Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printer

    Ik dank net mijn Epson2100 af, wegens veel te dure inktcassettes.
    Nu overweeg ik een HP845C : deze zou prijs-qualiteit en in het verbruik zeer goed zijn.
    Heeft iemand ervaring hiermee of kun je mij een andere aanbevelen?

  • #2
    Re: printer

    Ik vrees dat qua kostprijs per afdruk alle printers ongeveer evenduur zijn, daar zit nu net de winst, ik weet niet of het nu nog zo is, maar HP had vroever bij sommige types ook nog eens een chip in de inktvulling zitten waar de datum ingebakken zat, eenmaal deze datum overschreden, gedaan met printen, of die nu leeg was of niet, tenzij je zo een toestelletje kocht om de chip te resetten.

    Comment


    • #3
      Re: printer

      Alle printers die kleine inktpatronen gebruiken zijn duur in gebruik, maar eerder goedkoop in aankoop. Om de printkosten te laten dalen en dezelfde kwaliteit te behouden zijn er verschillende mogelijkheden.

      Als je echt veel print kan je overwegen om het kleinste model van de professionele Epson printers te kopen dit is nu de 3880 en ik gebruik het vorige model de 3800. De investering bij aankoop is wat groter, maar je mag niet vergeten dat je als je de printer nieuw koopt der 9 volle nieuwe inktpatronen zijn bijgeleverd (waarde ongeveer 450 euro) voor in het totaal 720 ml aan inkt in deze 9 patronen of 80 ml per patroon of 62 cent per ml inkt. Bij kleine inktpatronen is dit 1,23 Euro per ml dus bijna het dubbele van de prijs. Een aanvullende mogelijkheid om de kosten te laten dalen met het behoudt van de kwaliteit, is het printpapier dat je gebruikt aankopen in grotere hoeveelheden, door bijvoorbeeld een samenaankoop te organiseren met de ganse fotoclub.

      Dan zijn er nog een aantal andere maatregelen die je kan nemen maar die niet zo in mijne smaak vallen omdat ze soms de kwaliteit naar beneden halen en soms zeer omslachtig zijn. Ik heb het hier over het hervullen van de inktpatronen. Ik heb dit nog nooit gedaan met de 3800 maar hier zijn mensen die der zeer tevreden over zijn.

      Print je echter niet veel, dan zou ik overwegen om de prints buitenhuis te laten maken, dit vraagt geen investering, maar wel geduld en dat is nu eenmaal iets wat ik niet heb.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X