Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Riem die de nek ontlast.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Riem die de nek ontlast.

    Als ik met mijn camera op stap ben met de gewone draagriem, dan krijg ik nekpijn.

    Mijn cameratassen zijn slingshots, en dat bevalt best omdat ik dan snel aan mijn gerief ben.

    Nu heb ik een 70-400 gekocht, en ik wil die eens mee nemen naar een dierentuin.
    Als ik dat gewoon rond mijn nek hang, dan haal ik de middag niet. De lens weegt 1,5 kg, body is een A77, dus nog eens 750g.

    Dat iedere keer terug in de tas steken is nogal gedoe.

    Wat gebruiken jullie?

  • #2
    Re: Riem die de nek ontlast.

    eerder is dit topic voorbij gekomen: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...af-559237.html

    daar komen de carry speed en peak design ter berde

    Comment


    • #3
      Re: Riem die de nek ontlast.

      Had ik al gezien, maar als je bevestigd aan de onderkant, is dat dan veel praktischer in gebruik?

      En kan elke peak design dat?

      Dus deze is een goeie?

      Last edited by Guest14; 29 april 2018, 20:24.

      Comment


      • #4
        Re: Riem die de nek ontlast.

        ik durf het niet te zeggen, ik ben niet zo weg van het PeakDesign systeem - lijkt veel op een gewone strap kwa dragen - mijn keuze is uiteindelijk carry speed geworden

        Comment


        • #5
          Re: Riem die de nek ontlast.

          En wat doe je met een grote lens? Strap aan de lens of aan de camera?

          Comment


          • #6
            Re: Riem die de nek ontlast.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            En wat doe je met een grote lens? Strap aan de lens of aan de camera?
            Met een grote lens gaat deze aan de lens.
            ik gebruik de blackrapid-sport (wordt niet meer verkocht )
            deze gebruikt een karabijnhaak



            deze wordt nu vervangen door de http://www.blackrapid.com/Curve-Breathe

            en daar hebben ze ook een arca-compatible plate http://www.blackrapid.com/Tripod-Plate-50

            Allemaal niet goedkoop :-(

            Maar het gemak dat ik er van heb, zijn geld wel waard ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Riem die de nek ontlast.

              Misschien eerder een rugzak ipv van een sling overwegen... ideaal zijn die dingen niet. Ik deed de mijne weg voor een rugzak, die ik kon omdraaien en openen langs de rugzijde. Probleem van nekpijn verdween ...
              https://www.behance.net/Lynx1966

              Comment


              • #8
                Re: Riem die de nek ontlast.

                Het hangt van de situatie af wat ik gebruik, en dikwijls is het rugzak en strap.
                Loop maar eens een paar uur rond met meer dan 1,5 kg rond je nek. Steeds vasthouden is ook geen optie. Dan is het veel aangenamer als de camera aan je schouder hangt. Je camera wegsteken in je rugzak voor een paar minuten, dat doe je ook niet hé.

                Is het meer lopen en af en toe een foto, dan zal hij sneller in de rugzak verdwijnen.

                --
                mlap.
                T.T.

                Comment


                • #9
                  Re: Riem die de nek ontlast.

                  Ik gebruik ook met volle tevredenheid de blackrapid-sport.
                  Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

                  Comment


                  • #10
                    Re: Riem die de nek ontlast.

                    De merken die jullie noemen zijn inderdaad dure spullen. Meestal 70-100€.

                    Op Amazon staan er ook dergelijke riemen van 25-30€. Waarom zijn die minder goed?

                    Ik heb er geen ervaring mee. Het is zo een beetje als je eerste statief. Je koopt iets van 100€, omdat die spullen van 20€ niet goed aanvoelen, maar je beseft pas later dat een statief van 2-300€ echt wel een verschil maakt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Riem die de nek ontlast.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                      Op Amazon staan er ook dergelijke riemen van 25-30€. Waarom zijn die minder goed?
                      Als je camera tegen de grond kletst, wordt de goedkope riem, plots een hele dure...
                      https://www.behance.net/Lynx1966

                      Comment


                      • #12
                        Re: Riem die de nek ontlast.

                        De riem is het eerste dat er bij mij af is gegaan. Ik heb het altijd al onhandig gevonden om met de camera rond de nek rond te lopen.
                        Aangezien ik bijna uitsluitend vanop statief werk is het bovendien zeer hinderlijk en zeker als er wat wind staat.

                        In de plaats heb ik aan de rechterclip een klein polsriempje bevestigd met een metalen ringetje met 3 omwikkelingen. Als ik mijn hand daardoor steek en drie vingers achter het dikkere deel vd rechter greep hou hangt die perfect aan mijn hand/arm. Ik kan daar vlot een tijdje mee wandelen al doe ik dat raar of zelden.

                        Meestal zit de camera gewoon in mijn rugzak (Lowepro 22L AW) met insteek aan de rugzijde. Daarmee kan je zonder nekpijn of ander ongemak dagen rondlopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Riem die de nek ontlast.

                          Veel hangt ook af van het gewicht en de grote.
                          Ik zie mij mijn Nikon d750 en sigma 70-200 niet zomaar aan mijn hand bengelen. Zit mijn 50mm er op, dan zal dat best kunnen.

                          --
                          mlap.
                          T.T.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Riem die de nek ontlast.

                            Bedankt allemaal, Peak design leash besteld en aangekomen.

                            Ziet er goed uit, voelt goed, en al eens geprobeerd hoe het voelt met een 70-200F4 lens.
                            Dat voel je echt niet meer hangen als je de camera zowat op je achterste hangt.

                            De afwerking van die Peak Design spullen is echt wel goed.
                            Last edited by Guest14; 3 mei 2018, 14:21.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Riem die de nek ontlast.

                              nooit te laat: ik gebruik al jaren met zeer grote tevredenheid het B-grip systeem. Ga er zelfs mee fietsen.
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment

                              Working...
                              X