Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toestel + lenzen op trektocht: hoe meenemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toestel + lenzen op trektocht: hoe meenemen?

    In september ga ik met de rugzak naar abisko national park in zweeds lapland trekken voor een 10tal dagen.
    Wat ik plan om mee te nemen:
    1D met 17-40 en 70-200, filtertjes, statief.

    Een heuptasje zal moeilijk worden, want de rugzak hangt al op je heupen, alsook een tweede rugtas. Een zijtas zal je na kilometers stappen ook wel stevig voelen, en als ik alles in mijn rugzak steek, moet ik hem steeds neer zetten als ik een foto wil nemen.

    Iemand tips of ervaring?

    Bedankt,
    PJ
    Website

  • #2
    Re: toestel + lenzen op trektocht: hoe meenemen?

    Wanneer ik er op uit trek met goedgeladen rugzak en ook mijn cameraspullen wil meenemen draai ik mijn "lowepro slingshot 100 AW" een half rondje zodat die op mijn borst/buik komt te hangen. Ik kan daar perfect een rugzak bijdragen, en de slingshot vooraan geeft soms zelfs nog een beetje steun. Een statief komt dan niet aan de slingshot maar aan de gewone rugzak te hangen. De spullen die jij opsomt kunnen volgens mij prima in zo een 100 AW, anders kan je de 200 AW ook proberen.

    C.
    People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
    http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

    Comment


    • #3
      Re: toestel + lenzen op trektocht: hoe meenemen?

      Heb je ook al aan het energieprobleem gedacht en een oplossing gevonden en hoe die mee te nemen?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: toestel + lenzen op trektocht: hoe meenemen?

        Ik heb 2 batterijen voor mijn 1D (originele), en die gaan echt extreem lang mee. Heb ze nog niet getest bij temperaturen lager dan -10, maar ik denk dat het wel zal meevallen. Ik schik met 1 batterij toch zo'n 1000 foto's te kunnen maken bij wat lagere temperaturen. (In helgoland had ik 2800 foto's met 1 batterij bij normale temp).
        Mijn oplader gaat ook mee, dus als we in een berghut of een dorp even iets gaan drinken, vraag ik of de batterijen even in de stekker mogen

        Bedankt voor de slingshot tip.
        Nog mensen andere ervaringen?
        Website

        Comment


        • #5
          Re: toestel + lenzen op trektocht: hoe meenemen?

          Een andere optie kan een Toploader Pro AW van Lowepro zijn met het Chest Harness. Dan kan je er meteen aan. De 70-200 kan op de camera in de Toploader Pro (je zal de 75 AW nodig hebben, heb zelf dat model). Met een Lowepro lens case kan je de 17-40 makkelijk bevestigen aan de Toploader Pro, via het SlipLock systeem .

          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: toestel + lenzen op trektocht: hoe meenemen?

            Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.


            Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.


            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.



            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment

            Working...
            X