Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ringflitser

    Kan ik een ringflitser gebruiken,op mijn canon en dan werken met de Sigma 150mmlens?
    Zoja,is dan het verschil in fotos echt groot ?
    Want zo een flitser is niet goedkoop hé.

    Maori
    If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

  • #2
    Re: Ringflitser

    Met een speciale ring (Macrolite adapter 72C) gaat dat wel maar zeg mij eens wat je daar mee zou fotograferen.
    Ik gebruik zelden of nooit een ringflits op m'n 180mm macro maar enkel op mijn MPE65 1x-5x macro.

    Ik heb nog geen foto's van jouw gezien dus ik weet niet als er veel verschil zal zijn . Ik raad iedere beginnende macro fotograaf aan om éérst ervaring op te doen zonder flits. Flitsfotografie in macro is niet zo vanzelfsprekend en met een ringflits is het nog moeilijker om geen platgeflitste fotos te hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Ringflitser

      Ik gebruik zelf ook de 150mm macro, en heb ook een ringflitser maar die gebruik ik eigenlijk maar heel weinig. Als je de zonnekap niet gebruikt, dan kan je in veel gevallen zelfs de ingebouwde flitser van je camera gebruiken. Bij een 20D (bijvoorbeeld) komt die flitser hoog genoeg om geen schaduw te maken, op voorwaarde dat je geen 1:1 vergroting wil maken. Als je echt de kortste scherpstel-afstand wil gebruiken, dan krijg je onderaan wel een schaduw van de lens.

      Met een externe flitser + omnibounce haal ik ook vrij goede resultaten, je hebt dus niet altijd een macroflitser nodig.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X