Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 last van overbelichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB-900 last van overbelichting

    Een aantal foto's genomen met D300 + SB900 hebben last van lichte overbelichting. Ik kan er moeilijk een lijn in trekken of veralgemenen onder welke omstandigheden dit al dan niet gebeurt.
    Lichtmeting op centrumgericht of matrix, flits op TTL.
    Met de SB-800 heb ik dit probleem eigenlijk nooit gehad. Iemand dezelfde ervaring of evt. tips?
    Groeten
    zoeker met hart en ziel

  • #2
    Re: SB-900 last van overbelichting

    Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
    Een aantal foto's genomen met D300 + SB900 hebben last van lichte overbelichting. Ik kan er moeilijk een lijn in trekken of veralgemenen onder welke omstandigheden dit al dan niet gebeurt.
    Lichtmeting op centrumgericht of matrix, flits op TTL.
    Met de SB-800 heb ik dit probleem eigenlijk nooit gehad. Iemand dezelfde ervaring of evt. tips?
    Groeten
    Hier geen probleem, spiegelinstelling staat op EVEN, dus bestrijkt een wat bredere hoek, ik stel mijn camera hoofdzakelijk in op centrumgericht, flits staat ook steeds op TTL.

    Comment


    • #3
      Re: SB-900 last van overbelichting

      Zou je een voorbeeld kunnen posten met exif er nog in?
      Wellicht zien anderen iets dat je zelf over het hoofd ziet?
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: SB-900 last van overbelichting

        Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
        Een aantal foto's genomen met D300 + SB900 hebben last van lichte overbelichting. Ik kan er moeilijk een lijn in trekken of veralgemenen onder welke omstandigheden dit al dan niet gebeurt.
        Lichtmeting op centrumgericht of matrix, flits op TTL.
        Met de SB-800 heb ik dit probleem eigenlijk nooit gehad. Iemand dezelfde ervaring of evt. tips?
        Groeten
        Je zal toch wel gelijk hebben hoor PRMS hoewel ikzelf er nog niets van heb gemerkt,
        Bij Nikon is nu een update op te halen om dat probleem te verhelpen, kan alleen via D300 D700 D3 D90 worden ingelezen naar de flits. http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1
        Last edited by Guest42; 22 november 2008, 10:47.

        Comment


        • #5
          Re: SB-900 last van overbelichting

          Erg bedankt voor de melding!
          IK begon er stilaan grijze haren van te krijgen. Verleden zondag weeral hetzelfde probleem gehad - hoewel voor elke foto steeds flitswaarde vergrendeld op het hoofdonderwerp, histogram leek OK, ook op display leek alles in orde, maar later op PC te fel flitslicht, storend wegens huidtinten voor een groot stuk verschwunden.
          Ik ga de update eens doen en laat weten wat mijn bevindingen zijn.
          Ik heb geen voorbeeldfoto gepost omdat dat toch meer vragen zou oproepen dan antwoorden bieden.
          Groeten
          Peter
          Last edited by PMRS; 23 november 2008, 02:28. Reden: typfout
          zoeker met hart en ziel

          Comment


          • #6
            Re: SB-900 last van overbelichting

            Ik heb de updates uitgevoerd en ben intussen al een hoop tests verder.
            En jawel - het probleem is van de baan!
            Thx voor melding Demeyereg!
            Groeten
            Peter
            Last edited by PMRS; 23 november 2008, 02:38. Reden: bericht onvolledig gepost
            zoeker met hart en ziel

            Comment


            • #7
              Re: SB-900 last van overbelichting

              Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
              Ik heb de updates uitgevoerd en ben intussen al een hoop tests verder.
              En jawel - het probleem is van de baan!
              Thx voor melding Demeyereg!
              Groeten
              Peter
              Dat is dan de nuttige kant van een forum.

              Comment


              • #8
                Re: SB-900 last van overbelichting

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Dat is dan de nuttige kant van een forum.
                Prima tip Bedankt hoor

                Comment


                • #9
                  Re: SB-900 last van overbelichting

                  Ik heb net hetzelfde probleem met SB900 en D300.
                  Ook in commanderstand doen de SB900's moeilijk in combinatie met andere flitsers. Precies of ze soms ineens op volle kracht flitsen en geen rekening houden met de vooraf ingestelde waarden.

                  Zal de update ook eens proberen!
                  D3s - D300+MD-10 - 14-24 - 24-70 - 70-200 VRII - 80-200 - 50 - SB900

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB-900 last van overbelichting

                    Hallo,

                    ik heb de mogelijkheid om 1 van mijn 2 SB800 te verkopen en zou dan eenmaal upgraden naar de SB900. Ik zag echter op DPpreview dat de firmwareupdate voor de SB900 enkel via een D3 of D700 lukt. Kan iemand staven dat dit ook met andere modellen lukt - ik bezit nl een D200.

                    Sorry - inmiddels thread even goed gelezen en probleem opgelost. De potentiele koper heeft een D300

                    Dank
                    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

                    Comment


                    • #11
                      Re: SB-900 last van overbelichting

                      Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
                      Hallo,

                      ik heb de mogelijkheid om 1 van mijn 2 SB800 te verkopen en zou dan eenmaal upgraden naar de SB900. Ik zag echter op DPpreview dat de firmwareupdate voor de SB900 enkel via een D3 of D700 lukt. Kan iemand staven dat dit ook met andere modellen lukt - ik bezit nl een D200.

                      Sorry - inmiddels thread even goed gelezen en probleem opgelost. De potentiele koper heeft een D300

                      Dank
                      Kan met een D90-D300-D700 en D3 en waarschijnlijk alle nog volgende.
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SB-900 last van overbelichting

                        Gisteren de update uitgevoerd maar nu blijkt de scherpstelverlichting (zogenaamde rode kruis) het niet meer te doen. Is er iets dat ik over het hoofd zie want zowel de handleiding van de D300 als de SB-900 bieden mij geen soelaas. Alles is namelijk ingesteld zoals zou moeten :-)
                        Nikon D3, Nikon D-300 + Nikon MB-D10, Nikon SB-900, Nikon WT-4, AF-S Nikkor 70-200mm 1:2.8G, Nikkor 24-70mm 1:2.8G, Nikkor 300mm 2.8 AFS, Nikon TC-20E, Nikkor 10,5mm 1:2.8 Fisheye, Nikon 50mm 1.4G, Nikon 105mm VR Micro, California Sunbounce Pro.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SB-900 last van overbelichting

                          Bij mij werkt die nog wel. Zeker dat je niet in AF-C-stand fotografeert?
                          zoeker met hart en ziel

                          Comment


                          • #14
                            Re: SB-900 last van overbelichting

                            Oorspronkelijk geplaatst door PMRS Bekijk bericht
                            Bij mij werkt die nog wel. Zeker dat je niet in AF-C-stand fotografeert?
                            Thanks, denk da da nu echt het enige was waar ik geen aandacht aan besteed had, gewoonte van te pannen op circuit :-) dus bij deze werkt het terug perfect
                            Nikon D3, Nikon D-300 + Nikon MB-D10, Nikon SB-900, Nikon WT-4, AF-S Nikkor 70-200mm 1:2.8G, Nikkor 24-70mm 1:2.8G, Nikkor 300mm 2.8 AFS, Nikon TC-20E, Nikkor 10,5mm 1:2.8 Fisheye, Nikon 50mm 1.4G, Nikon 105mm VR Micro, California Sunbounce Pro.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SB-900 last van overbelichting

                              Ik heb hier hetzelfde probleem met de SB900 en een D80..
                              Dus ik kan via mijn D80 de upgrade niet uitvoeren?
                              Dit is raar, dan zal ik terug naar de verkoper moeten zeker?

                              Comment

                              Working...
                              X