Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snel afkoppelbare neckstrap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snel afkoppelbare neckstrap

    weet iemand of het bestaat, eentje die je snel en makkelijk kan afhalen/afkoppelen... waarom maken ze die haakjes waar de riem aan hangt zo klein, anders kon ik het mischien oplossen met een of ander clips of gesp

    soms heb ik het echt nodig soms vaak in mijne weg.

  • #2
    Re: snel afkoppelbare neckstrap

    De BD-Strap
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: snel afkoppelbare neckstrap

      Ja, de BD-strap
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: snel afkoppelbare neckstrap

        Enkele weken geleden kocht ik de zeer comfortabele "Pro Strap" van Op/Tech. Die zal waarschijnlijk aan je wensen voldoen http://www.optechusa.com/product/det...&CATEGORY_ID=4
        Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

        Comment


        • #5
          Re: snel afkoppelbare neckstrap

          Heb ook zo'n Pro strap van Op/Tech gekocht, ideaal !
          Is trouwens dezelfde als de BD strap, maar dat wist ik toen nog niet

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: snel afkoppelbare neckstrap

            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Ja, de BD-strap
            Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
            en laat dat nu net dezelfde zijn ...

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: snel afkoppelbare neckstrap

              Pas 10 dagen geregistreerd en dezelfde goede smaak als het BD-Team! Straf :-)
              Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

              Comment


              • #8
                Re: snel afkoppelbare neckstrap

                't is besmettelijk hé, robo
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: snel afkoppelbare neckstrap

                  De optech/DB strap is idd heel goed, en gemakkelijk in te korten door het brede draagstuk er van tussen te halen, maar niet gemakkelijk te verwijderen.

                  Soms is het inderdaad handiger van helemaal geen draagriem te hebben.

                  Zijn er home made oplossingen? Zou me interesseren hoe dit gedaan wordt.
                  Eén of ander snel los te maken, maar toch veilig tussenschakeltje of zoiets...

                  j.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: snel afkoppelbare neckstrap

                    De optech/DB strap is idd heel goed, en gemakkelijk in te korten door het brede draagstuk er van tussen te halen, maar niet gemakkelijk te verwijderen.
                    Op/Tech heeft ook een "Pro Loop Strap" met een lus als verbinding met de camera. Die zul je nog vlugger helemaal kunnen verwijderen. Wat ik ook tof vind aan de Pro Strap is dat als je het brede draagstuk afneemt en de korte eindjes aan de camera samenklikt terug een draagriem(pje) hebt. Het draagcomfort vond ik wel dé factor om deze aankoop te doen. Je camera "veert" lichtjes mee als je wandelt en het zacht materiaal schuurt niet in je nek als je een T-shirt draagt.
                    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                    Comment


                    • #11
                      Re: snel afkoppelbare neckstrap

                      Ik heb er ook een van optech. Heerlijk.
                      Eén nadeel: de angst dat een van de sluitingen het begeven wanneer er in totaal 4 kilo aan hangt. Waarschijnlijk hoef ik daar niet bang voor te zijn, maar de gedachte dat het kostbare spul ineens een fatale val naar de grond maakt doet me huiveren.
                      Een andere eng ding aan dit deze clips is, bij het wandelen door drukke gelegenheden zou een onverlaat voor de grap zo'n clip losmaken waarna de eerste enge gedachte herhaald wordt...
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: snel afkoppelbare neckstrap

                        Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                        De optech/DB strap is idd heel goed, en gemakkelijk in te korten door het brede draagstuk er van tussen te halen, maar niet gemakkelijk te verwijderen.

                        Soms is het inderdaad handiger van helemaal geen draagriem te hebben.

                        Zijn er home made oplossingen? Zou me interesseren hoe dit gedaan wordt.
                        Eén of ander snel los te maken, maar toch veilig tussenschakeltje of zoiets...

                        j.
                        ja soms is het handiger zonder riem ... maar dan soms loop je weer uren ergens op een evenement rond hier en daar fotoke pakken en dan heb ik die riem weer wel nodig.

                        dus die optech strap is niet makkelijk af te halen
                        ben vandaag is in brico gepasseerd om ergens een clck systeem te zoeken moet toch lukken?

                        Heb een paar ringskes, heel kleine voor sleutelhangers en een haakjes met veer meegepakt moet nog is zien of ik daar iets deftig van kan maken

                        Comment


                        • #13
                          Re: snel afkoppelbare neckstrap

                          Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                          Zijn er home made oplossingen? Zou me interesseren hoe dit gedaan wordt.
                          Stukje benji elastiek, lus in knopen, ... Het lastige zal zijn om die door die spleetjes van de body te krijgen.
                          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: snel afkoppelbare neckstrap

                            Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
                            Eén nadeel: de angst dat een van de sluitingen het begeven wanneer er in totaal 4 kilo aan hangt. Waarschijnlijk hoef ik daar niet bang voor te zijn, maar de gedachte dat het kostbare spul ineens een fatale val naar de grond maakt doet me huiveren.
                            Een andere eng ding aan dit deze clips is, bij het wandelen door drukke gelegenheden zou een onverlaat voor de grap zo'n clip losmaken waarna de eerste enge gedachte herhaald wordt...
                            Dat was ook mijn gevoel Met 2 nylon spanriemem/kabelbanden is het opgelost Die van 2,5mm breed zijn het best. 3M maakt ze ook in het zwart zodat het "tunen" helemaal niet opvalt. Verkrijbaar in elke Gamma of Brico.
                            Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                            Comment


                            • #15
                              Re: snel afkoppelbare neckstrap

                              Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                              Dat was ook mijn gevoel Met 2 nylon spanriemem/kabelbanden is het opgelost Die van 2,5mm breed zijn het best. 3M maakt ze ook in het zwart zodat het "tunen" helemaal niet opvalt. Verkrijbaar in elke Gamma of Brico.

                              Heb je daar een foto van, wou eens zien hoe je dat overbrugd.
                              Mvg,
                              SW
                              BD1071BE

                              Comment

                              Working...
                              X