Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherm Bencq

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherm Bencq

    Help, mijn scherm is naar de vaantjes. Ik was toch al toe aan een nieuw maar nu is het helemaal gedaan.

    Bij Konijn hebben ze Bencq PD2500Q 25 inch in aanbieding. Is dat een goed scherm? Iemand ervaring ermee? Ik heb echt geen 1000 euro ervoor over om een Eizo te kopen en het moet vlug gaan.

    De kleurruimte is sRGB, is dat genoeg of wat zijn de nadelen? Kan er mij iemand helpen, ik zie door het bos de bomen niet meer.

    Hartelijk dank.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: scherm Bencq

    BenQ is leuk als fotografie niet je hobby is, maar relatief wel een aardig scherm wilt hebben om foto's te bewerken...

    Ik zal dan eerder kijken naar `stapje hoger`:
    BenQ
    LG
    NEC
    EIZO

    let ook op de aanwezige poort(en) HDMI en of DVI (beetje lullig als je HDMI pakt en je hebt aan de andere kant alleen DVI of andersom)....
    Last edited by in2lapland; 10 oktober 2018, 11:33.

    Comment


    • #3
      Re: scherm Bencq

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      BenQ is leuk als fotografie niet je hobby is, maar relatief wel een aardig scherm wilt hebben om foto's te bewerken...

      Ik zal dan eerder kijken naar `stapje hoger`:
      BenQ
      BenQ is dus een stapje hoger dan BenQ, duidelijk advies...….
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: scherm Bencq

        Stapje hoger is "prijsklasse"

        Comment


        • #5
          Re: scherm Bencq

          Waar ik vooral over twijfel is RGB of niet.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: scherm Bencq

            En waar zit de twijfel? Hoe vaak zit je in een andere kleurruimte?

            Comment


            • #7
              Re: scherm Bencq

              Ik heb hier een Dell Ultrasharp U2414H, die monitor is niet te duur (ik heb er 239 Euro voor betaald bij Coolblue begin dit jaar) en de beeldkwaliteit is voor die prijs heel erg goed.
              Ondertussen is er waarschijnlijk al wel een nieuwere uitvoering van deze monitor.

              Als je voor drukwerk 100% de juiste kleuren wil, dan koop je een heel dure monitor (met de nodige kalibratie-apparatuur), maar voor de meeste "hobbyfotografen" is die Dell een heel goede keuze.
              Het is nog wel een Full-HD (voor mij is dat voldoende), als je een 4K monitor wil, dan zal de prijs ook een stuk hoger worden (en dan moet je er ook zeker van zijn dat de grafische kaart in je pc dat aankan).
              Last edited by Black B@ndit; 10 oktober 2018, 21:41.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: scherm Bencq

                Als ik het zo lees is dus srgb voldoende? De bencq monitor bedekt 100% srgb. Dell zal ik morgen eens opzoeken, beetje moeilijk nu zonder scherm.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: scherm Bencq

                  Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                  Als ik het zo lees is dus srgb voldoende? De bencq monitor bedekt 100% srgb. Dell zal ik morgen eens opzoeken, beetje moeilijk nu zonder scherm.
                  100% sRGB is voor de meeste hobbyfotografen ruim voldoende.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: scherm Bencq

                    De grote troeven van Eizo en Benq is juist dat ze voor 99% ADOBE RGB zijn.
                    RGB is een veel groetere kleurruimte dan sRGB.
                    Wat de PD2500Q betreft kan ik niks zinnigs vertellen want dat scherm heb ik nog nooit gezien.
                    Wel heb ik een Benq SW2700 en dat is dus 99% ADOBE RGB en het is een heel fijn scherm.
                    Eveline, koop gewoon wat je graag wilt kopen en als de kleuren u aanstaan heb je dan 100% VOLDOENING.
                    (Uit fabriek staan bijna alle schermen te helder, opletten dus en heb je eentje gevonden die aan uw eisen voldoet koop dan ook een kalibratie toestel zoals een Spyder 5 Pro.)

                    PS: Uit ondervinding weet ik dat het verschil tussen een Dell Super Sharp en de SW2700 van Benq enorm is. Benq heeft bij mij de Dell komen vervangen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: scherm Bencq

                      Bedankt Red Falcon en andere voor de reacties. Er staat nog een melding bij die Bencq en dat is
                      Perfecte kleurnauwkeurigheid: 100% sRGB en Rec. 709 standaarden.

                      Wat is die rec. 709?
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: scherm Bencq

                        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                        Wat is die rec. 709?
                        Er zijn wel wat meer belangrijke punten aan een monitor, het is niet alleen het kleurbereik sRGB en Adobe RGB maar ook hoe de monitor omgaat met het scalen van de kleuren

                        Hier heb je wat meer uitleg daarover https://www.homecinemamagazine.nl/20...is-wide-color/

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: scherm Bencq

                          Geen idee Evelyn, maar wat ik zou doen in uw plaats, neem uw tijd en bekijk zoveel mogelijk schermen.
                          Kies een IPS scherm en voor de rest hé, dat kleurenbeheer is bij iedereen anders want iedereen ziet de kleuren anders.
                          Maar kies je een Benq dan weet je wat ik ervan denk aangezien ik zo eentje heb en die kon ik vergelijken met een Eizo ernaast.
                          Ik zal de laatste zijn om Eizo af te breken want toen het nog CRT schermen waren heb ik 2 keer een Eizo gehad en 1 professioneel (Olivetti) met dito video kaart en dat was net iets beter dan Eizo.
                          Maar tegenwoordig evolueert alles zo snel, vandaag is het het beste en morgen is er al iets beter.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: scherm Bencq

                            Ik heb ondertussen al een die Bencq besteld, kan niet te lang meer wachten want zonder scherm schiet ik ook niet op en heb dan zelfs geen pc meer. Moest het echt tegenvallen kan ik hem nog altijd omwisselen met een ander. Allemaal bedankt voor de hulp. Ik laat nog wat weten hoe het meevalt.
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: scherm Bencq

                              Uw eerste zorg is nu een Pc.
                              Suc6 met uw scherm.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X