Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

    Voor zo'n batterijlader mocht er toch wel één knopje meer op staan met 'LED aan/uit' ofzo.
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

    Comment


    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

      Er is eigenlijk geen reden om de displayverlichting uit te schakelen, omdat het display verlicht wordt door een paar ledjes. Het verbruik is te verwaarlozen.
      Een tijdje geleden heb ik getest wat het verbruik is van de lader:


      Let wel op als je iets over de lader legt om het licht te dimmen, de warmte moet wel weg kunnen.
      Als je de lader uit elkaar haalt dan kan je misschien wel een weerstandje tussen de ledjes zetten, zodat ze minder licht geven. Maar dan krijg je wel problemen met de garantie. Je kan zo'n folie waarmee ze autoruiten donkerder maken over het display kleven als je echt last hebt van het licht. Maar je kan de lader ook op een andere plaats leggen, dan heb je er ook geen last van.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Er is eigenlijk geen reden om de displayverlichting uit te schakelen, omdat het display verlicht wordt door een paar ledjes. Het verbruik is te verwaarlozen.
        Een tijdje geleden heb ik getest wat het verbruik is van de lader:
        http://forum.belgiumdigital.com/2965163-post247.html
        Dat heb ik gelezen, en het is niet het verbruik waarom ik het uit wil maar wel het storende licht (staat op mijn slaapkamer).
        Andy Lemaire

        andylemaire.be

        Comment


        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

          Is het herconditionerings programma van de MH-C801D eigenlijk evenwaardig ? Ik zoek vooral iets waar ik 8 batterijen tegelijk kan insteken (liever geen 2 aparte laders)

          Comment


          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

            Zonet 4 AA accu's GP 2700 van m'n ma een refresh and analise gedaan.
            Ze hadden nog maar 1900mah.
            Eens benieuwd naar al haar andere accu's.. Gelukkig heeft ze nu de nieuwe aldi accu's gekocht . much better stuff

            Comment


            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

              Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
              Dat heb ik gelezen, en het is niet het verbruik waarom ik het uit wil maar wel het storende licht (staat op mijn slaapkamer).
              euh.... zet hem dan toch gewoon op de kamer ernaast, problem solved!
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                Is het herconditionerings programma van de MH-C801D eigenlijk evenwaardig ? Ik zoek vooral iets waar ik 8 batterijen tegelijk kan insteken (liever geen 2 aparte laders)
                Yup, komt in grote lijnen wel overeen met de MH-C9000 lader hoor, enige verschil hieraan
                is dat je tot 8 batterijen in één keer kan behandelen.

                Het toestel heeft bij mijn weten enkel goede reviews gekregen dus...
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  ...komt in grote lijnen wel overeen... enige verschil hieraan is dat je tot 8 batterijen...
                  Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht .



                  De programmamogelijkheden bij de MH-C9000 zijn 1000 keer uitgebreider:
                  • Programma per batterij afzonderlijk in te stellen.
                  • Laadstroom, ontlaadstroom per batterij in te stellen.
                  • "Inbraak"functie.
                  • Ontlaadfunctie.
                  • "Cycle"functie.
                  • "Refresh"functie (komt blijkbaar wel overeen maar je hebt bij de MH-C801D geen mogelijkheid om in te grijpen op de laad- en ontlaadstroom).
                  De MH-C801D zal wel een goed toestel zijn in zijn categorie maar een vergelijking met de MH-C9000 gaat NIET op.
                  't Is een beetje gelijk van een compact fototoestel zeggen dat het "in grote lijnen overeenkomt" met een top reflex. Ze trekken inderdaad allebei foto's maar die reflex biedt je toch wat meer speling denk ik zo.
                  IMHO!
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

                  Comment


                  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    euh.... zet hem dan toch gewoon op de kamer ernaast, problem solved!
                    Serieus? Is het zo simpel?!

                    Dat is nu net niet de bedoeling. Ik wil de verlichting uit!
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment


                    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                      Dat vind ik wel heel erg kort door de bocht .



                      De programmamogelijkheden bij de MH-C9000 zijn 1000 keer uitgebreider:
                      • Programma per batterij afzonderlijk in te stellen.
                      • Laadstroom, ontlaadstroom per batterij in te stellen.
                      • "Inbraak"functie.
                      • Ontlaadfunctie.
                      • "Cycle"functie.
                      • "Refresh"functie (komt blijkbaar wel overeen maar je hebt bij de MH-C801D geen mogelijkheid om in te grijpen op de laad- en ontlaadstroom).
                      De MH-C801D zal wel een goed toestel zijn in zijn categorie maar een vergelijking met de MH-C9000 gaat NIET op.
                      't Is een beetje gelijk van een compact fototoestel zeggen dat het "in grote lijnen overeenkomt" met een top reflex. Ze trekken inderdaad allebei foto's maar die reflex biedt je toch wat meer speling denk ik zo.
                      IMHO!

                      weeral ene die over bochten begint, wa is me dat allemaal...
                      ben jij toevallig ook lid van pentaxforum.nl?

                      nogal een chance dat ik winterbanden heb...


                      Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                      Serieus? Is het zo simpel?!

                      Dat is nu net niet de bedoeling. Ik wil de verlichting uit!
                      NEEEEEEE... zo simpel is het dus helemaal niet, je mag de lader niet zomaar van de ene kamer naar de andere verhuizen, hij moet eerst acclimatiseren hoor.
                      Als je 't licht echt uit wil; gooi hem ne keer door 't venster ofzo vanop de eerste etage,
                      uw lichtje zal dan wel definitief uitgaan...
                      owja, vergeet ons geen feedback te geven hé, een uitgebreide review is steeds welkom!
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                        De inbraak functie spreekt me wel aan.

                        Comment


                        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                          @kirsten_dl:
                          Gewoon van altijd gelijk te krijgen zeker?
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

                          Comment


                          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                            Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                            @kirsten_dl:
                            Gewoon van altijd gelijk te krijgen zeker?
                            Was 't maar waar...
                            Helemaal niet, ik hou niet van mensen die naar een oplossing zoeken/erachter vragen
                            en het uiteindelijk toch allemaal veel beter weten...
                            of mensen die rond de pot draaien, heb ik een hekel aan.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              ...ik hou niet van mensen die... of mensen die rond de pot draaien, heb ik een hekel aan...
                              Allemaal slecht voor de gezondheid .
                              Gelukkig kwamen er in dit topic zo nog geen aan het woord .
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment


                              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                                Amaai zeg, dat allemaal voor een stomme (excuseer slimme) lader ?

                                Het ding wijst zichzelf uit

                                Comment

                                Working...
                                X