Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

    ik heb mijne Memorex uit de makro in Machelen.
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

    Comment


    • #92
      Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

      Mijn Memorex enkele maanden geleden gekocht bij Media Markt in Antwerpen.
      www.guydewestelinckfotografie.be

      Comment


      • #93
        Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

        Heb um gister binnen gekregen en meteen al iets doms gedaan!!

        Ik heb een aantal oplaadbare batt. die al enkele maanden niet gebruikt zijn. Na het grondig doorlezen van de handleiding heb ik 2 van deze in de lader gestoken.

        Zoals aanbevolen , de 1e batt. in het 1e slot en de 2e batt. in het 4e slot.

        Hij gaf aan 3500 MaH (en dan kun je met de pijltjestoetsen de MaH instellen die je batt. zijn). Heb ik ze per ongeluk op 3300 MaH gezet, terwijl ze 2300 MaH zijn!!

        De batt. zitten nu een goede 25 uur in de lader en alles lijkt goed te gaan

        Wat kan ik nu het beste doen??

        1) Batt. uit de lader halen en wegpleuren??
        2) Batt. uit de lader halen en opnieuw erin steken (en dit keer wel op de juiste MaH zetten)??
        3) Batt. rustig laten zitten waar ze zitten en afwachten tot ie klaar is??

        En een ander vraagje, wat ik gedaan heb. Is dat nu slecht voor de batt., voor de lader, of valt het allemaal wel mee??

        Gr. Joey
        Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

        Comment


        • #94
          Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

          Er is een klein risico van overladen tenminste als je de break-in mode gebruikt, niet omdat de stroom te hoog is (break-in laadt met een stroom van C/10) maar wel omdat de lader gedurende 16 uur gaat laden. NiMH is normaal robuust genoeg om daar tegen te kunnen maar misschien toch beter geen risico lopen ..
          Neem dus gerust de batterijen er uit en herbegin van voren af aan ... misschien kan je zelfs eerste een milde ontlaadcyclus lopen met ong dezelfde stroom bvb 300mA ...geen enkele reden om die batterijen weg te gooien tenzij ze na de cyclus natuurlijk een flauwe capaciteit aantonen ...

          Comment


          • #95
            Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            tenminste als je de break-in mode gebruikt
            Hoi Regulus,

            Klopt, had ik er even bij moeten vermelden. Heb idd. de break-in mode gebruikt.

            Ik laat ze dan maar zitten denk ik. Ze hebben namelijk al 1x16 uur gehad, daarna de pauze (van een uurtje) en nu is ie alweer een uurtje of 10 bezig (dus als ik thuis kom van werk zal ie onderhand klaar zijn).

            Mocht het dus niet goed gegaan zijn, dan ontlaad ik ze (zoals je aangeeft) op 300mA en daarna doe ik even de Analyse mode.

            En als ie dan nog een flauwe capp. aangeeft, dan doe ik nog een keer de Break-in (dit keer wel goed uiteraard).

            In ieder geval bedankt voor je reactie!!

            Gr. Joey
            Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

            Comment


            • #96
              Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

              4 bat's proberen refreshen ... 8,9, 12 en 49 maH allemaal naar het containerpark zeker ?
              Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
              een hoop sunbounce & strobist stuff

              Comment


              • #97
                Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                4 bat's proberen refreshen ... 8,9, 12 en 49 maH allemaal naar het containerpark zeker ?


                set 2 : 93maH en de andere 3 rond de 250maH
                Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                een hoop sunbounce & strobist stuff

                Comment


                • #98
                  Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                  Doe ik nu iets fout ? Of zijn deze batterijen ( na een paar maand) al goed om weg te smijten ?
                  Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                  een hoop sunbounce & strobist stuff

                  Comment


                  • #99
                    Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                    Voor batt. die langer dan 3 maanden niet gebruikt zijn, word de 'Break-in' mode aanbevolen!!

                    Deze mode vormt de batterijen. Let wel dat dit tot 45 uur 'kan' duren.

                    Probeer dat eens zou ik zeggen.

                    Grtz Joey
                    Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

                    Comment


                    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                      Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                      Doe ik nu iets fout ? Of zijn deze batterijen ( na een paar maand) al goed om weg te smijten ?
                      Zijn het A merk batterijen of spul wat je ergens per kilo hebt gekocht? Ik vraag dat omdat ik ooit A..i batterijen kocht (2x 4 stuks) en het eerste pak was na 1 jaar kompleet dood terwijl het tweede pak en maand of 9 blijven liggen was in de originele verpakking en die waren bij in gebruik name alle 4 morsdood .. ongewoon maar het kan ..

                      Comment


                      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Zijn het A merk batterijen of spul wat je ergens per kilo hebt gekocht? Ik vraag dat omdat ik ooit A..i batterijen kocht (2x 4 stuks) en het eerste pak was na 1 jaar kompleet dood terwijl het tweede pak en maand of 9 blijven liggen was in de originele verpakking en die waren bij in gebruik name alle 4 morsdood .. ongewoon maar het kan ..


                        GP 2700 maH
                        Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                        een hoop sunbounce & strobist stuff

                        Comment


                        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                          Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                          set 2 : 93maH en de andere 3 rond de 250maH
                          Als de accu's zo slecht zijn, dan denk ik niet dat je ze nog goed krijgt met de "break in".
                          Nu weet je ondertussen wel dat het niet je flitser is die defect is, maar wel de accu's. Ik heb net hetzelfde voorgehad.

                          Ik heb hier een aantal accu's getest toen ik die lader pas had, een aantal van die accu's heb ik na een paar refresh/analyze wel wat beter gekregen, maar die hadden daarna heel veel last van zelfontlading. Ondertussen zijn die ook naar het containerpark verhuisd.

                          Volgens mij zijn die accu's "vroegtijdig overleden" door het gebruik van een snelle lader. Als ik de accu's uit die GP lader haalde, dan moest ik opletten om mijn vingers niet te verbranden.

                          Gisteren heb ik een Memorex PRO 9780 lader meegebracht (voor de kinderen van mijn vriendin, sinterklaas brengt speelgoed dat op AA batterijen werkt en veel stroom verbruikt). Die lader laadt ook per kanaal apart en stookt de accu's niet heet.
                          De laadtijd is wat langer dan bij de MH-C9000, maar het apparaat is wat gemakkelijker in gebruik. Je steekt er gewoon de accu's in, en wacht tot er "Full" op het display komt.
                          Ook voor AAA accu's lijkt die prima te werken zonder ze heet te stoken.
                          Voor de "experts" is de Maha MH-C9000 een betere keuze, voor de anderen is de Memorex een veilige keuze die de accu's niet opstookt.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                            Gisteren, onder de Kerstboom, lag de Powerex MH-C9000, samen met 20 Eneloops (best goedkoop eigenlijk via samenkopen.net, en een vlotte, snelle afhandeling).
                            Ik dacht ook twee goeie laders, met ontlaadsysteem te hebben, en die deden hun ding prima. Even opladen, voor ik ze terug volledig ontlaadde, altijd per setje van 2, en als ie dan direct begon te ontladen, dan was er één van de twee defect. Altijd gedacht dat dit werkte.
                            Mijn Aldi 2300mAh batterijen, kwamen gisterenavond als eerste aan de beurt. Ze waren nog geen twee weken geleden opgeladen, en zo in mijn fototas beland. Ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze Aldi batterijen, die me tot op heden nog niet vaak in de steek lieten. Ik gebruik steeds 5 batterijen in één SB800. In de SB600's die ik meestal als slave gebruik, zitten andere oplaadbare batterijen. Die moeten meestal maar enkele keren flitsen. Ik wou weten hoe het ermee zat, met mijn twee jaar oude batterijen... Dus refresh en analyse.
                            Onthutsend... 1tje wou hij zelfs niet meer aan beginnen, in geen enkele modus, bleek nadien. Steeds de vermelding "high". De vier andere : 1800 - 1200 - 1100 - 800 mAh. Wat een verschillen... En ik die dacht dat die batterijen echt goed waren ? Wat moet het zijn als ze een volledige lading geven ? Ze zitten nu in voor een oplaadbeurt van 45 uur, de break-in. Ik wil gewoon weten of er nog meer in zit.
                            Intussen realiseer ik me dat ik zo'n 30 dagen zal moeten laden, om dit met al mijn oudere batterijen te doen...
                            Wat moet, moet maar... ik hoop alsnog mijn batterijen een beetje terug op "punt" te brengen, en daaruit de meest bruikbare setjes samen te stellen.
                            Wordt vervolgd.

                            Mvg

                            Chris

                            Comment


                            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                              Uitstekende aankoop gedaan! Ik werk nu uitsluitend met die Eneloop batterijen, en vind dat ze beter zijn dat de batterijen die ik voordien gebruikte.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                                de kerstman bracht me een speedlite

                                de batterijen... brachten me op dit bere interesant topicske uit
                                Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                                Comment

                                Working...
                                X