Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A-100: genoeg accessoires?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A-100: genoeg accessoires?

    Na lang twijfel over wat mijn eerste DSLR-camera gaat worden, ben ik nu zo goed als zeker dat ik voor de Sony A-100 ga gaan. Er is echter nog één puntje dat ik graag opgehelderd zou zien.

    Bij de pro's en contra's in de review op dpreview.com staat het volgende als minpunt: Proprietary hot-shoe design (fewer third party flash / accessories)

    Hoe zit dat precies? Zijn er genoeg goede flashes (bijv. ook ringflashes) en andere accessoires die van die hot-shoe gebruik maken beschikbaar voor de Sony A-100?

  • #2
    Re: Sony A-100: genoeg accessoires?

    Een SLR is een systeem dat je koopt. niet gewoon een cam die voldoet aan bepaalde specs. Om die reden is canon of Nikon veel interessater, ze bieden zelf veel aan, maar ook 3rth party is er veel op de markt, zeker als Canon of Nikon zelf niet snel genoeg is om iets uit te brengen.

    Ik hoop dat ze bij sigma of Metz zo slim zijn om aangepaste voetjes mee te leveren, maar mogelijks doet Sony moeilijk om eigen markt te beschermen, en is het gevolg dat je met handen en voeten aan het merk gebonden bent zonder 3rd party alternatieven

    Comment


    • #3
      Re: Sony A-100: genoeg accessoires?

      Wel ja, dat was ook een beetje mijn vraag... Zijn er degelijke flitsers van Sony, Sigma, Metz of andere merken voor de Sony A-100?

      Comment


      • #4
        Re: Sony A-100: genoeg accessoires?

        er zijn van metz flitsen te vinden voor de sony A-100

        door middel van een sca adaptor kun je een aantal flitsers gebruiken van metz
        bv de mecablitz 54 MZ-4

        Comment


        • #5
          Re: Sony A-100: genoeg accessoires?

          ben dus zoals je ziet ook eigenaar van de A100. als flitser heb ik dus de sunpak 5000AF en die functioneert perfect op mijn toestel! Qqua lenzen heb je hetzelfde aanbod bij sigma, tamrom,...als voor de canon of nikon. Zels de oude uitstekende minoltalenzen leveren uitstekend werk. De kenner bij uitstek is hier K2....hoe hij het voor mekaar krijgt is me een raadsel, maar hij vind toch steeds weer een lot lenzen voor de A100.
          niet twijfelen, go fot it, wat de canon- en nikonboys ook moge zeggen!
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment

          Working...
          X