Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB-900 probleempje

    Hoi.

    Ik had een vraagje:

    Ik heb namelijk een SB-900 flitser.
    En ik gebruik die samen met mijn D700 en lens 24-70 van Nikon.

    Maar mijn "zoompositie" blijft altijd staan op 14mm.

    Is dit normaal?

    Alvast bedankt!

    Groetjes.

  • #2
    Re: SB-900 probleempje

    Zit de omnibounce op de flits, of het klepje voor de flitskop?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: SB-900 probleempje

      De omnibounce ja...

      Comment


      • #4
        Re: SB-900 probleempje

        Dan is het normaal.
        Het heeft niet veel zin om je flits op 200mm te zetten, met een omnibounce om het licht te verdelen.
        Daarom doet je flits dit automatisch
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: SB-900 probleempje

          Dank je, ben al blij dat het normaal is...
          Doet hij dat altijd met een omnibounce op?

          En wat is het beste dan eigenlijk? Zonder omnibounce werken? (het is voor party fotografie)

          Comment


          • #6
            Re: SB-900 probleempje

            voor party fotografie in combinatie met een D700 zou ik zo veel mogelijk Zonder Flits werken.
            zo ga je de lichteffecten veel beter tot zijn recht laten komen dan met een flits.
            met een D700 kan je makkelijk iso 3200 en hoger gaan gebruiken.

            Comment


            • #7
              Re: SB-900 probleempje

              Zet de bijgeleverde omnibounce van de SB-900 er eens omgedraaid op (Nikon logo beneden). Dan zoomt de kop van de flitser wel normaal mee met het objectief en blijft hij niet op 14 mm gelocked staan.
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: SB-900 probleempje

                Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                Zet de bijgeleverde omnibounce van de SB-900 er eens omgedraaid op (Nikon logo beneden). Dan zoomt de kop van de flitser wel normaal mee met het objectief en blijft hij niet op 14 mm gelocked staan.
                Inderdaad, het is een klein beetje duwen maar hij gaat er perfect op.
                Op die manier "ziet" de flits de omnibounce niet.
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                Comment


                • #9
                  Re: SB-900 probleempje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                  Zet de bijgeleverde omnibounce van de SB-900 er eens omgedraaid op (Nikon logo beneden). Dan zoomt de kop van de flitser wel normaal mee met het objectief en blijft hij niet op 14 mm gelocked staan.
                  Oh oké... daardoor is dat niet altijd geweest bij mij.
                  Ik had al gehad dat de flitser niet op 14mm stond en toch mijn omnibounce erop stond.
                  Nu weet ik waarom!

                  Merci voor de hulp!

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB-900 probleempje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                    Zet de bijgeleverde omnibounce van de SB-900 er eens omgedraaid op (Nikon logo beneden). Dan zoomt de kop van de flitser wel normaal mee met het objectief en blijft hij niet op 14 mm gelocked staan.
                    Maar heeft geen effect wanneer je de omnibounce gebruikt.
                    omnibounce dient om het licht te verspreiden (zoom dient om het licht te bundelen).

                    Wil je gebundeld licht, gebruik dan de flits zonder omnibounce.
                    Trouwens, als je geen vlakken hebt om je licht van te laten bouncen (plafond, muren, meubels, ..... ) dan is een omnibounce zowiezo nutteloos.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: SB-900 probleempje

                      je kan beter een lightsphere gebruiken als je hoge plafonds hebt of geen vlakken om te bouncen
                      en zoals ik al zei voor party fotografie (en ook optredens en festivals) geen flash gebruiken
                      anders ga je de bedoelde lichteffecten weg flitsen, wat volgens mij ook niet de bedoeling is

                      Comment


                      • #12
                        Re: SB-900 probleempje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                        en zoals ik al zei voor party fotografie (en ook optredens en festivals) geen flash gebruiken
                        Dat weet ik
                        Het is niet mijn eerste keer
                        Het is gewoon voor de mensen te trekken natuurlijk.

                        Bedankt iedereen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: SB-900 probleempje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          en zoals ik al zei voor party fotografie (en ook optredens en festivals) geen flash gebruiken
                          anders ga je de bedoelde lichteffecten weg flitsen, wat volgens mij ook niet de bedoeling is
                          Hangt er helemaal vanaf hoe je flitst, je kan ook alleen een beetje bij flitsen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: SB-900 probleempje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                            Dat weet ik
                            Het is niet mijn eerste keer
                            Het is gewoon voor de mensen te trekken natuurlijk.

                            Bedankt iedereen!
                            neen?
                            Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                            Dank je, ben al blij dat het normaal is...
                            Doet hij dat altijd met een omnibounce op?

                            En wat is het beste dan eigenlijk? Zonder omnibounce werken? (het is voor party fotografie)
                            daar staat duidelijk dat het voor party fotografie is
                            en voor zo'n dingen opteer ik toch voor zo min mogelijk te flitsen, als het kan zelfs niet flitsen
                            wat zeer goed doenbaar is met een D700 icm met een 24-70

                            Comment

                            Working...
                            X