Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherm Bencq

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: scherm Bencq

    Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
    Ik heb ondertussen al een die Bencq besteld, kan niet te lang meer wachten want zonder scherm schiet ik ook niet op en heb dan zelfs geen pc meer. Moest het echt tegenvallen kan ik hem nog altijd omwisselen met een ander. Allemaal bedankt voor de hulp. Ik laat nog wat weten hoe het meevalt.
    Vergeet zeker niet te kalibreren hé Evelyn

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: scherm Bencq

      sRGB is de kleuruimte van het internet. Je moet een scherm hebben voor foto-editing met een zo breed mogelijke dekking van ADOBE RGB (of beter nog, PHOTO RGB).
      google het internet even.....

      Comment


      • #18
        Re: scherm Bencq

        Goede website: https://www.rtings.com/monitor
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: scherm Bencq

          ik gebruik ook de dell ultra sharp en ook aangekocht bij coolbleu ,en 100% tevreden

          Comment


          • #20
            Re: scherm Bencq

            Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
            Wat is die rec. 709?
            Is gewoon een kleurruimte zoals sRGB etc... Wordt gebruikt bij HDTV's en is in wezen dezelfde als sRGB maar gebruikt alleen een andere transfer methode. Betekent eigenlijk dat je scherm ook als TV zou kunnen gebruikt worden.

            100% sRGB is eigenlijk je beste optie als je het scherm ook gebruikt voor dagelijks surfen etc... vermits het internet in de sRGB kleurruimte werkt.

            Comment


            • #21
              Re: scherm Bencq

              Scherm is ondertussen in gebruik, ik zal nog moeten kijken om te kalibreren, ben niet voor 100% tevreden, valt een beetje flets uit voor de moment.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #22
                Re: scherm Bencq

                Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                Scherm is ondertussen in gebruik, ik zal nog moeten kijken om te kalibreren, ben niet voor 100% tevreden, valt een beetje flets uit voor de moment.
                Ik had een X-Rite 1 Displat Pro maar die werkte niet met Benq.
                Nu heb ik de Spider 5 Pro en gebruik de software van Benq "Palette Master" en de kleuren, contrast en scherpte zijn super.
                Vanaf de fabriek is het scherm veel te helder afgesteld, inderdaad.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: scherm Bencq

                  Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                  Scherm is ondertussen in gebruik, ik zal nog moeten kijken om te kalibreren, ben niet voor 100% tevreden, valt een beetje flets uit voor de moment.
                  heb je je scherm nu goed kunnen instellen ?

                  Vriendelijke groeten

                  Peter

                  Comment


                  • #24
                    Re: scherm Bencq

                    Dell UltraSharp UP2716D Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

                    ik heb dit scherm
                    na kalibratie met spider 5 pro quasi geen verschil (alleen luminantie moeten aanpassen)

                    Comment


                    • #25
                      Re: scherm Bencq

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      heb je je scherm nu goed kunnen instellen ?

                      Vriendelijke groeten

                      Peter
                      Bedankt voor de reacties. Ik heb de luminantie ook wat moeten aanpassen. Voor de rest nog niet echt veel verschil gezien. Heb nog geen spider aangeschaft, aan de andere kant zegt men dat een spider voor een scherm van die prijs overbodig is.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #26
                        Re: scherm Bencq

                        Kalibratie is volgens mij steeds nodig bij eender welk scherm als je het gebruikt voor fotobewerking.
                        Weet dat in de duurdere schermen (beginnende van 1600€ tot meer dan 4000€) zoals merken Eizo en Nec, het kalibratietoestel in het scherm is ingebouwd.
                        Gewoon maar om te zeggen dat je quote " dat voor een scherm van die priis de kalibratie overbodig is" niet opgaat.
                        Je wenst gewoon het beste beeld te hebben dat uit je monitor te halen valt.
                        Daarom is kalibratie nodig.
                        Eric

                        Comment


                        • #27
                          Re: scherm Bencq

                          Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                          Is gewoon een kleurruimte zoals sRGB etc... Wordt gebruikt bij HDTV's en is in wezen dezelfde als sRGB maar gebruikt alleen een andere transfer methode. Betekent eigenlijk dat je scherm ook als TV zou kunnen gebruikt worden.
                          Plex Lucky Patcher Kodi
                          100% sRGB is eigenlijk je beste optie als je het scherm ook gebruikt voor dagelijks surfen etc... vermits het internet in de sRGB kleurruimte werkt.

                          ja precies ben ik het met u eens meneer
                          internet werkt altijd in de sRGB-kleurruimte.
                          Last edited by wahidovic123; 8 december 2018, 09:43.

                          Comment

                          Working...
                          X