Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speedlight 430

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speedlight 430

    hallo iedereen,

    dit weekend fotos gaan nemen (nightlife) en plots na ongeveer 600 fotos ver op de avond ..

    Geen flits meer te bespeuren ..

    batterijen waren nieuw, maar speedlight wou niets meer geven. Op manuele trigger geeft hij nog wel een ietsiepietsie licht, maar bijna niet te zien..

    Kan iemand me zeggen wat het probleem net kan zijn?
    Nerges tegen gelopen of dergelijk. Gewoon, pats.. van de ene foto op de andere deed hij het niet meer.. ligt het aan de condensator? aan batterijen?

    Ik gebruik altijd dezelfde batterijen, namelijk: GP ReCyko+ (herlaadbaar)

    Kleine reply zou handig zijn .. anders kost het me weer gauw 250 euro ...

    Groeten!
    Canon 5D mkii - BGE6 - 24-70 f2.8 L - 17-40 USM f4 L- 15mm f2.8 EX DG Fisheye - 105 f2.8 - 50 f1.8 - 580 EX ii Speedlite

  • #2
    Re: Speedlight 430

    Je mag blij zijn dat je zover bent geraakt.
    Ik haal zoveel fotos uit mijn flits niet hoor.
    Normaal na 300 fotos mag ik er een vers setje batterijen in duwen.
    Ik werk wel met een zwaarder model.

    Comment


    • #3
      Re: Speedlight 430

      600 foto's met 4 batterijen?

      Ruik eens aan je flits, ruikt er iets verband? Doe hem zeker niet open of je riskeert een goeie shock te krijgen ( spreek uit ervaring ). Probeer de batterijen nog eens goed op te laden en probeer morgen nogmaals, misschien is je flits gewoon even te moe om te werken.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Speedlight 430

        Na die 600 shots heb je dus volgeladen batterijen erin gestoken en ie werkt nog steeds niet ?
        Indien ja, dan lijkt het erop dat ie kapot is.
        Indien nee, dan zijn ws je batterijen gewoon plat.

        Comment


        • #5
          Re: Speedlight 430

          Ja, na die 600 fotos heb ik er gwn verse in gestoken, maar hij wou niets doen ...

          ik kan je een link geven naar een filmpje op facebook als dat kan helpen .. ?
          Canon 5D mkii - BGE6 - 24-70 f2.8 L - 17-40 USM f4 L- 15mm f2.8 EX DG Fisheye - 105 f2.8 - 50 f1.8 - 580 EX ii Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Speedlight 430

            dit is wat hij enkel nog maar doet ..

            Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
            Canon 5D mkii - BGE6 - 24-70 f2.8 L - 17-40 USM f4 L- 15mm f2.8 EX DG Fisheye - 105 f2.8 - 50 f1.8 - 580 EX ii Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: Speedlight 430

              Oorspronkelijk geplaatst door Treble Bekijk bericht
              dit is wat hij enkel nog maar doet ..

              https://www.facebook.com/photo.php?v=369957549692093
              wow dat is raar sorry maar dit heb ik nog nergens niet gezien, zou leuk zijn moesten de grotere techneuten hier eens op antwoorden.
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Garantie?

                Comment


                • #9
                  Re: Speedlight 430

                  Hoor je de condensator opladen als je hem aanzet ?
                  Indien nee, dan is waarschijnlijk de condensator kapot.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Speedlight 430

                    Als je met vers geladen batterijen geen reactie meer hebt, ja dan is em dood e.
                    Hopelijk is em nog in garantie voor jou. Binnen doen dan, anders vuilbak. Laten herstellen is veel te duur.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Speedlight 430

                      Nope, garantie is al bijna een jaar verlopen ..

                      Als ik hem laat afgaan, hoor ik wel een vreemd gesis in de batteryhouder ...
                      Canon 5D mkii - BGE6 - 24-70 f2.8 L - 17-40 USM f4 L- 15mm f2.8 EX DG Fisheye - 105 f2.8 - 50 f1.8 - 580 EX ii Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Als u een beetje technisch bent, miss een operatie maken? Kijken voor losse cabeltjes?..

                        Comment


                        • #13
                          Of wat altijd een optie is, even naar de winkel gaan of ze er iets van weten?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Speedlight 430

                            Ja ben langs konijnenberg geweest vandaag en het zal wrs aan de condensator liggen .. zl rond de 150 euro kosten .. kheb maar ineens een 580 besteld
                            Canon 5D mkii - BGE6 - 24-70 f2.8 L - 17-40 USM f4 L- 15mm f2.8 EX DG Fisheye - 105 f2.8 - 50 f1.8 - 580 EX ii Speedlite

                            Comment

                            Working...
                            X