Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik heb vandaag een antwoord gekregen, maar het is niet echt het antwoord waar ik op aan het wachten was:

    hartelijk dank voor uw contactopname betreffende de oplaadbare accu’s.
    U kunt de gekocht accu’s binnen 30 dagen met de kassabon terug brengen naar LIDL.


    Ze geven geen reden waarom ze deze keer zo'n slechte accu's verkopen, daarom zal ik er nooit nog accu's kopen, want het lijkt er op dat ze er zich niet veel van aantrekken, ze zijn waarschijnlijk toch al allemaal verkocht aan klanten die niet kunnen testen hoe slecht ze zijn.
    Je kan je verhaal nog altijd doorspelen aan Testaankoop ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #32
      Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

      Ja zo gaat dat tegenwoordig. Kop in het zand steken en die enkeling die van zijn neus maakt geef je zijn geld terug.
      Maar er zijn wel duizenden gedupeerden waar ze geen reet om geven.

      Lijkt me een goed idee om ermee naar testaankoop te gaan. Eventueel doorspelen aan de pers. Na het VWschandaal het Lidlschandaal.

      Comment


      • #33
        Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Ja zo gaat dat tegenwoordig. Kop in het zand steken en die enkeling die van zijn neus maakt geef je zijn geld terug.
        Maar er zijn wel duizenden gedupeerden waar ze geen reet om geven.

        Lijkt me een goed idee om ermee naar testaankoop te gaan. Eventueel doorspelen aan de pers. Na het VWschandaal het Lidlschandaal.
        Bij Lidl zullen ze dat zachtjes onder de mat vegen, liefst zonder er veel lawaai over te maken.
        Wat er bovenhands zal gebeuren zullen ze natuurlijk niet aan de grote klok hangen, maar hoogstwaarschijnlijk
        zal hun leverancier daar zijn laatste levering gedaan hebben.

        Ik ben reeds jaren afgestapt van die Lidl en Aldi rommel, zelfde verhaal accu boormachientjes en consoorten,
        als ze daar een koppel van bv. 10 Nm opgeven als kracht, wie zal het meten?

        Ik gebruik hier reeds jaren de gewone witte Eneloops, en nog nooit problemen mee gehad,
        verleden week nog een meting van een set gedaan, die nu toch minstens vijf jaar oud is,
        en de ganse set van vier lag nog mooi tussen de 1850 en 1890 mAh (gemeten met de maha)

        Comment


        • #34
          Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

          Ik heb ook eens een setje witte AA eneloops gekocht van 1900 mah, opgeladen met de maha om zeker te zijn,
          en "nauwkeurig" bijgehouden hoeveel keer ik kon flitsen met een metz 44.
          Ik maakte een ganse reportage in de "A" stand , flitser op "Ettl" , en na +/-
          220 flitsen was mijn reportage klaar, maar ik kon nog steeds 2x vlak na elkaar flitsen.
          Dus kan ik daar wellicht +/- 250 flitsen of meer uit halen. = tevreden.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #35
            Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

            Ik heb ooit meegewerkt aan een huwelijksreportage, in de twee flitsers (ik heb twee camera's gebruikt) zaten accu's van den Aldi (Top Craft), en ik heb ook geen accu's moeten vervangen tijdens die reportage.
            Bij hoeveel foto's de flitser toen gebruikt is, dat weet ik niet, maar het was toch een heel groot percentage.
            Als ik dezelfde reportage had moeten doen met de accu's van de Lidl, dan had ik een paar setjes extra mee moeten nemen, want na die reportage heb ik de resterende capaciteit van de accu's van de meest gebruikte flitser gecontroleerd, en die zat nog rond de 50mAh. Ik heb dus geluk gehad dat de flitser niet plots uitviel omdat de stroom op was bij de laatste foto.

            De capaciteit van die Aldi "2100mAh" Ready To Use accu's (gekocht in 2009) zit nog altijd rond de 2000mAh (vorige week getest met de Maha: 2032mAh, 1983mAh, 2004mAh en 2030mAh, niet slecht voor zo'n oude accu's ).
            Na 7 jaar hebben die Top Craft goedkope Ready To Use accu's nog altijd een hogere capaciteit dan de witte Eneloop accu's (die gebruik ik zelf ook, en die gaan ook al lang mee).

            Dit is het topic over die accu's die ik in september 2009 heb getest: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...di-277550.html
            In de eerste reactie van toen zie ik "hopelijk houden ze het een beetje uit", daar kan ik nu dus een positief antwoord op geven.

            Op die zwakke reactie van Lidl (mail van gisteren) heb ik nog wel een antwoord terug gestuurd (het woord "oplichting" zit er bij), maar ik ben niet zeker of er daar nog een antwoord op volgt.
            Als ik ze wel terugbrengen, dan mag ik niet te lang wachten, maar dan heb ik ook meteen geen bewijsmateriaal meer.
            Ik zou ze ook naar hier kunnen sturen http://lygte-info.dk/ , die test alle soorten accu's en laders, en die website geldt voor velen als referentie als ze accu's of batterijen willen kopen.
            Testaankoop is ook een mogelijkheid, maar ik weet niet hoe ik daar aan moet beginnen (ik heb al heel lang geen abonnement meer).


            Ik lees net op budgetlightforum.com (ik had mijn bevindingen daar ook gepost om de potentiele kopers te waarschuwen) dat ze die slechte accu's niet alleen in België hebben verkocht, in Engeland hebben ze die ook verkocht, en ze zijn ook slecht.
            Last edited by Black B@ndit; 21 juni 2016, 21:00.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

              Wij zijn allesins heel blij met de inspanning die je doet Bart.

              Natuurlijk als je gaat spreken over "oplichters en zo" dan zal je daar niet echt geliefd meer zijn
              Wat jammer is dat ze dit idd onder de mat gaan vegen.
              De kans zit er zelfs dik in dat die cellen nog een hele tijd in de winkels gaan liggen.
              Want zo werkt burocratie bij dat soort bedrijven wel.
              Je legt klacht neer bij Lidl Belgie maar die info zal zeer waarschijnlijk nooit in Duitsland toekomen.
              Het is in Duitsland dat de aankopen geregeld worden.

              Ik zou dit eens doorspelen aan de kranten. Die zijn wel te vinden voor een sappig verhaal als "Lidl verkoopt batterijen met halve capaciteit in heel europa".
              Je kan er dan een klein technisch relaas bij plaatsen maar bedenk dat die reporters ook niet heel erg technisch aangelegd zijn.
              Beperk je tot zuiver feiten die eenvoudig te begrijpen zijn en dan komt dit in de pers en daar zal Lidl wel gevolg aan moeten geven.

              Comment


              • #37
                Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                Deze discussie over capaciteit van batterijen en accu's volg ik al lang, en is razend interessant.
                (Ik ken black Bandit ook al heel lang persoonlijk)

                Toch wil ik hier eens stellen dat de ECHTE maat van prijs/prestatie voor mij is hoeveel keer ik kan flitsen:
                -met een gegeven flits (mijn flits dus)
                -met een bepaalde flitsmethode (ETTL of M)

                Misschien heeft iemand dat wel getest?

                Want het zou kunnen dat ik met een setje eneloops van 20 euro, bijvoorbeeld , 300 keer confortabel kan flisen,
                en met een setje van half die prijs, 150 keer. dat is dus niet hetzelfde, want van die goedkopere moet ik er nu 2x zoveel meenemen.

                Misschien is het technisch mogelijk dat uit te rekenen, als je de technische gegevens van de flits kent, maar dan moet je
                wel een "gemiddelde nemen" van de flitssituaties. Beter is de test te doen op full power, ipv de variabele TTL.

                Toch is het een voordeel op voorhand te weten hoeveel keer je kan flitsen (op een trouwreportage bvb), zonder op een kritiek moment
                batterijen te moeten wisselen. Gelukkig telt het fototoestel hoeveel foto's je gemaakt hebt :-)

                Dpaul
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #38
                  Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                  Deze discussie over capaciteit van batterijen en accu's volg ik al lang, en is razend interessant.
                  (Ik ken black Bandit ook al heel lang persoonlijk)

                  Toch wil ik hier eens stellen dat de ECHTE maat van prijs/prestatie voor mij is hoeveel keer ik kan flitsen:
                  -met een gegeven flits (mijn flits dus)
                  -met een bepaalde flitsmethode (ETTL of M)

                  Misschien heeft iemand dat wel getest?

                  Want het zou kunnen dat ik met een setje eneloops van 20 euro, bijvoorbeeld , 300 keer confortabel kan flisen,
                  en met een setje van half die prijs, 150 keer. dat is dus niet hetzelfde, want van die goedkopere moet ik er nu 2x zoveel meenemen.

                  Misschien is het technisch mogelijk dat uit te rekenen, als je de technische gegevens van de flits kent, maar dan moet je
                  wel een "gemiddelde nemen" van de flitssituaties. Beter is de test te doen op full power, ipv de variabele TTL.

                  Toch is het een voordeel op voorhand te weten hoeveel keer je kan flitsen (op een trouwreportage bvb), zonder op een kritiek moment
                  batterijen te moeten wisselen. Gelukkig telt het fototoestel hoeveel foto's je gemaakt hebt :-)

                  Dpaul
                  Dat is heel moeilijk te bepalen Dpaul,
                  ten eerste is de energie vraag bij ttl flitsen in iedere verschillende omstandigheid ook anders, zelfde
                  verhaal hoe lang je flits standby staat, enz.
                  Maar helemaal geen domme vraagstelling.
                  Wat ik er van denk, de inwendige weerstand van de batterijen zelf zal hier een grote rol gaan spelen,
                  het kan namelijk zijn dat een batterij van 2.000 mAh en een kleine inwendige weerstand méér flitsen kan genereren dan een batterij van 2.500 mAh,
                  dat kan je eigenlijk voelen, batterijen die warmer worden tijdens het laden of gebruik hebben een grotere inwendige weerstand, resultaat, deze worden warmer
                  tijdens laden of gebruik en warmte is verlies, met dus een lager rendement.
                  Daarom dat ik een fan ben van de witte Eneloop batterijen, deze worden tijdens het laden met 1.000 mA zelfs maar amper warm, terwijl ik er nog
                  heb gehad van Topcraft en GP die een stuk warmer werden, conclusie Eneloop is beter.
                  Ik kan deze test hier helaas niet over doen, daar ik alleen nog Eneloop bezit, mooie test ware een paar verschillende batterijen in de Maha en Refresh analyze,
                  tijdens het laden en ontladen op geregelde tijden een temperatuur meting doen en je weet het, deze die het warmst worden zijn de verliezers.
                  Wedden dat de Eneloops er als beste zullen uitkomen "cool"

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                    Als je nu gaat ontladen met de MAHA of met een toestel/flits lijkt mij redelijk op hetzelfde uit te komen.
                    Je mag aannemen dat de helft van de capaciteit ook impliceert dat je maar de helft van de fotos zal kunnen nemen.
                    Mogelijks is er nog een verschil na de komma maar heel groot verwacht ik dat niet.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                      Natuurlijk zijn er op het internet kerels die zich hetzelfde hebben afgevraagd.


                      Het aantal mah is leuk om te weten, maar de interessantse info ontbreekt steeds: hoeveel keer kan IK met MIJN Flits afdrukken ?
                      De grote onbekende is blijkbaar ook, welke flits je gebruikt, want de ene springt al zuiniger om met de energie, dan de andere.(?)
                      Dus om de grote tabel te starten, ziehier de eerste officiële statistiek:
                      Nieuw setje eneloops van 1900 mah, opgeladen met de maha, gebruikt in een Metz 44 AF-1,op een D810, 245 foto's in de A stand, gemengd binnen en buiten. (en lang niet leeg)
                      Als ik tijd heb, doe ik hetzelfde met mijn setje Aldi precharged. (Na een refresh en charge)
                      Dpaul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Als je nu gaat ontladen met de MAHA of met een toestel/flits lijkt mij redelijk op hetzelfde uit te komen.
                        ....
                        Neen, omdat men niet weet welke eindpunt detectie een toestel/flits heeft, zo die er al een heeft ...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Bij Lidl zullen ze dat zachtjes onder de mat vegen, liefst zonder er veel lawaai over te maken.
                          Wat er bovenhands zal gebeuren zullen ze natuurlijk niet aan de grote klok hangen, maar hoogstwaarschijnlijk
                          zal hun leverancier daar zijn laatste levering gedaan hebben.

                          Ik ben reeds jaren afgestapt van die Lidl en Aldi rommel, zelfde verhaal accu boormachientjes en consoorten,
                          als ze daar een koppel van bv. 10 Nm opgeven als kracht, wie zal het meten?

                          Ik gebruik hier reeds jaren de gewone witte Eneloops, en nog nooit problemen mee gehad,
                          verleden week nog een meting van een set gedaan, die nu toch minstens vijf jaar oud is,
                          en de ganse set van vier lag nog mooi tussen de 1850 en 1890 mAh (gemeten met de maha)
                          Over alle non-food artikelen die ik ooit bij de Lidl gekocht heb ben ik teleurgesteld: vaak een zeer korte levensduur ofwel totale rommel. Ik kijk daarom nog niet meer wat ze daar in de vakken hebben liggen.
                          De kwaliteit bij de Aldi van non-food artikelen zijn veel beter dan die van de Lidl.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Neen, omdat men niet weet welke eindpunt detectie een toestel/flits heeft, zo die er al een heeft ...
                            Sorry, is chinees voor mij Kan je dat even toelichten aub?
                            Of bedoel je dat de flits geen "batterij leeg" circuit heeft? Ik denk dat daar normen rond zijn want anders maak je de cellen stuk. Mijn flits maakt van zijn neus met biepjes als de cellen er door zitten. Het kan evenwel dat een maha dieper gaat ontladen. Dat kan.
                            Toch zou dit niet veel verschil mogen maken.
                            Met halve capaciteit ga je toch tweemaal zo snel aan de zelfde lage ontladen spanning komen?

                            Los van deze...
                            Ik heb het nooit geprobeerd flits op volle kracht en afdrukken maar tot hij leeg is. Toch meen ik mij te herinneren dat je met een GN58 reportageflits zo 100 fotos kan maken.
                            Nu weet ik wel niet meer of dat nu met alkaline of met nimh cellen was.
                            Maar nemen we even aan dat dit met Eneloop zou zijn.
                            Die Lidl batterijen zal dan op 50 uitkomen. Als er maar de helft van de capaciteit in zit dan kan je er ook niet meer uithalen.

                            In de praktijk haal ik er behoorlijk wat meer uit. Je flitst zelden op volle kracht.
                            Alhoewel HSS mode ook hard zuigt aan de batterijen.
                            Last edited by buurmanBert; 24 juni 2016, 00:33.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Als je nu gaat ontladen met de MAHA of met een toestel/flits lijkt mij redelijk op hetzelfde uit te komen.
                              Je mag aannemen dat de helft van de capaciteit ook impliceert dat je maar de helft van de fotos zal kunnen nemen.
                              Mogelijks is er nog een verschil na de komma maar heel groot verwacht ik dat niet.
                              Dat is helemaal niet hetzelfde Bert, je Maha gaat ontladen met een vaste stroomwaarde, terwijl sommige flitsen gaan pieken tot 3 á 4 Amp bij krachtig flitsen, net bij die hoge stromen gaat de inwendige weerstand van je batterijen een rol gaan spelen,
                              batterijen met een iets hogere inwendige weerstand zullen een stuk warmer worden, en net daar zit het verschil,
                              warmte is verlies, dat ben je kwijt.
                              Ik weet nog goed dat mijn paar setjes Topcraft van de Aldi een stuk warmer werden dan Eneloop batterijen,
                              wat niet wil zeggen dat Topcraft per definitie slecht is, maar meer geschikt voor lage verbruikers, hoewel
                              al mijn Topcraft batterijen hier reeds lang bij het kga liggen.
                              Een jaar of vijf zes geleden heb ik bij Nkon eens 64 witte Eneloops gekocht 16 sets dus, was om te verdelen met
                              een vriend, dus elk 8sets van vier, die doen hier nog altijd dienst als op dag één.
                              Zoals reeds gezegd zit er daar zelfs eentje van in de vriezer in een temperatuur zender zodat we die temperatuur ook
                              kunnen aflezen op een van de vier kanalen van ons weerstation, ook die batterij heb ik bij mijn weten nog maar
                              twee of drie keren moeten bijladen zo om de twee jaar denk ik.
                              Ik wil Bart hier zeker niet tegen zijn kar rijden, maar als hij dan toch zo tevreden is over zijn Aldi batterijen,
                              dan vraag ik mij toch af waarom hij bij iedere promotie bij Aldi of Lidl batterijen bij koopt, kan ook een dienst
                              zijn dat hij ons wil bewijzen door batterijen te testen voor ons.
                              Mij hoeft hij in elk geval niet te overtuigen, Eneloop zijn voor mij de beste, en die cellen met soldeerlippen
                              werden bij ons (Philips) ook gebruikt in vaste toestellen die dagelijks op de lader gingen.
                              Ook GP hield het daar niet uit. Met Eneloop (Sanyo) geen probleem, niet voor niets dat Tesla ook gekozen heeft
                              voor Sanyo Panasonic om hun auto's te voorzien van stroom.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tronic AA 2400mAh "ready to use" (Lidl) test: Slechte kwaliteit, niet kopen!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                                Sorry, is chinees voor mij Kan je dat even toelichten aub?
                                Of bedoel je dat de flits geen "batterij leeg" circuit heeft? Ik denk dat daar normen rond zijn want anders maak je de cellen stuk. Mijn flits maakt van zijn neus met biepjes als de cellen er door zitten. Het kan evenwel dat een maha dieper gaat ontladen. Dat kan.
                                Toch zou dit niet veel verschil mogen maken.
                                ...
                                Zie posting hiervoor van "demeyerg" ...

                                Eindpuntdetectie in "niet gecalibreerde" toestellen is natte_vinger_werk en hangt kompleet af van de implementatie van de fabrikant. Zo geven sommige cameras er al de brui aan bij 1,1V batterijspanning. dat is niet verkeerd vooral voor toestellen met korte maar hevige, piekontladingen maar de restlading in de batterij bij "leeg" indicatie, is wel een stuk groter .. De Maha lader is in zoverre "gecalibreerd" dat hij bij een spanning van 0,9-0,95V een batterij als "leeg" beschouwt, maar zoals gezegd bij een (gezapige?) constante ontlaadstroom .. AFAIK is dat de algemene technische norm.

                                Comment

                                Working...
                                X