Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

    Nu het forum toch vol zit met strobisten, een vraagj evan een wanabee.

    Ik lees heel veel over de Cactus hot-shoe transmitter/ reciever.

    Waarom koopt niemand de studio versie: http://cgi.benl.ebay.be/16-Channels-...742.m153.l1262

    Volgens de specs gaat deze 50m en is 16 kanaals ipv 4.
    Uiteindelijk denk ik dat als je met plu's etc... werkt, je voornamelijk de PC-Sync gaat gebruiken ipc de hot-shoe zelf.

    Wat is jullie mening?
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

    Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
    Nu het forum toch vol zit met strobisten, een vraagj evan een wanabee.

    Ik lees heel veel over de Cactus hot-shoe transmitter/ reciever.

    Waarom koopt niemand de studio versie:

    Volgens de specs gaat deze 50m en is 16 kanaals ipv 4.
    Uiteindelijk denk ik dat als je met plu's etc... werkt, je voornamelijk de PC-Sync gaat gebruiken ipc de hot-shoe zelf.

    Wat is jullie mening?
    De connectoren van de studio-versie passen niet op bijvoorbeeld de 580Ex. De trigger die je "aanbeveelt" heeft 2 jack-connectoren (of hoe heten die dingen), maar de (meeste?) losse flitsers hebben die niet.
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

      In de beschrijving staat ook PC-Sync. Die kan op de SB800.

      Maar je zou het risico niet nemen?
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

        Denk dat Jayjay_t ze gebruikt
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

          Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
          In de beschrijving staat ook PC-Sync. Die kan op de SB800.

          Maar je zou het risico niet nemen?
          Ik kan enkel spreken voor m'n 580EX, en die heeft geen pc-sync aansluiting. Met de SB...'s heb ik geen ervaring. Maar wie weet werkt het wel hé.
          Misschien zijn er al op 't forum die deze combinatie al eens getest hebben.
          BD0910BE

          Comment


          • #6
            Re: Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

            Ik heb die 16-kanaalstriggers en -ontvangers. Voornamelijk gekocht omdat ik de indruk had op verschillende fora dat die iets betrouwbaarder zouden zijn. Geen idee of dat ook echt zo is, bovendien wou ik niet het risico lopen dat dat andere type afbreekt en je flits de grond op gaat. In elk geval: je hebt wat tussenstukjes nodig om die ontvangers aan te sluiten op een pc-sync. De ontvanger heeft namelijk een grote jack als uiteinde + een pc-syncaansluiting. Bijgeleverd zit een 'kleine jack naar pc-sync'-kabeltje. Dus ofwel koop je een 'pc-sync naar pc-sync'-kabel bij, ofwel een adaptor kleine naar grote jack. Ik had eerst zo'n adaptor gekocht (pc-sync-stukje op de ontvanger is blijkbaar iets minder betrouwbaar), maar dat wordt nogal lomp (draadje naar grote jack, grote jack, adaptor, kleine jack, draadje naar pc-sync en pc-sync). Daarom heb ik uiteindelijk zo'n pc-synckabeltje rechtstreeks aan de ontvanger gesoldeerd ipv de standaard jack-kabel.
            Kortom: als je kan solderen of iemand kent: ik ben nu wel heel tevreden van mijn 16-kanaalsontvangers. De flitsen kunnen zeer stabiel op de statieven gemonteerd worden, op de hoogte waarop ze bedoelt zijn. De ontvangers zijn niet groot en kunnen bvb dmv velcro handig op de flitsers geplakt worden. Als je tegen solderen opziet zou ik de andere kopen.

            Comment


            • #7
              Re: Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

              Hey Stijn,

              Bedankt voor de info!
              Solderen is geen punt. Ik heb ervaring met electronica.

              Heb je onvanger opengemaakt, of heb je gewoon twee types kabel aan elkaar gesoldeerd?
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment


              • #8
                Re: Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

                Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                Heb je onvanger opengemaakt, of heb je gewoon twee types kabel aan elkaar gesoldeerd?
                Ik heb de ontvanger opengevezen en de draad die er aan gesoldeerd was (grote jack) losgemaakt. Dan heb ik die halve pc-sync-kabel in de plaats gesoldeerd. Feitelijk niet helemaal in de plaats, want de originele kabel was onderaan het plaatje gesoldeerd en daar was niet veel plaats. Ik heb de nieuwe kabel bovenaan op dezelfde contactpunten gesoldeerd, daar was tenminste voldoende plaats
                Nog een opmerking: je krijgt bij je trigger ook een kleine jack naar pc-sync-kabel, dus je kan die doorknippen voor het halve pc-sync-kabeltje. Maar ik had 1 trigger en 2 ontvangers en heb dus nog een pc-sync-kabel moeten kopen, aangezien ik dus maar 1 pc-sync-stuk had meegekregen (pfioeuw, ik hoop dat je nog kan volgen).

                Ik zeg nu wel 'ik', maar eigenlijk was het mijn handigere broer die gesoldeerd heeft

                Comment


                • #9
                  Re: Remote Trigger: Cactus Studio / Cactus hot-sho

                  Ik heb me 6 van die pc sync-3,5mm jack gekocht en de jacks eraf geknipt. (16 euro)
                  Aan elkaar gesoldeerd, krimpkous erover, en nu heb ik dus 3 PC-Sync naar PC-Sync kabeltjes.

                  Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment

                  Working...
                  X