Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak met ruimte voor lectuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rugzak met ruimte voor lectuur

    Ik ben op zoek naar een nieuwe rugzak. Mijn lowepro orion trekker is zeker niet slecht, maar... Ik trek wel eens naar een reportage met de trein. En in zo rugzakken zoals die lowepro heb je absoluut geen plaats over voor bijvoorbeeld een magazine of een boek groter dan een pocket. Op de trein kan dat vervelend worden

    Daarom zoek ik eigenlijk een andere rugzak. Even rondsurfen geeft echt ongelooflijk veel rugzakken en ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat ik zoek is een rugzak:
    • die handig draagt: cruciaal voor een rugzak, ik weet bijvoorbeeld niet of die slingbags zo handig zijn als je lang wandelt en al het gewicht op 1 schouder rust
    • waarin een Canon 550EX flits, een 17-85 IS USM, een 50mmF1.8 en een telelens past, vermoedelijk iets in de trend van een 70-200f4L (ben ik ook naar op zoek, ik geef het toe)
    • waarin plaats is voor een magazine. Dat mag in een laptop pouch ofzo, ik weet bv. hoe dat zit in Crumplers?

    Het is meegenomen als:
    • je de camera snel kan wegsteken en nemen, al ben ik dus niet zeker van slingbags
    • er een bescherming tegen regen is (België weet u wel)
    • de telelens gemount mee kan
    • er ruimte is om te groeien, een fototas raakt te snel voller


    Hebben jullie advies voor mijn zoektocht? Wat zijn jullie ervaringen met deze "vereisten"? Zijn ze realistisch?
    La lune rouge

  • #2
    Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

    er is o.a. de lowepro computrekker AW, (nu ook in plus-editie) maar ik heb de gewone nog.
    AW = all weater, er is een hoes die je over de tas trekt voorzien.

    Daar kan alles in wat je opnoemt, inclusief een nog een sigma 150mm macro,
    2 reservebatterijen + lader, imagetank + lader, vooraan in de ristsluiting kan een pocket of 2, ik stop er een zonnekap en statiefring in. in het laptop compartiment stop ik mijn cursus van de avondschool (A4, formaat, 2cm dik)
    en evt nog een national geographic ofzo. langs de binnenkant heb je dan nog een groot aantal zakjes met rits waar je nog allerlei prullaria kwijt kan (cf kaartjes, swabs, tv-outkabel, usb-kabel, filters, ...

    nadeel = heel opvallende dikke fototas als je met de trein reist...

    Comment


    • #3
      Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

      yowan-kenobi heeft m.i. reeds de beste tip gegeven...

      Ik heb nl. de LowePro CompuTrekker AW Plus (waar ook een 17" widescreen laptop in past) en ik moet zeggen, wat daar niet in kan, laat je beter thuis!...

      Als die rugzak is volgestouwd, vertegenwoordigt dit toch een gewicht dat je niet de ganse dag wenst mee te sleuren.
      Ik gebruik hem meer als "foto-reisvalies" en neem de LowePro Minitrekker mee voor het gedeelte van de uitrusting dat ik gedurende de dag ga gebruiken.

      En ja, er kan dus ook nog wat lektuur bij, maar dan niet de verzamelde werken van Hugo Claus bvb....

      Comment


      • #4
        Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

        eens een andere:



        (nog) geen eigen ervaring ermee , maar die wil ik wel :-p
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

        Comment


        • #5
          Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

          In de canon rugzak, is er plaats voor alles wat je opnoemt.
          Niet duur, handig, en relatief stevig...



          Groeten
          JO
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

          Comment


          • #6
            Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

            Ik heb een Crumpler Puppet (Foto) en daar past al mijn gerief in en voor hetgeen dat jij erin zou willen dragen is er ook ruim voldoende plaats.
            De rugzak is van heel goede kwaliteit en draagt heel goed. Een aparte bescherming (zoals een AW-cover van Lowepro) is er niet, maar ik heb er wel al met rondgelopen in een serieuze regenbui en de binnenkant bleef volledig droog.

            Boeken en magazines kan je in de laptop zak steken, maar voor echt dikke boeken lukt dit wel niet

            En voor de rest ja, het blijft een rugzak die je altijd moet afdoen als je er iets uit wilt halen (maar dit heeft dan wel als voordeel dat niemand anders (met minder goede bedoelingen) in je rugzak kan) maar dat heb je met bijna alle rugzakken. Als je snel aan je gerief wilt geraken, moet je voor een schoudertas of een slingshot kiezen, maar als je dan wat zwaarder gerief meeneemt draagt het heel wat lastiger dan een rugzak.
            Nice pen, bet you write good stories with it.
            Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

            Comment


            • #7
              Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

              Ik heb zelf een Crumpler Shrinkle. Het voordeel bij Crumpler is ook dat ze er niet uitzien als een fotorugzak. De hele binnenkant kan je indelen zoals je zelf wilt. De laptop sleeve kan je eruit halen als je deze eens een keer niet wil meenemen. Dan heb je weer extra plaats voor een trui of jasje. Je kan ook het volledige fotogedeelte eruithalen zodat je een gewone rugzak hebt. Ik ben er in ieder geval heel content van. Nadeel is natuurlijk de hogere prijs maar dat heb ik er wel voor over.

              Comment


              • #8
                Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

                Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
                idem die heb ik ook
                bij geheugenkaart.be gehaald voor schappelijke prijs

                Comment


                • #9
                  Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

                  De computrekker is echt voor jouw criteria de beste keus. De "laptop-sleuf" achteraan is ideaal voor magazine's en boekjes. Het is een comfortabele rugzak en AW ...
                  Gravity Sucks ....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

                    De computrekker is inderdaad perfect. Hij staat hier nu gevuld en ik ben er zeer tevreden van. Bedankt voor de zoekhulp!
                    La lune rouge

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

                      Oorspronkelijk geplaatst door aquila Bekijk bericht
                      De computrekker is inderdaad perfect. Hij staat hier nu gevuld en ik ben er zeer tevreden van. Bedankt voor de zoekhulp!
                      Graag gedaan! Blij dat je tevreden bent!...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rugzak met ruimte voor lectuur

                        Ik gebruik een Lowe Rover AW II, daarin zit body, drie lenzen waaronder een 70-200 2.8, twee forse zonnekappen, bovenin krijg je wel wat boeken of reisgidsen, evt. ook een jas of fleece. Als het tjdschrift er perfect ongeschonden uit moet komen, dan zal het niet lukken (het vak heeft niet perfect A4-formaat), voor de rest vind ik het wel een praktische rugzak met bovendien statiefbevestiging en degelijk dragersysteem.

                        Pieter

                        Comment

                        Working...
                        X