Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staat die?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Staat die?

    Heb hier op de site wat zitten rondkijken en heb verschillende topics gevonden over statieven.
    Deze waren allemaal heel verrijkend, maar toch heb ik nog enkele vraagjes.
    Ik was onlangs in Luxemburg en heb daar enkele prijzen doorgekregen voor Manfrotto statieven en toebehoren.
    Ik heb de mogelijkheid gehad ze beide te kunnen testen maar ik weet echt niet dewelke gekozen.
    De artikels zijn de volgende:

    statief 055 PROB - 119€
    statief 190 PROB - 99€

    hoofd 141 RC - 47€
    hoofd 128 RC - 57€


    Wat zou de beste combinatie zijn, wetende dat ik met een 300D werk met de hieronder vermeldde lenzen?
    Is het de moeite dat ik ze ga kopen in Luxemburg? (geen portkosten en is wel leuk als uitstap)

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het maken van de juiste keuze, als er betere combinaties zijn, moeten het jullie maar laten weten, maar zou niet meer geven dan 200€.
    Canon EOS 300D + Nikon Coolpix 3700 + 70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II.

    de gustibus et coloribus non est disputandum (over smaken en kleuren valt niet te twisten)
    major e longinquo reverentia (van afstand bezien, is alles mooi)

  • #2
    Re: Staat die?

    Niet allemaal tegelijk mensen
    Trek een nummertje ....

    Canon EOS 300D + Nikon Coolpix 3700 + 70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II.

    de gustibus et coloribus non est disputandum (over smaken en kleuren valt niet te twisten)
    major e longinquo reverentia (van afstand bezien, is alles mooi)

    Comment


    • #3
      Re: Staat die?

      Ik heb een 190DB gekocht, en ik heb er een beetje spijt van omdat ik op dit model de middenkolom niet horizontaal op het statief kan monteren. Ik weet niet of de 190PRO dit wel kan, maar ik zou dat toch meer even nagaan.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Staat die?

        Ik heb de 190pro en die kan dat wel, en heb 'm onlangs bij Corne gekocht voor dezelfde prijs...
        Is zeker zwaar genoeg voor jouw materiaal, als hoofd heb ik eentje met een bal genomen, de 322rc2, omdat voor mij snelheid voornamer is dan tot op de mm juist zitten dmv 3 hendels op een gewoon hoofd...
        Last edited by Tony smeT; 6 mei 2006, 15:51.

        Comment


        • #5
          Re: Staat die?

          Ik zou kiezen voor de 190 of 055 afhankelijk van hoe groot je bent en hoe goed je rug is. Een man van typisch 1m80 zal bij de 190 moeten bukken.

          Prijs lijkt me de moeite waard voor de trip.

          Comment


          • #6
            Re: Staat die?

            Oorspronkelijk geplaatst door stefken
            Een man van typisch 1m80 zal bij de 190 moeten bukken.
            Hangt er maar van af welke kop je neemt en hoe je die er tussen plaatst! Ik meet 1m72 en heb er totaal geen last van, heb zelfs nog over!

            Comment


            • #7
              Re: Staat die?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
              Hangt er maar van af welke kop je neemt en hoe je die er tussen plaatst! Ik meet 1m72 en heb er totaal geen last van, heb zelfs nog over!
              De 322rc2 is wel uitzonderlijk hoog want een joystick model.
              En je bent 8cm kleiner dan 1m80 he.

              In het algemeen zal mijn stelling wel kloppen.

              Comment


              • #8
                Re: Staat die?

                Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                En je bent 8cm kleiner dan 1m80 he.
                Als je die kop vertikaal monteert (zoals op deze foto) dan win je meer dan 8cm

                Comment


                • #9
                  Re: Staat die?

                  De 055 is wel een stuk zwaarder als de 190. Ikzelf heb de 055 genomen, omdat deze zwaarder is en bijgevolg ook stabieler. Als kop heb ik de 141 RC. Dit werkt uitstekend.
                  How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

                  Portfolio Website

                  Comment

                  Working...
                  X