Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefhoofd voor linkshandigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statiefhoofd voor linkshandigen

    Hoi,

    Mijn dochter is er nu geregeld met mijn statief vandoor, soms komt dat best onhandig uit zoals nu, mooi licht ...

    Dacht dus even zoeken voor een goed maar niet de duur statief voor 'r met bijkomend extra dat ze linkshandig is. Haar combi is canon 40D met momenteel zwaarste lens 80-200 2.8L (echt een beest van een lens).

    Het mag gerust een tweedehandsje zijn en wat "afgezien" hebben, als het maar functioneerd en stabiel is, merkgewijs heb ik zelf een manfrotto maar een ander degelijk merk sluit ik absoluut niet uit, wel belangerijk dat het dus voor haar als linksepootje handig is

    Dank je alvast voor alle gedeelde kennis
    Webstek in opbouw

  • #2
    Re: Statiefhoofd voor linkshandigen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
    Hoi,

    Mijn dochter is er nu geregeld met mijn statief vandoor, soms komt dat best onhandig uit zoals nu, mooi licht ...

    Dacht dus even zoeken voor een goed maar niet de duur statief voor 'r met bijkomend extra dat ze linkshandig is. Haar combi is canon 40D met momenteel zwaarste lens 80-200 2.8L (echt een beest van een lens).

    Het mag gerust een tweedehandsje zijn en wat "afgezien" hebben, als het maar functioneerd en stabiel is, merkgewijs heb ik zelf een manfrotto maar een ander degelijk merk sluit ik absoluut niet uit, wel belangerijk dat het dus voor haar als linksepootje handig is

    Dank je alvast voor alle gedeelde kennis
    Ik heb zelf een Sirui K30x, deze kan je gewoon rond zijn as draaien zodat de draaiknop aan de linkerkant zit. Geen enkel probleem voor linkshandigen dus. Het is een heel stevig balhoofd en kan de set die je noemt met het grootste gemak aan. De Sirui K20x zou ook al genoeg moeten zijn voor die set.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Statiefhoofd voor linkshandigen

      Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de eisen aan aan linkshandig sttief zijn, ik kan niks verzinnen->de knop(pen) zitten altijd verkeerd......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Statiefhoofd voor linkshandigen

        Daarmee ook dat ik de vraag stel, ze zijn altijd "tegenhands" voor linksen maar de ene al meer dan de anderen, t'is de beste oplossing zoeken en een krater in de statiefmarkt

        Ik ga de tip van de Sirui zeker 's nazoeken Bedankt Laurens
        Webstek in opbouw

        Comment


        • #5
          Re: Statiefhoofd voor linkshandigen

          Bovendien is de camera gevormd voor de rechterhand.
          Daarom denk ik dat in veel gevallen, bijvoorbeeld met balhoofd, de statiefkop toch wel met de linkerhand vast en losgedraait word.

          Comment


          • #6
            Re: Statiefhoofd voor linkshandigen

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Ik heb zelf een Sirui K30x, deze kan je gewoon rond zijn as draaien zodat de draaiknop aan de linkerkant zit. Geen enkel probleem voor linkshandigen dus. Het is een heel stevig balhoofd en kan de set die je noemt met het grootste gemak aan. De Sirui K20x zou ook al genoeg moeten zijn voor die set.
            Kan ik volledig beamen, ik heb dezelfde kop, en ben linkshandig. Goede kop waar ik zeer tevreden over ben
            En prijstechnisch ook nog eens heel interessant
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Statiefhoofd voor linkshandigen

              Ik heb een bol met een pistoolgreep aan die aan de rechter kant staat. Ik plaats mijn snelkoppelingsplaatje achterstevoor zodanig dat mijn pistoolgreep aan de llinkterkant komt te staan en het is opgelost.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: Statiefhoofd voor linkshandigen

                hoe simpel kan het leven zijn
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment

                Working...
                X