Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconverter

    Bezit een Nikon 60 mm macroen gebruik ze op mijn D700.
    Mijn doel is nu beestjes van dichtbij te fotograferen ( facetogen), is een teleconverter aan te raden?

    De pro's en de contra's ... en eventueel een prijsindicatie graag.

    Alvast dank,

    Filip
    www.fluidr.com/photos/fotofilip3

  • #2
    Re: Teleconverter

    Beste resultaten voor een teleconverter bij lenzen van 135mm en langer !
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Teleconverter

      Dus kan ik op mijn 70-300 plaatsen voor "macro"?
      www.fluidr.com/photos/fotofilip3

      Comment


      • #4
        Re: Teleconverter

        Ik spreek wel over prime lenzen van top kwaliteit, slechts enkele zooms geven goede resultaten, zoals de 70-200 f2,8 l USM.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Teleconverter

          Kan je aangeven hoe groot het te fotograferen onderwerp is? Dat bepaalt namelijk welk objectief, macro, balg etc., nodig is.

          Met een 60 mm zit je erg dichtbij je onderwerp. Je kan dan ongewenste schaduwen krijgen.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Teleconverter

            Een teleconverter gaat je hierbij niet helpen. Hiervoor zou je een macrovoorzetlens of tussenringen moeten gebruiken.
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Teleconverter

              HI Filip,

              je kan inderdaad een TC gebruiken...eventueel ook tussenringen (kenko's werken redelijk goed)...en als je echt dicht dicht wil gaan een groothoek omgekeerd vooraan op je 60mm bevestigen...houd er rekening mee dat je dan op je onderwerk plakt en zal moeten bijlichten...

              gr B

              Comment

              Working...
              X