Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tas voor camera én iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tas voor camera én iPad

    Ik ben op zoek naar een tas waarin ik een iPad, een camera en verschillende accessoires zoals filters, batterijen, eventueel een klein statief, … kan meenemen.

    Ik dacht aan de LowePro Classified 160 AW, € 125.

    Kent (of gebruikt) iemand een alternatief?
    Heeft iemand ervaring met deze tas?
    Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
    Baaah! | Digital Echo Photography

  • #2
    Re: Tas voor camera én iPad

    Kijk eens bij Kata, bv. 3N-1 11 (voorzien voor netbook tot 9")

    (de Classified is een schitterende tas maar ik betwijfel of je daar een iPad in kwijt kunt, en indien zo vrees ik dat het vrij onbeschermd zal zijn in de voorflap en daar komt druk op door het fotoestel of extra lens)
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Tas voor camera én iPad

      Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
      de Classified is een schitterende tas maar ik betwijfel of je daar een iPad in kwijt kunt, en indien zo vrees ik dat het vrij onbeschermd zal zijn in de voorflap en daar komt druk op door het fotoestel of extra lens
      een iPad kan er inderdaad in…

      Bij de tas die jij voorstelt komt er inderdaad veel minder druk op het laptopcompartiment, maar het is wel behoorlijk groot… (en de tas ook)
      Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
      Baaah! | Digital Echo Photography

      Comment


      • #4
        Re: Tas voor camera én iPad

        je hebt al de ideale test gevonden

        als de Lowepro 160 wat krap is, kan je uitwijken naar de 180;
        de Kata uit de test is trouwens de 3N-1 22; de 11 is kleiner maar voldoende groot voor een iPad, maar het blijft natuurlijk een rugzak/slingback
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: Tas voor camera én iPad

          Bedankt voor de info!

          Die Kata-tassen zijn wel een stuk goedkoper
          Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
          Baaah! | Digital Echo Photography

          Comment


          • #6
            Re: Tas voor camera én iPad

            Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
            Ik ben op zoek naar een tas waarin ik een iPad, een camera en verschillende accessoires zoals filters, batterijen, eventueel een klein statief, … kan meenemen.

            Ik dacht aan de LowePro Classified 160 AW, € 125.

            Kent (of gebruikt) iemand een alternatief?
            Heeft iemand ervaring met deze tas?
            Heb deze net HIER besteld, kost hij verzending in slechts € 100 ...
            Zal je de ervaring weten te zeggen met de tas.

            Comment


            • #7
              Re: Tas voor camera én iPad

              Ik zou ook de Passport Sling (Lowepro) eens checken. Ik ken de exacte afmetingen van de iPad en je camera (noch die van de Passport Sling binnenin), but it's worth looking at, zou ik zeggen.

              Anders lijkt de Classified-serie me de beste optie .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Tas voor camera én iPad

                jammer, maar te klein (iPad = 19 x 24, Sling = 19 x 19)
                bovendien lijkt deze tas weinig steun te bieden uit zichzelf…

                ben deze middag in de fnac geweest en heb de classified 160 en de kata's eens bekeken: zien er zeer degelijk uit en bieden veel aparte vakken die toch handig te bereiken zijn, maar daar moet je ze niet kopen: € 170 voor de classified 160
                Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
                Baaah! | Digital Echo Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Tas voor camera én iPad

                  Je bedoelt met 'steun' dat ze een bepaalde vorm behouden als er niets in zit ? De Passport Sling schijnt vrij comfortabel te zijn als je 'm eenmaal hebt afgesteld...(de schouderriem aangepast aan je lichaam).

                  Wel veel minder opvallend, zo'n Passport Sling. Maar de Classified natuurlijk ook ..
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tas voor camera én iPad

                    inderdaad, en ook dat de vorm bepaald wordt door de inhoud, waardoor die dus meer te verduren krijgt
                    die sling heeft ook maar één vak, wat mij minder aanspreekt (al je kleine accessoires zitten dan bij je camera en iPad wat de kans op beschadigingen verhoogt…)
                    Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
                    Baaah! | Digital Echo Photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tas voor camera én iPad

                      Nja, eigenlijk is hij er ook niet echt voor gemaakt. Een Classified is hier inderdaad beter voor.

                      Zelf zie ik zo'n Passport Sling voor bijvoorbeeld een NEX met een portretprime en een 18-55 of iets dergelijks volledig zitten . Maar dat blijft voorlopig toekomstmuziek...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tas voor camera én iPad

                        Ik heb ondertussen de classified 160, zeer mooie tas, mooi afgewerkt en ipad past perfect in appart vak. Er kan dan ook nog makkelijk een DSLR en extra lens in.

                        Comment

                        Working...
                        X