Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

    Ik denk erover om de Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele converter voor mijn lumix dmc-fz50 te kopen. Iemand ervaring met deze lens? dit is met eerste lens dus als ik domme dingen vraag komt het daardoor.
    alvast bedankt
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

    deze FZ50 heeft een telebereik van 420mm (35mm) dus met een 2.2 teleconverter ga je 924 willen halen. Deze zal je dan heel stil moeten houden om geen bewegingsonscherpte te hebben. een sluitertijd van 1/1000 is dan gewenst. Als dit geen probleem is, dan kan ik dit aanraden. Want een collega heeft ervaring met dergelijke voorzetlenzen op een canon zonder noemenswaardig geklaag over onbruikbaar.

    Comment


    • #3
      Re: Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

      Kijk hier eens: http://raynox.co.jp/comparison/digit...htm#dcr-7900zd
      Janus.
      Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
      Enkele van mijn foto's

      Comment


      • #4
        Re: Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

        ik ben sinds een paar weken in het bezit van deze combinatie. Tijdsgebrek en het grijze weer hebben er voor gezorgd dat ik nog niet veel heb kunnen testen,maar wat ik al heb gezien valt best mee. Zomen naar een object ver weg is bijna onmogelijk vanuit de losse hand, statief en draadontspanner zijn dan bijna een must, bij minder licht in elk geval. Wil je de lens gebruiken om bijvoorbeeld een vogel vanop een 5-tal meter te fotograferen, dan lukt dat redelijk zonder statief.
        De lensis ook redelijk handelbaar, kwestie van gewicht. Het enige wat ik jammer vind is dat je steeds de volle zoom moet gebruiken, want anders krijg je donkere hoeken. Misschien moet ik een instelling veranderen.
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

        Comment


        • #5
          Re: Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

          Misschien kan effe kijken naar volgende site (het is wel in het engels ) : http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...-30/index.html

          Daar worden verschillende teleconverters voor de FZ30/FZ50 onder de loup genomen.
          Op basis van andere getuigenissen (bron forum dpreview) zou de beeldkwaliteit van de raynox het niet halen van de teleconverters beschreven op bovengenoemende site. De raynox is wel de enige die 2,2 x tele heeft, de andere zijn1.7x of 1.5.

          Ikzelf heb eerst de olympus B300 (tcon17) en later de nikon E-17ED gebruikt op mijn FZ50.

          De E-17ed is zonder meer de beste converter , maar is heel duur (nieuw bijna de kostprijs van de FZ50 )

          De tcon17 is de meest gebruikte teleconverter voor de FZ50. De beeldkwaliteit is vrij goed en de lens is betaalbaar ... zo rond de prijs van de raynox, denk ik

          ik zou voor de tcon-17 ga ipv voor de raynox.
          Last edited by madebra; 3 januari 2008, 20:20. Reden: typos

          Comment


          • #6
            Re: Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

            Oorspronkelijk geplaatst door madebra Bekijk bericht
            Misschien kan effe kijken naar volgende site (het is wel in het engels ) : http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...-30/index.html

            Daar worden verschillende teleconverters voor de FZ30/FZ50 onder de loup genomen.
            Op basis van andere getuigenissen (bron forum dpreview) zou de beeldkwaliteit van de raynox het niet halen van de teleconverters beschreven op bovengenoemende site. De raynox is wel de enige die 2,2 x tele heeft, de andere zijn1.7x of 1.5.

            Ikzelf heb eerst de olympus B300 (tcon17) en later de nikon E-17ED gebruikt op mijn FZ50.

            De E-17ed is zonder meer de beste converter , maar is heel duur (nieuw bijna de kostprijs van de FZ50 )

            De tcon17 is de meest gebruikte teleconverter voor de FZ50. De beeldkwaliteit is vrij goed en de lens is betaalbaar ... zo rond de prijs van de raynox, denk ik

            ik zou voor de tcon-17 ga ipv voor de raynox.
            Ik vind het dus een nadeel van die andere converters dat ze maar 1,7 x zijn, en ik fotografeer graag dieren, dus wat meer telebereik is welkom.
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Re: Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

              Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
              Ik vind het dus een nadeel van die andere converters dat ze maar 1,7 x zijn, en ik fotografeer graag dieren, dus wat meer telebereik is welkom.
              Inderdaad voor vogeltjes hebt je nooit genoeg tele
              Dat heb ik zelf ook al genoeg ondervonden

              Tip : een goede sluiptechniek ,geduld en geluk : zijn meer waard dan gelijk welke teleconverter

              Ik heb ook nog een linkje gevonden (via google) waar je voorbeelden kunt bekijken van de raynox en de Tcon-17 met FZ30:


              Daar kun je heel goed zien wat je mag verwachten van de raynox.

              Comment


              • #8
                Re: Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

                ja, ik had ook wel door dat je voor vogels inderdaad nooit genoeg tele heb
                maar 12 x optische zoom is ook wat weining voor vogels. Nou bij die voorbeelden ziet het er heel goed uit, alle 2 de converters. Alleen mis ik wat scherpte maar dat komt denk ik door dat ze verkleind zijn ofzo. Maar nu weet ik nog niet welke ik moet kiezen,
                Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Raynox DCR-2020 Pro (2,2x tele

                  Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                  ja, ik had ook wel door dat je voor vogels inderdaad nooit genoeg tele heb
                  maar 12 x optische zoom is ook wat weining voor vogels. Nou bij die voorbeelden ziet het er heel goed uit, alle 2 de converters. Alleen mis ik wat scherpte maar dat komt denk ik door dat ze verkleind zijn ofzo. Maar nu weet ik nog niet welke ik moet kiezen,
                  Nog een linkje : deze persoon heeft de tcon(b300) en de raynox naast elkaar gezet
                  Ik kan me volledig vinden in zijn conclusie

                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                  Uiteindelijk zal jij moeten kiezen, hoor

                  Comment

                  Working...
                  X