer tevreden over.

    Pluspunten zijn dat alles soepel en goed vastklemt, eigen gewicht (±2,5kg) versa draaggewicht (±5kg),
    benen die gemakkelijk zijn in te stellen en een middenzuil waar je alle kanten mee uitkan en een zeer goede afwerking.

    Een minpunt is dat als je de middenzuil volledig uittrekt en dan horizontaal zet, je de benen goed moet plaatsen. Doe je dit niet dan kan het statief kantelen.

    Grtz
    Eric

    Comment


    • #3
      Re: Vanguard alta pro 263

      De fabrikant geeft aan:
      Load Capacity 7kg Vert, 5kg Tilted

      Sigma geeft aan: Gewicht (g) 1780
      Je C weegt 730 gram
      doe daar eens bij 1 kilo, voor statiefkop, accu's in de camera, zonnekap, e.d.
      Samen dus ongeveer 3,5 kilo.
      Het voorgestelde statief zal dus niet door zijn poten zakken of instorten.
      Maar waarvoor wil je dat statief gebruiken? Met name om trillingsvrije opnamen te kunnen maken. Met name met de Bigma er op.
      Het draag vermogen zegt alles over het gewicht wat een statief kan dragen, maar het zegt niets over wat een statief aan massa heeft om trillingsvrij te kunnen werken.

      Dus lees eens: http://home.kpn.nl/braak117/Statieven.pdf
      en dan met name:
      vuistregel 1 gewicht
      vuistregel 2 draagvermogen


      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Vanguard alta pro 263

        Bedankt voor de info, Hans. De cijfers kende ik al, had de com sites al bezocht. Door je artikel te lezen begin ik wel te twijfelen. Waarschijnlijk koop ik me nu enkel de kop die ik al in gedachten had: de Manfrotto 468 mg rc-4 hydro kop. En zet ik die op een oud (zwaar) alu statief dat ik kan krijgen. Een goede super- stabiele kop met lange levensduur vind ik belangrijk. Er staat nu een oude pan kop op waar een onderdeel van verdwenen is. Misschien kan ik nog wat verder sparen voor een sterk statief dat toch ook laag kan. Ik zag in de Vanguard vooral een goede allrounder aan een 'betaalbare' prijs. De meeste alternatieven hebben minder mogelijkheden (hoogte, laagte, draagvermogen, macrokolom, draagbaar...) of kosten 2 tot 3 keer zoveel. Er zijn er zelfs niet veel die meer kunnen dragen. Het prijsverschil moet natuurlijk ergens zitten en daarom vis ik hier naar gebruikerservaringen. (Zou waarschijnlijk de Alta pro 264 nemen)
        Na de reactie van extrazone zou ik 'm alleszinds al kopen, met een stonebag of een elastiek moet zeker het nadeel op te lossen zijn

        Comment


        • #5
          Re: Vanguard alta pro AAN HANS BRAAKHUIS

          Dank je Ome Willem Zeer interessante pdf !
          Last edited by starfield; 4 januari 2011, 14:12.
          Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

          Comment

          Working...
          X