Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor een beginner -- Hints voor tweedehands eBay zoektocht gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief voor een beginner -- Hints voor tweedehands eBay zoektocht gevraagd

    Ik heb sinds kort een Canon 500D met de Canon 18-55mm kitlens en de Canon 55-250mm telezoom. Ik zoek een statief voor fotografie bij weinig licht en -- vooral -- voor (natuur)macrofotografie (M42 lenzen met tussenringen).

    Wegens tight budget (liefst 100EUR max ofzo) zou ik op zoek gaan naar een tweedehands statief (op eBay). Kunnen jullie enkele merken (en evt specifieke modellen) vermelden waar ik naar moet uitkijken?

  • #2
    Re: Statief voor een beginner -- Hints voor tweedehands eBay zoektocht gevraagd

    Manfroto heeft een statief voor een 100 euro
    Benro is prijs/kwaliteit ook heel intressant (namaak Gitzo)

    Comment


    • #3
      Re: Statief voor een beginner -- Hints voor tweedehands eBay zoektocht gevraagd

      Oorspronkelijk geplaatst door RoaldFre Bekijk bericht
      Ik heb sinds kort een Canon 500D met de Canon 18-55mm kitlens en de Canon 55-250mm telezoom. Ik zoek een statief voor fotografie bij weinig licht en -- vooral -- voor (natuur)macrofotografie (M42 lenzen met tussenringen).

      Wegens tight budget (liefst 100EUR max ofzo) zou ik op zoek gaan naar een tweedehands statief (op eBay). Kunnen jullie enkele merken (en evt specifieke modellen) vermelden waar ik naar moet uitkijken?
      tweedehands?
      dit is ruim voldoende denk ik en bovenal nieuw http://www.fotokonijnenberg.be/produ...a_250_r-f.html

      Comment


      • #4
        Re: Statief voor een beginner -- Hints voor tweedehands eBay zoektocht gevraagd

        De rationale om tweedehands te gaan is de volgende: een tweedehands lens kan krassen vertonen en die zijn nefast voor zijn werking, een tweedehands statief kan ook krassen vertonen, but who cares . Bij een statief lijkt het mij meer een kwestie van 'werkt' of 'werkt niet', de rest is maar cosmetisch.
        Vandaar liever een steviger/beter tweedehands statief dat al wat gediend heeft dan een 'minder goed' nieuw statief voor hetzelfde geld.

        Tevens: die 100EUR was een bovengrens, minder mag zeker ook .

        EDIT: Die Velbon Sherpa heeft een minimale hoogte van 59cm ... dat lijkt me nogal hoog voor close-ups van bloemen enzo.
        Last edited by RoaldFre; 18 augustus 2010, 20:49.

        Comment


        • #5
          Re: Statief voor een beginner -- Hints voor tweedehands eBay zoektocht gevraagd

          Beter 1 statief kopen voor levenslang dan omde jaar wisselen van ene brol naar andere... spreek uit ervaring Statief is geen tamron of sigma lens...
          Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

          Comment

          Working...
          X