Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reizen met rugzak + fotomateriaal...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reizen met rugzak + fotomateriaal...

    Binnenkort vertrek ik samen met mijn vriendin voor een kleine maand naar Mexico - Guatemala en Belize. We blijven dus nooit lang op dezelfde plek..
    Aangezien we ons dit keer vooral gaan verplaatsen met bussen zal een rugzak het meest aangewezen zijn om onze bagage in op te bergen..

    Ik heb een lowepro schoudertas & rugzak, nog geen backpack. Ik ben op zoek gegaan naar backpacks waarin een fotocompartiment voorzien is. Zonder resultaat..

    Heeft iemand hier ervaring met backpack reizen en opbergen van fotomateriaal?
    Ik heb gedacht aan eventueel een kleine fotorugzak die ik dan aan de backpack kan hangen met riempjes ofzo? (voordeel is dan dat ik het fotomateriaal makkelijk mee de bus in kan nemen terwijl de backpack in de bagageruimte gaat..)

    Graag jullie ervaringen/advies/...

    Stijn
    My Portfolio (like!)
    Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

  • #2
    Re: Reizen met rugzak + fotomateriaal...

    Dag Stijn,

    ik ben op zoek naar eenzelfde soort oplossing.
    Ik heb een negen maand durende reis voor de boeg en ben ook op zoek naar het gepaste materiaal.
    Ik ga voor een dagrugzak met fotocompartiment onderaan en bovenaan ruimte voor klein materiaal; een leesboek, een extra trui,enz. en aan zijkant mogelijkheid om fles water in op te bergen.
    Via lowpro heb ik al een rugzak gevonden, maar zag dat ook crumpler toffe zakken heeft.
    Maar tips van ervaren reizigers met fototoestellen, zijn ook voor mij welkom.

    Ik ben niet van plan om mijn fotomateriaal in een backpackzak te doen, maar mijn fotomateriaal altijd bij mij te hebben in mijn dagrugzak. Die gaat dan ook steeds mee met mij de bus in of de hotelkamer uit.

    Ik ben daarnaast ook op zoek naar het gepaste materiaal om mijn foto's te bewaren tijdens die reis. Als jij of iemand hier voorstellen voor heeft... Altijd welkom.

    Groeten
    Jill

    Comment


    • #3
      Re: Reizen met rugzak + fotomateriaal...

      Hoi!

      Tijdens mijn laatste trektochten heb ik steeds een toploader gebruikt in combinatie met mijn backpack. De toploader heb ik toen vastgemaakt met 2 muscetons (carabiners voor de Nederlanders ) aan mijn draagriemen ter hoogte van de borst.

      Het materiaal dat ik niet onmiddellijk nodig had zat veilig opgeborgen in de rugzak.

      Ik gebruik dit systeem zowel met een grote rugzak (85L) voor grotere tochten als mijn kleinere rugzak (30L) voor dagtochten.Voor mij heeft dit het voordeel dat ik rugzakken met een kwaliteitsvoll draagsysteem en goede rugbescherming kan gebruiken én toch mijn camera bij de hand heb. Bovendien is het modulair en aanpasbaar naargelang de omstandigheden.


      Mvg,

      Christopher
      A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

      Comment


      • #4
        Re: Reizen met rugzak + fotomateriaal...

        Ik zal hier morgen een paar mogelijkheden posten (als ik 't niet vergeet) ...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Reizen met rugzak + fotomateriaal...

          Op trektocht draag ik ook mijn camera in een toploader die ik dan vasthang aan de borstriem van mijn trekrugzak. Extra lens steek ik ergens bovenaan in de rugzak zodat ik relatief snel kan wisselen. Een klein statiefje hang ik dan aan de zijkant van de rugzak (vasthangen aan de aanspanriemen).
          Sony a55 - Tamron 17-50 f/2.8 - Sigma 70-300 f/4-5.6 apo dg macro

          Comment


          • #6
            Re: Reizen met rugzak + fotomateriaal...

            Ik weet niet wat je allemaal meeneemt (of hoeveel) en hoe (behalve dat je met een bus daar rondreist) maar :

            - Zo'n Toploader (Pro) AW lijkt mij ook het makkelijkste,
            - Anderzijds denk ik dat heupzakje (beltpack) à la Inverse AW of de Outbacks ook te doen zou kunnen zijn,
            - Of je neemt een rugzak à la Lowepro (Compu)Primus AW (die moet nog te vinden zijn), daar kan je ook behoorlijk wat materiaal in kwijt, naast gewone dingen.

            Wat je ook zou kunnen doen is een rugzak nemen uit de Pro Trekker serie (300 AW of 400 AW, de 600 AW is véél te groot) en de tussenschotten zo indelen dat het bovenste gedeelte voor je fotomateriaal is, en het onderste voor pakweg wat kleren ofzo. Als je dan langere wandelingen/tochten maakt kan je daar ook een CamelBak of aanverwanten insteken (want er is een vak voorzien voor een 'hydration pack'). Eten kan dan in het waistpack bovenaan de rugzak. Je fotomateriaal zit dan veilig, maar je kan er natuurlijk minder snel aan dan vanuit zo'n heup- of holstertas.

            Om foto's op te slaan enz raad ik ofwel een image tank aan, of een netbook. Een iPad zou er ook voor kunnen dienen (denk ik ?), maar die zou wel eens snel kunnen vol zitten (want maximum 64 GB). En anders neem je véél geheugenkaartjes mee .
            Last edited by JorisVdB; 12 april 2011, 11:10.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Reizen met rugzak + fotomateriaal...

              naar india had ik enkel een lowpro fastpack 350 mee en de oude boekentas van mijn zus. Ik heb wel overal in hotels geslapen waar beddegoed voorzien was.

              de ene rugzak op de rug, de andere op de buik.
              klein, compact. tent ed meenemen gaat natuurlijk niet, maar dat was voor mij ook niet van toepassing.

              Als ik nu veel moet meenemen en ook mijn fotomateriaal, gebruik ik een grotere rugzak (65+10). met musketons kan je dan een schoudertas op je buik hangen met fotomateriaal, maar dit is minder handig als je snel je rugzak wilt afdoen. de andere optie is een kleinere rugzak met fotomateriaal op je buik te hangen. dan laat je het borstriempje van je grote rugzak los, hang je de kleine rugzak op en doe je daarover (waar normaal je nek zit) het borstriempje. op die manier blijft de kleine rugzak beter op zijn plaats.
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Reizen met rugzak + fotomateriaal...

                Alvast bedankt voor de reacties!

                Misschien inderdaad nog even vermelden wat ik zou willen meenemen...

                - Canon 5D MKII
                - 70-200 2.8L
                - 24-70 2.8L (of 16-35 2.8L, ben ik nog niet uit)
                - Batterijlader, filters, ...
                - Macbook Pro 13' + lader

                optioneel:

                - 580 EX flits
                - compacte verrekijker
                My Portfolio (like!)
                Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

                Comment


                • #9
                  Re: Reizen met rugzak + fotomateriaal...

                  Ik zou kijken naar de CompuPrimus AW...als je 'm nog ergens te pakken kan krijgen. Bij Foto Rubens (in het centrale magazijn in Geel tenminste) hebben ze er nog 3 ofzo van de blauwe versie, en 1 zwarte versie .

                  Ik denk dat die groot genoeg zou zijn voor wat je hier opnoemt, want veel tassen van Lowepro zijn toch gebouwd op dat concept van een (professionele) camera met een 70-200 f/2.8 erop. De CompuPrimus ook...ik wou soms wel dat ze rekening hielden met grotere lenzen (100-400, 70-400, die grootte) maar bon .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment

                  Working...
                  X