Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met mijn Canon printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met mijn Canon printer

    Ik heb eens een vraag omtrent onze Canon Pixma Pro 10S printer.

    Is er onder jullie iemand die die gebruikt met NIET originele Canon printpatronen?

    Het probleem is als volgt, vorige week begon de printer plots geen zwart meer af te printen,ik heb dan dat patroon vervangen door een NIET Canon patroon en dacht nu gaat die weer printen maar niets daarvan.

    Nu heb ik daarstraks de printer zichzelf een paar keer laten reinigen met het ingebouwde programma maar dat hielp niet.
    Doordat dat reinigen nogal wat inkt verbruikt raakte ondertussen ook andere patronen op en moest ik die ook vervangen.

    Nu is het zo, dat hoe meer ik de printer zichzelf liet reinigen hoer slechter hij begon te printen.
    Ik heb dan maar alle 10 de patronen vervangen in de hoop dat het aan de patronen zou liggen maar zelfs nu print hij nog niet en krijg ik in de testprint meer en meer strepen, wat volgens het programma van de printer wil zeggen dat de koppen verstopt zijn.

    Zelfs de functie dieptereiniging helpt niet.

    Het is precies of de printpatronen er juist voor zorgen dat de printkoppen verstopt geraken

    Zou ik dit kunnen oplossen door er 10 originele Canon printpatronen in de steken of gaat dat ook niet meer helpen en is de printerkop dus om zeep?

    Heeft iemand van jullie dat al mee gemaakt en/of weten jullie raad ?

    Alvast bedankt voor het mee denken of hulp.

    Groetjes,

    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Probleem met mijn Canon printer

    Kunt ge de printerkop niet uithalen en onder heet water (niet te heet toch) een paar uur laten weken en dan onder de kraan met warm water laten spoelen tot er geen verf meer uitkomt?
    Volgens mij is de printkop verstopt/uitgedroogd wegens waarschijnlijk te weinig te printen.
    Ik print elke week ergens wel iets om de printer in conditie te houden.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met mijn Canon printer

      Red Falcon,

      bedankt voor je reactie

      Ik ga eens uitzoeken of dat kan.
      Maar eerst eens kijken of er eventueel nog garantie is op het toestel is, want dat is aangekocht door mijn vrouwke maar die is helaas in mei overleden aan kanker.

      Volgens de firma die me de namaak patronen verkocht heeft, mag Canon volgens de wet geen bezwaar maken dat er met namaak patronen wordt gewerkt.

      Ik weet ook niet of dit onder garantie valt.

      Bedankt voor je meedenken en nog veel fotografie plezier.

      Groetjes,
      Ronald
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met mijn Canon printer

        Voor deze printer zijn "huismerken" totaal onbruikbaar, de patronen zijn zeer speciaal en niet na te maken (om over de kwaliteit van de inkt te zwijgen).

        Wat wel kan - en er is geen printer beter voor geschikt dan deze - is resetten van de chips en hervullen van de originele patronen met goede kwaliteit 3th party ink (of originele Canon van printers met grotere, en dus per ml goedkopere, patronen zoals de PRO-1 met identiek dezelfde inkt of de PRO-1000).

        Printkop liever niet onder de kraan spoelen, teveel kalk.
        Beter is weken in gedemineraliseerd water (voor het strijkijzer), net genoeg tot de inktinlaten onderstaan.
        Last edited by palombian; 10 december 2020, 09:07. Reden: afzwakken nooit/altijd

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met mijn Canon printer

          Dag Palombian,

          ook jij bedankt voor je reactie

          Ondertussen heb ik (voor ik Uw berichtje gezien had ) de kop van de printer verwijderd en gespoeld onder de kraan en dat ging prima.
          Dus ik de printpatronen er terug in geplaatst en tot mijn verbazing waren alle tien de kleuren weer aanwezig op de test print.

          Zwart /wit tekst afdrukken is geen probleem meer maar als ik een foto wil afdrukken is het totale chaos en worden de kleuren weer gegeven of het om een negatief afdruk gaat
          Bruin wordt geel afgedrukt en ga zo maar door.

          Dus weg met die rommel want ik wordt er tureluurs van.
          En eerste werk terug de kop demonteren en na spoelen met gedemineraliseerd water want hier zit mega veel kalk in het water,bedankt voor de tip overigens

          Nu wil ik me dus navulbare printpatronen aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet.

          Heeft U zelf ook de Canon Pixma Pro 10 S in gebruik en zo, ja mag ik dan weten welke patronen en inkt U gebruikt zodat ik niet weer het verkeerde product koop en ga gebruiken.

          Mag eventueel ook via een PB als het niet toegelaten is om merken hier te vermelden.

          Alvast bedankt voor je hulp.

          Groetjes,

          Ronald
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

          https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met mijn Canon printer

            Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
            Dag Palombian,

            ook jij bedankt voor je reactie

            Ondertussen heb ik (voor ik Uw berichtje gezien had ) de kop van de printer verwijderd en gespoeld onder de kraan en dat ging prima.
            Dus ik de printpatronen er terug in geplaatst en tot mijn verbazing waren alle tien de kleuren weer aanwezig op de test print.

            Zwart /wit tekst afdrukken is geen probleem meer maar als ik een foto wil afdrukken is het totale chaos en worden de kleuren weer gegeven of het om een negatief afdruk gaat
            Bruin wordt geel afgedrukt en ga zo maar door.

            Dus weg met die rommel want ik wordt er tureluurs van.
            En eerste werk terug de kop demonteren en na spoelen met gedemineraliseerd water want hier zit mega veel kalk in het water,bedankt voor de tip overigens

            Nu wil ik me dus navulbare printpatronen aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet.

            Heeft U zelf ook de Canon Pixma Pro 10 S in gebruik en zo, ja mag ik dan weten welke patronen en inkt U gebruikt zodat ik niet weer het verkeerde product koop en ga gebruiken.

            Mag eventueel ook via een PB als het niet toegelaten is om merken hier te vermelden.

            Alvast bedankt voor je hulp.

            Groetjes,

            Ronald
            Zie pm

            Ter info: er bestaan geen navulbare patronen, je moet de originele + DE ORANJE CLIPS bijhouden en een resetter (ong € 50) kopen en inkt (meerdere mogelijkheden).
            Bijvullen is zeer eenvoudig en kan eeuwig herhaald worden.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met mijn Canon printer

              Dag Palombian,

              je hebt een PB
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met mijn Canon printer

                Hier ook maar even mijn vraag die ik in de rubriek 'gezocht' heb geplaatst.

                Hoe meer mensen het lezen hoe groter de kans dat er iemand antwoord,hé

                Is er hier iemand die de Canon Pro 10 of Pro 10 S gebruikt.

                Ik zoek lege printpatronen voor die printer.

                Het moeten wel de originele Canon printpatronen zijn en geen namaak patronen.

                Mocht je er zo hebben liggen die je toch maar weg gooit of niet meer gebruikt zou ik er heel blij mee zijn.

                Alvast bedankt voor je antwoord.

                Vriendelijke groeten,

                Ronald
                Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met mijn Canon printer

                  Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                  Hier ook maar even mijn vraag die ik in de rubriek 'gezocht' heb geplaatst.

                  Hoe meer mensen het lezen hoe groter de kans dat er iemand antwoord,hé

                  Is er hier iemand die de Canon Pro 10 of Pro 10 S gebruikt.

                  Ik zoek lege printpatronen voor die printer.

                  Het moeten wel de originele Canon printpatronen zijn en geen namaak patronen.

                  Mocht je er zo hebben liggen die je toch maar weg gooit of niet meer gebruikt zou ik er heel blij mee zijn.

                  Alvast bedankt voor je antwoord.

                  Vriendelijke groeten,

                  Ronald
                  Er zijn beslist wel vriendelijke BD leden zoals @Lazy Charles die mij met de PRO-9500 heeft geholpen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met mijn Canon printer

                    Met de 10 s kan ik echter niet helpen. Ik heb wel weer een reeks van de prograf pro-1000 leeg. Als er nog iemand geïnteresseerd is hoor ik dat graag. Uiteraard zijn ze kosteloos te verkrijgen anders gaan ze vroeg of laat naar het containerpark.
                    Zelf ben ik niet secuur genoeg (lees te lui) om me met zelf vullen bezig te houden.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met mijn Canon printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      Met de 10 s kan ik echter niet helpen. Ik heb wel weer een reeks van de prograf pro-1000 leeg. Als er nog iemand geïnteresseerd is hoor ik dat graag. Uiteraard zijn ze kosteloos te verkrijgen anders gaan ze vroeg of laat naar het containerpark.
                      Zelf ben ik niet secuur genoeg (lees te lui) om me met zelf vullen bezig te houden.
                      Dag Lazy Charles,

                      bedankt voor Uw reactie, tof van je

                      Jammer dat je me niet kan helpen maar ik heb gehoord dat je anderen al wel hebt geholpen en dat is cool van je

                      Ik heb het probleem al op een andere manier kunnen oplossen dank zij Palombian zijn hulp en de tip van Red Falcon om de printkop zelf te spoelen heeft ook goed geholpen.

                      Zo zie je maar dat er toch veel BD-ers zijn die anderen willen helpen met hun kennis en materiaal

                      Bedankt en veel fotoplezier aan jullie allemaal.

                      Groeten,

                      Ronald
                      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met mijn Canon printer

                        Hoe print jij je foto's af?

                        Is het op fotopapier of op gewoon papier?

                        Als je fotopapier gebruikt moet je dit ook tegen je printer vertellen.
                        Print je op fotopapier en de instellingen staan op gewoon papier dan rijg je rare kleuren.

                        Mvv
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment

                        Working...
                        X