Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Reflectiescherm

    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Maak je het nu niet erger dan dat het is??? De mensen, die ik ken , gebruiken allemaal een normale 5-in-1 en halen daar fantastische resultaten mee (zonder hotspot)
    ik heb ze allebei... en zie dus het verschil...

    ga eens wat test shoots doen, en op de blog posten zodat jullie 't ook zien...

    5 in 1 vs. isomo vs. sunbounce mini...

    lijkt me interessant...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Reflectiescherm

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ik heb ze allebei... en zie dus het verschil...

      ga eens wat test shoots doen, en op de blog posten zodat jullie 't ook zien...

      5 in 1 vs. isomo vs. sunbounce mini...

      lijkt me interessant...
      Ik zou dat verschil ook heel graag willen zien. Ik heb helaas alleen een 5 in 1. Ben benieuwd
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #18
        Re: Reflectiescherm

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Ik zou dat verschil ook heel graag willen zien. Ik heb helaas alleen een 5 in 1. Ben benieuwd
        Same here...
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: Reflectiescherm

          De sunbounce-schermen zijn hier (in Antwerpen) te koop.
          Ik las onlangs in hun periodieke folder dat je gratis een Sunbouncescherm kon uittesten gedurende 1 à 2 dagen.

          Guy
          www.guydewestelinckfotografie.be

          Comment


          • #20
            Re: Reflectiescherm

            Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
            Fotofolio, heb jij ook zo gene sunswatter ? Aanrader ?
            Ja die heb ik ook en gebruik die ontzettend veel, vooral in de zomer ...



            Resultaat:



            Voor mij een onmisbaar element, ik gebruik die ook binnen als mega-softbox in combinatie met speedlights.

            Sunbounce materiaal kan je niet vergelijken met 5in1 schermen, ik heb "jaren" 5in1 schermen gebruikt en de "kwaliteit" van het gereflecteerde licht kan je niet vergelijken. Hotspots zijn er, kan je perfect testen door met een 5in1 de zon te reflecteren tegen een vlakke (donkere) muur.
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #21
              Re: Reflectiescherm

              Prachtige foto's natuurlijk!
              Maar ik zou graag eens het effect willen zien op een onbewerkte foto en niet op een geshopte foto.

              Iemand?
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #22
                Re: Reflectiescherm

                Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Maar ik zou graag eens het effect willen zien op een onbewerkte foto en niet op een geshopte foto.
                Dat is inderdaad een heel verschil, ik fotoshop er steeds het Sunbounce effect in

                Hier een voorbeeldje "uit de camera" - zoals ik ze toon aan mijn klanten om een keuze te maken (vandaar het watermerk).

                Last edited by Fotofolio; 17 januari 2010, 18:21.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #23
                  Re: Reflectiescherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Dat is inderdaad een heel verschil, ik fotoshop er steeds het Sunbounce effect in

                  Hier een voorbeeldje "uit de camera" - zoals ik ze toon aan mijn klanten om een keuze te maken (vandaar het watermerk).



                  ik zie alleen een kruisje
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #24
                    Re: Reflectiescherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Ja die heb ik ook en gebruik die ontzettend veel, vooral in de zomer ...



                    Resultaat:



                    Voor mij een onmisbaar element, ik gebruik die ook binnen als mega-softbox in combinatie met speedlights.

                    Sunbounce materiaal kan je niet vergelijken met 5in1 schermen, ik heb "jaren" 5in1 schermen gebruikt en de "kwaliteit" van het gereflecteerde licht kan je niet vergelijken. Hotspots zijn er, kan je perfect testen door met een 5in1 de zon te reflecteren tegen een vlakke (donkere) muur.
                    Hey Tom,
                    Ge moet er ook wel bij vertellen dat ge dan wel wat assistenten erbij hebt hé
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment


                    • #25
                      Re: Reflectiescherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                      Hey Tom,
                      Ge moet er ook wel bij vertellen dat ge dan wel wat assistenten erbij hebt hé
                      Niet altijd, in bovenstaande foto kan je toch zien dat alle op statieven vaststaat.

                      Maar het werkt inderdaad makkelijker met assistenten - kan eender wie zijn (een mama of papa zelfs ).
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Reflectiescherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        eigenlijk heb je geen midden klasse... je kan dan beter en efficiënter een isomo plaat gebruiken... die 5 in 1 reflectors stellen nieks voor... hebben absoluut geen spanning en veroorzaken een lelijke hotspot...

                        http://forum.belgiumdigital.com/2538411-post9.html

                        find the hotspot

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Niet altijd, in bovenstaande foto kan je toch zien dat alle op statieven vaststaat.

                        Maar het werkt inderdaad makkelijker met assistenten - kan eender wie zijn (een mama of papa zelfs ).

                        Zie ik daar geen handje op de linkse reflector net tegen de zwarte band
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Reflectiescherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht

                          Zie ik daar geen handje op de linkse reflector net tegen de zwarte band
                          Inderdaad, soms zie je wel eens een handje een scherm vasthouden. In dit geval weet ik niet wie zijn handje dit was, waarschijnlijk dat van een bijgeleverde 5in1 assistent
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Reflectiescherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            ... waarschijnlijk dat van een bijgeleverde 5in1 assistent


                            Wanneer je op die manier aan het fotograferen bent heb je natuurlijk geen gebrek aan assistentie. Gewoon aan de nieuwsgierige kijklustigen even vragen "hou dit eens vast terwijl je hier toch staat te kijken"
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Reflectiescherm

                              Heb de deze....


                              Ok tegenover de sunbounce is dit totaal niet te vergelijken, maar de prijs ligt dan ook stukken lager. En idd, zo een sunbounce mogen ze me altijd cadeau doen. Het is echt een lichtgewicht en je creëert er een mooiere reflextie enz mee. Weet dit omdat we het op school es mochten testen/gebruiken. Alleen het in- uit elkaar knutselen hebben we niet gedaan toen, dus weet niet hoe snel het opstaat.
                              different locations, BELGIUM - Professional photographers Bert Stephani (www.bertstephani.com), Pieter Van Impe (www.fotografie-vanimpe.be), Tom Museeuw (www...

                              youtube laat genoeg zien, even zoeken eigenlijk.
                              Kheb hier een dvd liggen van "yes i bounce" en dat vind ik wel interessant om eens te kijken.

                              Het enige probleem van mijn 5in1 is dat m'n ritsluiting dus al stuk is van het zakje waar het inzit, dus zit die nu in een gewone plastic draagzak. Eens je de techniek door hebt van het plooien is het een eitje

                              grtz en suc6
                              Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                              Comment


                              • #30
                                Re: Reflectiescherm

                                Ik zou mezelf een reflectiescherm van Sunbounce de zebra aanschaffen.
                                Nu vraag ik mij af welke grootte ik dan het best neem? 60-90 of 90-125?
                                Ik vroeg me af ok ik er best geen twee aanschaf?
                                xx
                                I freeze beauty

                                Comment

                                Working...
                                X