Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs Nikon EN-EL15 accu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs Nikon EN-EL15 accu

    Vorige week, na veel wikken en wegen, heb ik de Nikon V1 aangeschaft. Tot nu toe een heel fijne camera die naast een spiegelreflexcamera gebruikt gaat worden.
    Omdat ik er een hekel aan heb om op welk moment dan ook zonder stroom te zitten, zat ik vandaag te zoeken naar opties voor een tweede accu. Tot nu toe zijn deze alleen van Nikon zelf te koop, maar die prijs....daar val je toch van je stoel af. Gemiddeld wordt daar tussen de 75 en 80 Euro voor gevraagd!!!

    Heeft iemand een idee waar in hemelsnaam deze prijzen op gebaseerd zijn? Puur marketing voor een nieuw product, of een kunstmatig hoge prijs in stand proberen te houden?

    Ik wacht in ieder geval nog wel een tijdje om te zien of de prijzen nog verlaagd zullen gaan worden, en zoniet dan hou ik het wel bij die ene accu
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

  • #2
    Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

    Na een tijdje kan je voor elk type accu wel een goedkoper alternatief vinden.
    Als er een nieuw type uitgebracht wordt, dan kan je in het begin alleen maar een originele kopen als je een reserve-accu nodig hebt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

      Laat ons maar gauw wat foto's zien met je Nikon V1…


      Staat hier op mijn verlanglijstje

      Comment


      • #4
        Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

        Maar de goedkopere alternatieven hebben niet altijd dezelfde capaciteit als de originele accu. Je zal er dus wat minder foto's mee kunnen maken dan met een originele, maar als ze ongeveer 25% kosten van een originele kan je er wel 4 kopen voor dezelfde prijs (en dan kan je met die vier accu's in totaal zeker meer foto's maken dan met 1 originele).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

          Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
          Heeft iemand een idee waar in hemelsnaam deze prijzen op gebaseerd zijn? Puur marketing voor een nieuw product, of een kunstmatig hoge prijs in stand proberen te houden?
          Camera's worden met een zeer lage marge verkocht en onderdelen niet. Vergelijkbaar met printers en inkt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Camera's worden met een zeer lage marge verkocht en onderdelen niet. Vergelijkbaar met printers en inkt.
            Zeer juist !

            De consument wil alles aan de laagste prijs, dat vraagt om bedrogen te worden met allerlei commerciële listen.

            Goedkope printers, dure cartridges
            Goedkope dagschotel, dure frisdrank en koffie
            etc etc etc etc

            Comment


            • #7
              Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

              Dure ( ? ) camera kopen en dan klagen dat een batterij te duur is?
              Komt bij mij over als een auto kopen en dan klagen over te dure benzine.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

                Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                Laat ons maar gauw wat foto's zien met je Nikon V1…


                Staat hier op mijn verlanglijstje
                Er loopt al een draadje in de sectie camera's (WOW Nikon1 versus...) waar ik een viertal fototjes heb neergeplant. Het zijn wat voorbeelden op ISO100 en 400 geschoten. Zelfs ISO800 levert prima beelden op, en afgelopen weekend heb ik tijdens de Camera.nl dagen ook nog wat foto's gemaakt, waarbij op ISO2200 natuurlijk wel ruis is te zien, maar dat is achteraf nog wel deels weg te poetsen. Het toestel is natuurlijk nog steeds niet te vergelijken met een DSLR, maar zal prima voldoen als een toestel voor erbij...
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

                  Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Dure ( ? ) camera kopen en dan klagen dat een batterij te duur is?
                  Komt bij mij over als een auto kopen en dan klagen over te dure benzine.
                  Te kort door de bocht...
                  De camera is inderdaad niet goedkoop, maar dat wil niet zeggen dat je ook maar blindelings geld moet gaan neerleggen voor allerlei accessoires! Het gezond verstand zegt nog steeds dat 80 Euro overdreven veel geld is voor een simpele accu. Niets (behalve de gigantische marges van de leverancier) zal zo'n prijs kunnen rechtvaardigen.
                  Als je ziet dat de doorsnee Nikon accu gemiddeld 50 Euro moet kosten, zit er toch best wel een groot verschil met die nieuwe accu.

                  Geduld is een schone zaak...laten we maar even afwachten hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen de komende tijd....komt goed
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

                    Voor 85 euro heb ik een nieuwe accu voor mijn Clio, en die gaat langer mee dan een lithium-ion accu van een camera (de originele accu heeft het 8 jaar uitgehouden, bij Renault hebben ze er ook zeker niet de duurste ingestoken).

                    De lithium-ion cellen die in zo'n camera-accu zitten, die kosten zo'n 4-5 dollar per stuk.
                    Daarom vind ik 85 euro voor een pakketje waarin twee cellen zitten ook wel iets te duur.

                    De brandstof van een dure wagen kost even veel per liter, maar sommige dure wagens verbruiken wel wat meer litertjes over dezelfde afstand.
                    Je kan dan ook bij het duurste tankstation gaan tanken, maar dat verschil merk je alleen op je bankrekening...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

                      Binnen deze batterij zit een chip, en wordt tot eden niet vrij gegeven. om het na te maken te vermeiden
                      Vriendelijke groet
                      Duroc

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

                        Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
                        Binnen deze batterij zit een chip, en wordt tot eden niet vrij gegeven. om het na te maken te vermeiden
                        Ik ben inderdaad nog geen clone accu voor dit type op dit moment tegengekomen, zodat ik vorige week maar een keer mijn ogen heb dichtgeknepen en een originele Nikon accu heb besteld. Zolang deze maar een aantal jaar goed blijft meegaan, ben ik heel tevreden...dan kan de pijn van de aanschaf uitgesmeerd worden over meerdere jaren
                        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

                          Zijn er ondertussen al goede clonen uitgekomen voor deze accu?
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

                            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                            Zijn er ondertussen al goede clonen uitgekomen voor deze accu?
                            Bij een kloon is het altijd gokken...
                            Heb er nu ook 2 (niet voor de D800E, want daarin steek ik die niet), maar voor de V1 en D7000. En 1 van de twee is leeg na 100 foto's en laad amper op. De andere werkt goed, maar gaat ook slechts 60% zo lang mee als een originele. Een niet-originele batterij gebruiken geeft altijd risico's (als je batterij uitloopt of kortsluiting geeft heb je geen garantie).
                            Die van mij komen van Ebay en kosten 26$, ik raad het niet aan. (heb me ondertussen nog 2 originele batterijen gekocht)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijs Nikon EN-EL15 accu

                              Kost hier 'slechts' 25,99£, gratis verzonden en 100% origineel

                              Comment

                              Working...
                              X