Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ray flash ringflash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ray flash ringflash

    mijne zonet toegekomen ,

    nu blijkt dat een ran160 te zijn , en voor de d3 had dat blijkbaar een ran170 gemoeten , veronderstel dat die gewoon centimeterke ofzo hoger is , nu zit de ring niet helemaal mooi int midden van de lens (24-70) maar als ik ze op den d200 zet is dat eigenlijk ook niet mooi int midden ,
    testfotos geven mij ook niet veel verschil ,

    alleen zit het er zo wa raar op , die ring die niet midden van de lens zit

    iemand ervaring met dit ding ? (vooral met de 170 versie dan ?)

    en andere gebruikers? wat zijn jullie indrukken ervan van dit tooltje int algemeen ...?

    ik zal ze steeds denk ik uit de hand gebruiken , omdat ik graag een trigger op mijn flitschoen zet , en bovendien een sb800 als handvat om de ringflits vast te houden werkt heel goed

    thx
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

  • #2
    Re: ray flash ringflash

    Ik heb ook eentje (wel voor Canon 580EXII) en ik vind het wel leuk voor portretfotografie. Of die ook eventueel voor macro gebruikt kan worden weet ik niet. Zou ik best wel eens willen proberen maar heb geen macrolens.

    Bij mij hing die in het begin wel een beetje scheef en naar beneden omdat blijkbaar de flash een beetje door het gewicht naar beneden getrokken werd. Dit was blijkbaar een veelvoorkomend probleem en de winkel waar ik die gekocht heb, heeft gratis een rubbertussenstukje dat ik op maat kon snijden opgestuurd en nu blijft die mooi recht zitten.

    Moet zeggen dat die bij mij wel mooi in het midden zit.

    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: ray flash ringflash

      thx ... ja idd leuk ding , nu mee aan het spelen , geeft echt mooi licht (en eigenlijk exact hetzelfde als bvb een grotere ringflits)

      heb ondertussen door wat het probleem is als hij niet in het midden zit

      de de lichte typische schaduwrand bij de ringflits gaat nu meer naar bvb links dan naar rechts gaan, dus eigenlijk links grotere schaduw en rechts bijna geen
      of onderaan of bovenaan te zien hoe ge camera houd ..

      dus bij deze ga ik deze verkopen en de 170 bestellen ...
      www.kemizz.com
      Brand new Blog
      kemizzdotcomonflickr

      Comment

      Working...
      X