Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC van Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SDHC van Aldi

    Ik ben nog een leek op gebied van filmen met camera.Ik heb mij dus voorlopig een tweedehands samsung aangekocht om te beginnen. Voor deze heb ik bij Aldi een SDHC van 8GB gekocht classe 4 Mijn camera ondersteund SDHC maar nu krijg ik de melding dat de kaart van lage snelheid is en dat ik mijn instellingen hieraan moet aanpassen.
    Is dat normaal? ik dacht dat classe 4 toch zeker goed zou moeten zijn of ligd het gewoon aan de kaart van Aldi? wie geeft mij wat info? alvast bedankt

  • #2
    Re: SDHC van Aldi

    Waarschijnlijk heeft die camera een sneller geheugenkaartje nodig dan "Class 4".

    SDHC = SD High Capacity ... HC geeft dus geen indicatie van de snelheid, elk kaartje met meer dan 2GB capaciteit is zeker HC.



    In de gebruiksaanwijzing van de camera zou moeten staan welke snelheid (van het kaartje) er minimaal nodig is om te kunnen filmen in de best mogelijke kwaliteit.

    Ik hoop dat je het kassaticket hebt bijgehouden, mijn ervaring is dat ze bij Aldi niet moeilijk doen als je iets terugbrengt dat niet voldoet.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: SDHC van Aldi

      classe 4 is nu niet bepaald snel te noemen. Dat is 'slechts' 4 MB/s. Mijn extreme kaartjes van Sandisk halen 45MB/s. En die zijn zelfs al een paar jaartjes oud.

      Ik zou zeggen terugbrengen. In de Aldi doen ze daar niet moeilijk over

      Comment


      • #4
        Re: SDHC van Aldi

        Is het niet mogelijk dat de camera de grote capaciteit van de kaart niet aankan? Komt wel vaker voor bij oudere toestellen...

        Comment


        • #5
          Re: SDHC van Aldi

          Voor Canon DSLRs staat duidelijk in de handleiding dat je een SD van minstens class 6 moet hebben. Ik veronderstel dat dit dus ook in uw handleiding zal staan :-)

          Jakke
          Canon en glas
          www.jakke16.be

          Comment


          • #6
            Re: SDHC van Aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door JakkeDW Bekijk bericht
            Is het niet mogelijk dat de camera de grote capaciteit van de kaart niet aankan? Komt wel vaker voor bij oudere toestellen...
            In dat geval is het een toestel dat niet compatibel is met SDHC, dan werkt het helemaal niet. In zo'n toestel kan je een SD van maximaal 2GB gebruiken (let er dan op dat er zeker geen HC achterstaat, zelfs al heeft het kaartje een kleinere capaciteit).

            Hier gaat het duidelijk over de snelheid van het geheugenkaartje, dat is niet snel genoeg om filmbestanden in de hoogste kwaliteit te verwerken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: SDHC van Aldi

              Meer info over SD(HC) en klasses: http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital

              Ik had net hetzelfde voor met onze full HD camconder, om full hd te kunnen opnemen had ik een klasse 4 kaartje nodig. Ik koop bij Mediamarkt een SDHC Emtec 8 GB kaart specifiek met aanduiding klasse 4 (hoger is verschrikkelijk duur). Eenmaal in het toestel geplaatst geeft deze aan dat het een klasse 2 kaart is. Ik heb dat kaartje dan omgeruild voor een 8 GB microSD met adapters, en dat werkte wel. Nadien heb ik nog een paar Kingston 16 GB SDHC Video kaartjes gekocht en die werken ook perfect (snellere transfer dan mijn ander kaartje).

              Dus gewoon terugbrengen naar Aldi en specifiek kaartjes bestellen voor video.

              Comment


              • #8
                Re: SDHC van Aldi

                Inderdaad, terugbrengen zou ik zeggen.
                De vorige generatie Aldi SDHC kaartjes van 8 GB waren van het type Traveler en waren klasse 6. De prijs die ik er toen voor betaald heb was ook minder dan 20€.
                Groetjes van tozumi

                Bezoek hier mijn webstek

                Comment

                Working...
                X