Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk 4GB is slechts 2GB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sandisk 4GB is slechts 2GB

    Iemand dit al meegemaakt...?
    Zopas ontdekt dat mijn Sandisk ULtra II geheugenkaart van 4.0 GB in praktijk slechts ongeveer 2.0 GB blijkt te zijn (1.8 GB om precies te zijn)??
    Gek genoeg staat er heel duidelijk 4.0 GB op het label gedrukt...
    Ik heb deze kaart een tijdje geleden gekocht bij Konijnenberg.
    Nonchalant als ik ben, heb ik nooit de exacte capaciteit nagekeken. Je gaat er nl. vanuit dat wat je koopt effectief is wat je krijgt.
    Tot ik gisteren in het snuitje kreeg dat mijn kaart toch wel relatief snel volstaat als ik in RAW-formaat trek...
    Na een kort maar onthutsend onderzoekje, bleek mijn gevreesd vermoeden waarheid te worden...
    Zijn er nog mensen die dit probleem hebben ervaren?
    Mijn e-mail naar Konijnenberg gaat alvast NU de deur uit!
    Last edited by whiskey; 1 november 2006, 14:16.
    EOS 30D - EOS 33 - Tokina 28-80 f2.8 - EF 50 f1.8 - EF 70-200L f2.8 - Speedlite 580 EX

  • #2
    Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

    Als er op en Sandisk 4 staat dan is dat ook 4.
    Hoeveel RAW-foto's krijg je op die kaart? En met welk toestel is dat?

    Comment


    • #3
      Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

      Dacht hier op het forum gelezen te hebben dat deze kaartjes konden ingedeeld worden als 2 X 2 Gb (= 4Gb), je moet ze zelf omzetten om 4 Gb te bekomen
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

      Comment


      • #4
        Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

        Dit is toch wel moeilijk te geloven hoor.
        Misschien is er een gedeelte ontoegankelijk van uw kaartje.
        Zou zeggen in kaartlezer steken en dan naar instellingen..... configuratiescherm.....systeembeheer.......compute rbeheer en dan naar schijfbeheer, en kijk dan eens hoe groot uw kaartje wel is.
        Misschien is er een gedeelte corrupt of niet toegewezen.
        Zou kunnen dat het effectief maar een 2giga is maar dan weet ik zeker dat je bij Konijnenberg dit zo kan omwisselen voor een 4 giga.
        En ik dacht dat je zeker 10 jaar garantie had op zulke kaartjes.

        Lidn...BD0594BE
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

          overlaatst nog tegen gekomen een valse sandisk met een stickertje 2GB terwijl het met maar 128mb was ...

          hopelijk is het niet zo in uw geval, anders het rap laten horen aan Konijn ...
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #6
            Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

            Is er geen hardware schakelgedeelte?
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

              Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
              Dacht hier op het forum gelezen te hebben dat deze kaartjes konden ingedeeld worden als 2 X 2 Gb (= 4Gb), je moet ze zelf omzetten om 4 Gb te bekomen
              Dat lijkt me te kloppen. Heb dat ook al ergens gelezen.

              Comment


              • #8
                Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Als er op en Sandisk 4 staat dan is dat ook 4.
                Hoeveel RAW-foto's krijg je op die kaart? En met welk toestel is dat?
                214 RAW's op een EOS 30D
                EOS 30D - EOS 33 - Tokina 28-80 f2.8 - EF 50 f1.8 - EF 70-200L f2.8 - Speedlite 580 EX

                Comment


                • #9
                  Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
                  Dit is toch wel moeilijk te geloven hoor.
                  Misschien is er een gedeelte ontoegankelijk van uw kaartje.
                  Zou zeggen in kaartlezer steken en dan naar instellingen..... configuratiescherm.....systeembeheer.......compute rbeheer en dan naar schijfbeheer, en kijk dan eens hoe groot uw kaartje wel is.
                  Misschien is er een gedeelte corrupt of niet toegewezen.
                  Zou kunnen dat het effectief maar een 2giga is maar dan weet ik zeker dat je bij Konijnenberg dit zo kan omwisselen voor een 4 giga.
                  En ik dacht dat je zeker 10 jaar garantie had op zulke kaartjes.

                  Lidn...BD0594BE
                  Bedankt voor de test-tip!
                  Helaas 1.9 GB (FAT)...
                  EOS 30D - EOS 33 - Tokina 28-80 f2.8 - EF 50 f1.8 - EF 70-200L f2.8 - Speedlite 580 EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

                    Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                    Is er geen hardware schakelgedeelte?
                    Kan je dat eens verduidelijken, dit zegt mij nl. niets...
                    EOS 30D - EOS 33 - Tokina 28-80 f2.8 - EF 50 f1.8 - EF 70-200L f2.8 - Speedlite 580 EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

                      Oorspronkelijk geplaatst door whiskey Bekijk bericht
                      Kan je dat eens verduidelijken, dit zegt mij nl. niets...
                      Dacht hier op het forum de zelfde klacht gehoord te hebben en toen kwam er reactie op: standaard staat hij op 2 X 2 2Gb je moest zelf de omschakeling maken naar 1 X 4Gb
                      Het was een hardware oplossing dacht ik, hier of daar een schakellaartje zoals bij SD om schrijfbeveiliging.
                      Mvg,
                      SW
                      BD1071BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

                        Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                        Dacht hier op het forum de zelfde klacht gehoord te hebben en toen kwam er reactie op: standaard staat hij op 2 X 2 2Gb je moest zelf de omschakeling maken naar 1 X 4Gb
                        Het was een hardware oplossing dacht ik, hier of daar een schakellaartje zoals bij SD om schrijfbeveiliging.
                        Schitterend!
                        Merci Soeki Wan!
                        Zo simpel kan het zijn.... Aan de zijkant van het schijfje zit (goed verborgen) een piepkleine schuifregelaar die ongeveer werkt zoals je vroeger manueel een diskette kon vergrendelen, en waarbij je hier drie instellingen kan verkrijgen.
                        Eén ervan is de 4 GB-instelling. Ik heb nu 3.8 Gb, maar over die .2 GB ga je mij nu niet horen klagen ;-)
                        Wat ik wel straf vind is dat er nergens iets over terug te vinden is op de bijhorende verpakking
                        Allemaal bedankt voor jullie bijdrage!
                        EOS 30D - EOS 33 - Tokina 28-80 f2.8 - EF 50 f1.8 - EF 70-200L f2.8 - Speedlite 580 EX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

                          Any time
                          Mvg,
                          SW
                          BD1071BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

                            Oorspronkelijk geplaatst door whiskey Bekijk bericht
                            Eén ervan is de 4 GB-instelling. Ik heb nu 3.8 Gb, maar over die .2 GB ga je mij nu niet horen klagen ;-)

                            Dat is het verschil tussen 1000 en 1024, het zelfde zie ook met de groote van je HDD, die is ook altijd kleiner als op de de doos staat.

                            De 2x2GB is vor oude camera's, die nog met FAT16 werken en geen 4GB kunnen adresseren, maar het had was slimmer van Sandisc geweest als ze het op de verpakking hadden gezet.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sandisk 4GB is slechts 2GB

                              steek dat ding in je cardreader en formatteer da op je PC
                              ik heb hier ook zo eentje gehad met 2 partities
                              www.Klikkerdeklik.be
                              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                              Comment

                              Working...
                              X