Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

    Ik ben in het bezit van een SB 800 & SU4+SB-22 en gebruik een D300 om het licht op te vangen

    Nu zou ik graag de 2 flitsen gelijk laten afgaan om zo mijn lichttent te voorzien van licht. Nu blijkt dat dit heel wat moeilijker is dan verwacht.

    Ik ga als volgt te werk:
    - D300 in commanderstand
    - SB800 in su-4 mode
    - SU-4 + SB-23
    - de 2 flitsers staan naast elkaar
    - bij het afgaan van de ingebouwde flits van de D300 gaan beide externe flitsers af, maar zie ik soms beide, soms 1 en soms een enkele lichtbron op foto. De camera is manueel ingesteld op 1/60, tests tot 1/20 hebben geen verbetering aangetoond.

    Ik doe vast iets mis, of ik verwacht te veel van mijn toestellen?

    Alvast bedankt voor de respons!
    Nikon D300
    Once Upon A Day
    Website

  • #2
    Re: Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

    monitor voorflitsen uitgezet in je camera ?

    Comment


    • #3
      Re: Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

      pop-up op M zetten.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

        Pop-up op 'M' zetten maakt op dit moment niet veel uit.
        En hoe ik die voorflits uit moet krijgen weet ik niet direct terug te vinden. Ik heb geprobeerd op het achterste gordijn te flitsen, maar dit hielp ook niet.
        Nikon D300
        Once Upon A Day
        Website

        Comment


        • #5
          Re: Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

          Oorspronkelijk geplaatst door Strobocop Bekijk bericht
          En hoe ik die voorflits uit moet krijgen weet ik niet direct terug te vinden. Ik heb geprobeerd op het achterste gordijn te flitsen, maar dit hielp ook niet.
          Ik ook niet, het ligt nogthans in mijn gedachten dat je die voorflitsen op een of andere manier kan uitzetten, maar vind het ook niet meteen terug.

          Of toch, potloodje e3 in commanderstand zetten, tenminste bij de d700.
          Last edited by Guest42; 23 december 2009, 14:21.

          Comment


          • #6
            Re: Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

            Oorspronkelijk geplaatst door Strobocop Bekijk bericht
            Pop-up op 'M' zetten maakt op dit moment niet veel uit.
            En hoe ik die voorflits uit moet krijgen weet ik niet direct terug te vinden.
            Die voorflitsen krijg je weg door de pop-up op M te zetten. Zeker niet in de commander mode werken want die is voor CLS.

            SU-4 werkt als zie ik een flits dan flits ik ook.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

              Als de de sb-800 in SU-4 mode zet, zet je de ingebouwde flits best niet in commander stand, maar gewoon op manueel (en je kiest dan elke sterkte, behalve 0/16 )

              ik weet niet of die su-4 mode "slim" genoeg is om de sterkte van de slave-flashes mee te laten varieren met de sterkte van de ingebouwde flits, in het andere geval moet je ze manueel instellen.
              Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
              Flickr album Homepage

              Comment


              • #8
                Re: Synchronisatie SB 800 & SU4+SB-22

                Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
                Als de de sb-800 in SU-4 mode zet, zet je de ingebouwde flits best niet in commander stand, maar gewoon op manueel (en je kiest dan elke sterkte, behalve 0/16 )
                Dit was inderdaad de oplossing. Ik stelde de inbouwflits steeds in op 'M', maar dit deed ik in de commanderstand.

                Nog even wachten tot Nieuwjaar alvorens ik met de nieuwe lichttent mag spelen Gelukkig weet ik nu toch al hoe de flitsen in te stellen.

                Heel erg bedankt voor jullie reacties en alvast fijne feestdagen!!
                Nikon D300
                Once Upon A Day
                Website

                Comment

                Working...
                X