Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

    Om naast de MAC ook op mijn laptop (HP Pavillion dv6000) op een verantwoorde manier foto's te kunnen bewerken, dacht ik eraan om mij een EIZO S2031W aan te schaffen als tweede beeldscherm. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en heb al veel geleerd, maar toch heb ik nog 3 specifieke vragen.

    1. Is de EIZO S2031W een aanvaardbare monitor voor fotobewerking ?
    Ik wou een goed beeldscherm voor ongeveer 500 EUR. Ik geef even de belangrijkste specificaties :
    - Widescreen 20 inch met max. resolutie 1680 x 1050 pixels. Lijkt me werkbaar voor Photoshop ?
    - Max. brightness = 300 cd/m2. Is dat niet wat veel ?
    - Max. contrast = 900:1
    - LCD Technology = S-PVA - view angle = 178° vert. & hor. Die S-PVA was belangrijk als ik de zoekfunctie goed heb gelezen ?

    2. Is deze monitor te koppelen aan mijn HP Pavillion dv6000 ?
    Misschien een domme vraag, maar ik lees in de specificaties van de EIZO : "Signal Input : DVI-D en sub-D", terwijl de handleiding van mijn HP Pavillion stelt : "... met externe monitorpoort voor VGA-monitor" of ook "... via de HDMI-poort".

    3. Kan ik deze monitor kalibreren met de GRETAG-MACBETH EYE ONE ?
    Ik vermoed van wel, maar - naar alle eerlijkheid - het hoofdstuk "kleurkalibratie" moet ik nog doornemen...

    Wie kan mij bij deze 3 vraagjes helpen
    Met dank voor de moeite - Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Re: Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

    Ik ben zelf ook op zoek naar nieuwe monitor dus ga ik dit topic zeker volgen (heb een beetje dezelfde vragen) Ik dacht aan de Eizo S2231WE-BK (±600euro)
    zie http://www.prad.de/en/monitore/revie...zo-s2231w.html
    en http://www.kieskeurig.nl/review/B7DC...B60051E4EF.htm
    heb nog een week of twee tijd om te zoeken (dan betaalt de staat mijn te veel betaalde centjes terug)
    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

      Niemand ? Please ?
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

        Ik zou je wel kunnen en willen helpen, maar ja, ik sta op je negeerlijst dus dit kun je toch niet lezen.
        Last edited by Leonidas; 13 maart 2008, 16:11. Reden: negerlijst moest natuurlijk negeerlijst zijn :-|

        Comment


        • #5
          Re: Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Om naast de MAC ook op mijn laptop (HP Pavillion dv6000) op een verantwoorde manier foto's te kunnen bewerken, dacht ik eraan om mij een EIZO S2031W aan te schaffen als tweede beeldscherm. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en heb al veel geleerd, maar toch heb ik nog 3 specifieke vragen.

          1. Is de EIZO S2031W een aanvaardbare monitor voor fotobewerking ?
          Ik wou een goed beeldscherm voor ongeveer 500 EUR. Ik geef even de belangrijkste specificaties :
          - Widescreen 20 inch met max. resolutie 1680 x 1050 pixels. Lijkt me werkbaar voor Photoshop ?
          - Max. brightness = 300 cd/m2. Is dat niet wat veel ?
          - Max. contrast = 900:1
          - LCD Technology = S-PVA - view angle = 178° vert. & hor. Die S-PVA was belangrijk als ik de zoekfunctie goed heb gelezen ?

          2. Is deze monitor te koppelen aan mijn HP Pavillion dv6000 ?
          Misschien een domme vraag, maar ik lees in de specificaties van de EIZO : "Signal Input : DVI-D en sub-D", terwijl de handleiding van mijn HP Pavillion stelt : "... met externe monitorpoort voor VGA-monitor" of ook "... via de HDMI-poort".

          3. Kan ik deze monitor kalibreren met de GRETAG-MACBETH EYE ONE ?
          Ik vermoed van wel, maar - naar alle eerlijkheid - het hoofdstuk "kleurkalibratie" moet ik nog doornemen...

          Wie kan mij bij deze 3 vraagjes helpen
          Met dank voor de moeite - Kariboe
          1) Eizo is zeer goed. Maar waarom wide-screen?
          2) Eens kijken of er op je HP een DVI aansluiting zit
          3) Ik ken Gretag-Macbeth eye one niet.
          Over het algemeen zijn er in de monitor genoeg instellingen via het OSD.
          Zie ook: http://www.wvscolor.nl/index.php?page=9
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Ik zou je wel kunnen en willen helpen, maar ja, ik sta op je negeerlijst dus dit kun je toch niet lezen.
            Maar als je dan antwoord, is de rest er toch iets mee
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

              Ik ben er ondertussen bijna uit. Aan de kwaliteit van het scherm valt niet meer te twijfelen (dank je Eva, Red Falcon en internet!). De kalibratie zal ook geen probleem vormen...
              Het enigste : ik kan geen DVI aansluiting vinden op mijn HP Pavillion dv6000. Ik zal het eens moeten gaan vragen aan mijn computerboer... het zou wel vreemd zijn, de laptop is maar een paar maanden oud

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              1) Eizo is zeer goed. Maar waarom wide-screen?
              Widescreen leek me aangenaam werken met de grafische programma's Indesign, Illustrator en Photoshop. Het werkdocument links en de vele werkvensters rechts. Of begrijp ik je vraag niet...?

              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

                ik kan geen DVI aansluiting vinden op mijn HP Pavillion dv6000. Ik zal het eens moeten gaan vragen aan mijn computerboer... het zou wel vreemd zijn, de laptop is maar een paar maanden oud
                DVI op een laptop is niet zo evident eigenlijk. Zit allesinds ook niet op de mijne en die is nog maar 2 maand oud (nieuw model van Dell). Het zit bijvoorbeeld wel op de Apple laptops sinds kort.
                Je kan wel convertors kopen om van DVI naar VGA te gaan (of omgekeerd), maar zowieso is je signaal dan analoog (VGA) ipv digitaal (DVI). Het is ook zo dat bij de meeste schermen zowel een VGA als een DVI kabel zit, dus aansluiten zal normaal geen probleem zijn. Bij mijn Eizo die ik onlang aankocht zaten ook de 2 types kabel.
                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                Comment


                • #9
                  Re: Tweede beeldscherm = EIZO S2031W ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  1) Eizo is zeer goed. Maar waarom wide-screen?
                  2) Eens kijken of er op je HP een DVI aansluiting zit
                  3) Ik ken Gretag-Macbeth eye one niet.
                  Over het algemeen zijn er in de monitor genoeg instellingen via het OSD.
                  Zie ook: http://www.wvscolor.nl/index.php?page=9
                  De Color Edge van Eizo is zeer goed.

                  Deze is te gebruiken maar voor dat geld vind je een 24 inch breed PVA of MVA. EIZO zit nu ook in die niche.

                  Breedbeeld is zeer handig want je kunt je fotos die ook breedbeeld zijn meer in z'n geheel zien en editen.

                  Karel

                  Comment

                  Working...
                  X