Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC van Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SDHC van Aldi

    Ik ben nog een leek op gebied van filmen met camera.Ik heb mij dus voorlopig een tweedehands samsung aangekocht om te beginnen. Voor deze heb ik bij Aldi een SDHC van 8GB gekocht classe 4 Mijn camera ondersteund SDHC maar nu krijg ik de melding dat de kaart van lage snelheid is en dat ik mijn instellingen hieraan moet aanpassen.
    Is dat normaal? ik dacht dat classe 4 toch zeker goed zou moeten zijn of ligd het gewoon aan de kaart van Aldi? wie geeft mij wat info? alvast bedankt

  • #2
    Re: SDHC van Aldi

    Waarschijnlijk heeft die camera een sneller geheugenkaartje nodig dan "Class 4".

    SDHC = SD High Capacity ... HC geeft dus geen indicatie van de snelheid, elk kaartje met meer dan 2GB capaciteit is zeker HC.



    In de gebruiksaanwijzing van de camera zou moeten staan welke snelheid (van het kaartje) er minimaal nodig is om te kunnen filmen in de best mogelijke kwaliteit.

    Ik hoop dat je het kassaticket hebt bijgehouden, mijn ervaring is dat ze bij Aldi niet moeilijk doen als je iets terugbrengt dat niet voldoet.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: SDHC van Aldi

      classe 4 is nu niet bepaald snel te noemen. Dat is 'slechts' 4 MB/s. Mijn extreme kaartjes van Sandisk halen 45MB/s. En die zijn zelfs al een paar jaartjes oud.

      Ik zou zeggen terugbrengen. In de Aldi doen ze daar niet moeilijk over

      Comment


      • #4
        Re: SDHC van Aldi

        Is het niet mogelijk dat de camera de grote capaciteit van de kaart niet aankan? Komt wel vaker voor bij oudere toestellen...

        Comment


        • #5
          Re: SDHC van Aldi

          Voor Canon DSLRs staat duidelijk in de handleiding dat je een SD van minstens class 6 moet hebben. Ik veronderstel dat dit dus ook in uw handleiding zal staan :-)

          Jakke