Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speedlite 430EX II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speedlite 430EX II

    Hallo,

    ik heb uiteindelijk besloten om me een flash ana te schaffen, kben mijn papieren difuser beu op mijn pop-up flash.

    Ik wil niet te veel geld uitgeven aan een flits omdat ik een amateur ben en niet echt geld verdien met mijn fotografie. Dus ik heb even opgezocht en ik kwam eerst op Metz mecabliz 48 Zag er goed uit vond ik, genoeg opties voor mij. Dan heeft mijn pa voorgesteld om die van canon nekeer te zien.

    Zo ben ik terrechtgekomen op 430EX II (de 5xx is te duur voor mij). Ik heb op dit forum paar goede comment gezien over dit flitser maar sommige zeggen dat het niet sterk genoeg is. Is dit zo? 43m ivgl met 54 vind ik niet echt een groot verschil...

    Of kent er iemand een ander goede flitser voor onder 200 eur (of ietsie pietsie meer )?

    PS: nog een vraag over slave: Die 430EX II is een slave flitser, wat betekent dat nu? Dat hij alleen geactiveerd kan worden door een ander flits? Ik zoek namelijk een flits dat je gewoon op je camera kan steken en dat het flitst wnr ik op de knop druk, of bij 2de gordijn. Kan ik dat met die 430EX?
    Last edited by ioulian; 18 juni 2009, 19:40.

  • #2
    Re: Speedlite 430EX II

    Ik gebruik dezelfde op mijn 450
    Gewoon amateur (beginner) gebruik en ik kom er zeker en vast mee toe

    je kan hem als een normale flitser gebruiken maar OOK als slave
    maar als je hem wilt gebruiken als slave zal je wel de 5xx versie moeten aanschaffen dacht ik...

    gewoon kopen zou ik zeggen, het zal zeker geen miskoop zijn
    Canon 450D/18-55 IS/55-250 IS/50 1.8 II/17-55 2.8IS USM

    Comment


    • #3
      Re: Speedlite 430EX II

      met die slave zou ik niks inzitten als je hem enkel op je camera wil gebruiken

      enkel als je off shoe (los van je camera wil gebruiken is die slave functie van belang)
      een 580 kan ook als master dienen en de 430 laten volgen (slave) de 430 kan geen andere flits draadloos aansturen. zonder 580 kan je een ir transmitter gebruiken als master (stE2) of radio sturen zoals pocket wizards, cactus triggers enz...
      wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

      Comment


      • #4
        Re: Speedlite 430EX II

        Ik ben ook begonnen met een 430, dat 'ie slave is wil zeggen dat je er geen andere (canon) flitsers mee aan kan sturen (via infrarood) maar alleen door een canon 5xx aan kan sturen. Zeker een leuke flitser om mee te beginnen!
        Maar als je er niet al te veel geld aan uit wil geven, en je wil er strobist-achtige dingen mee gaan doen (lees: manueel instellen van je flitser) kijk dan eens naar de Lumopro LP120, net zo krachtig en heeft ook 4 verschillende slave mogelijkheden waaronder optische slave: je kan hem dan via de flits van je camera af laten gaan. Mooiste van al: 120 euro nieuw! Om mee te beginnen hoef je er echt niet veel geld voor neer te tellen...
        Last edited by Martieni; 18 juni 2009, 20:23.
        ____________
        Everything has its beauty, not everybody sees it [Confucius]
        Website | Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Speedlite 430EX II

          Ok, de slave-vraag is opgelost thx!

          Nu is er een andere vraag opgedoken: Martieni, je zei over manueel instellen van de flitser, wat bedoel je ermee? Wat moet je dan zelf instellen, (gaat dom klinken omdat ik NIKS van flitsers weet) het enigste wat ik denk dat je moet instellen is de exposure (die EV). Wat moet je nog zoal instellen op een flitser?

          Ty voor reacties!

          EDIT: ja ook nog een vraagje, ik lees altijd over die zoom, wat doet die nu? (gaat ook dom klinken, maar hoe kan je zoomen met een flitser?

          Comment


          • #6
            Re: Speedlite 430EX II

            over die zoom:
            je flits stelt de kracht van lichtflits die nodig is in aan de hand van de zoom dat je gebruikt
            een zoom van 30mm brandpuntsafstand heeft een andere flitsintensiteit nodig dan die van 70mm brandpuntsafstand
            wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

            Comment


            • #7
              Re: Speedlite 430EX II

              aha, tis dus eig bijna hetzelfde als je gewoon de EV naar - of + zet? (ik kan het op mijn 40d instellen zodat flits feller of minder fel flitst)

              Comment


              • #8
                Re: Speedlite 430EX II

                Oorspronkelijk geplaatst door ioulian Bekijk bericht
                ...Ik zoek namelijk een flits dat je gewoon op je camera kan steken en dat het flitst wnr ik op de knop druk, of bij 2de gordijn. Kan ik dat met die 430EX?
                [Mod] dan stond je vraag in het verkeerde topic
                (strobist is off-camera)
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Speedlite 430EX II

                  Heb deze ook en ben er zeer tevreden over. Veel hangt natuurlijk af van voor wat je hem gaat gebruiken. Ik gebruik hem bijna altijd voor dichtbij, dus bereik genoeg. En gebruik hem altijd op mijn toestel, dus slave/master maakt ook al niet uit.
                  Hij staat momenteel aan een zeer mooie prijs bij konijn, ik heb hem nog veel meer betaald.

                  Mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Speedlite 430EX II

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    [Mod] dan stond je vraag in het verkeerde topic
                    (strobist is off-camera)
                    oh ok, nu weet ik eindelijk wat stobist betekent (ik dacht gewoon dat het te maken had met flitsers)

                    en ik ga zeker es kijken bij konijnenberg. Dus tis een goeie koop é?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Speedlite 430EX II



                      67eu goedkoper dan normaal, dus volgens mij zeker geen slechte aankoop.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Speedlite 430EX II

                        Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
                        En gebruik hem altijd op mijn toestel, dus slave/master maakt ook al niet uit.
                        Da maakt wel iets uit he... je gebruikt em in master want in slave mode zal em nie flitsen adhv het toestel.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Martieni Bekijk bericht
                        Mooiste van al: 120 euro nieuw! Om mee te beginnen hoef je er echt niet veel geld voor neer te tellen...
                        Een 430EXII kost heus geen 120 EUR nieuw... eerder 210 EUR.

                        Oorspronkelijk geplaatst door ioulian Bekijk bericht
                        EDIT: ja ook nog een vraagje, ik lees altijd over die zoom, wat doet die nu? (gaat ook dom klinken, maar hoe kan je zoomen met een flitser?
                        Zoom heeft te maken met de lichtbundel van uw flits. Bij 80mm zal die meer geconcentreerd zijn, terwijl bij een groothoek van 17mm ofzo je licht meer verspreid zal zijn.... is ook logisch he ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht
                        over die zoom:
                        je flits stelt de kracht van lichtflits die nodig is in aan de hand van de zoom dat je gebruikt
                        Het is niet enkel van de zoom, maar ook van de ISO en diafragma waarde.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Speedlite 430EX II

                          ok thx, ik heb dus besloten om 430ex II te kopen, lijkt me een handig, automatisch toestel

                          en btw, Martieni bedoelde die andere flits voor 120 eur niet de 430ex II

                          Comment


                          • #14
                            Re: Speedlite 430EX II

                            Idd, de nieuwprijs van een Lumopro is 120 euro...

                            Als je hem manueel instelt, bepaal je zelf hoe krachtig de flitser af zal gaan (full power tot 1/32e, 1/64e of bij een 580 1/128e). Dit handmatig instellen doe je meestal als je strobist fotografie uit gaat voeren.
                            De 430 heeft ook TTL lichtmeting en zal in automatische modus zelf bepalen hoeveel licht er nodig is om je onderwerp goed te belichten, iets wat erg hulpzaam is als je begint met een reportageflitser, maar je zult al snel erachter komen dat je meer controle over je belichting wil en dan wil je de flitser handmatig instellen. (De 430 kun je dus automatisch gebruiken alsmede in handmatige modus).

                            Ik denk dat als je begint met flitsen de 430 een hele goede keuze is en ben je eenmaal verslaafd, kun je er nog andere (minder complexe / luxe) flitsers bijkopen...
                            ____________
                            Everything has its beauty, not everybody sees it [Confucius]
                            Website | Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: Speedlite 430EX II

                              Ahja oops nie goed gelezen... als die maar enkel manueel kan is het beter om een canon 430exii te kopen. Want dan kan je even goed een 2dehandse SB25 ofzo kopen.

                              Comment

                              Working...
                              X