Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

    Ik heb Eneloops (2000mah) gekocht en bij ontvangst in de MAHA gestoken voor een Refresh/Analyze. Allemaal zaten ze ongeveer op 1700mah, gebruik ik ze nu best eerst en dan gewoon opladen?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

      Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
      Ik heb Eneloops (2000mah) gekocht en bij ontvangst in de MAHA gestoken voor een Refresh/Analyze. Allemaal zaten ze ongeveer op 1700mah, gebruik ik ze nu best eerst en dan gewoon opladen?
      gewoon gebruiken want de laatste fase van refresh/analyse is laden , maar als ge wilt
      weten wat die laatste lading was zult ge opnieuw een refresh/analyse moeten doen.
      Als ik u was zou ik me daar niet mee bezig houden daar ze reeds 85% ok waren.
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

      Comment


      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

        IK heb 16 stuks eneloops gekocht voor mijn flitsers, kan ik deze nu eigenlijk direct gebruiken? Of beter in de flitsen steken dat ze op zijn en dan herladen?

        Ik had 1 paar in de flitsers gestoken om te gebruiken, en de flitser geeft na MAX 50 pops al aan dat de batterijen op zijn, kan dat?

        Comment


        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

          Dat zou zomaar kunnen. Je weet niet hoe lang de Eneloops al gelegen hebben. Dus wil je max. capaciteit moet je eerst opladen.

          Groet Hans

          Comment


          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

            Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
            Ik heb Eneloops (2000mah) gekocht en bij ontvangst in de MAHA gestoken voor een Refresh/Analyze. Allemaal zaten ze ongeveer op 1700mah, gebruik ik ze nu best eerst en dan gewoon opladen?
            Sorry voor de late bump ...

            1700mAh voor nieuwe "eneloops" lijkt mij bijzonder weinig. De laatste reeks top-crafts van de Aldi halen allemaal tussen 2000 en 2100 mAh bij een eerste refresh .. verbluffend genoeg zelfs allemaal dicht tegen/rond de 2050mAh ... go figure!

            Comment


            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

              Heb pas een MH-C9000 aangeschaft, ben nu 4x GP2700 batterijen aan het refreshen/analyzen.

              Wanneer zie je of ze klaar zijn?
              Andy Lemaire

              andylemaire.be

              Comment


              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                Heb pas een MH-C9000 aangeschaft, ben nu 4x GP2700 batterijen aan het refreshen/analyzen.

                Wanneer zie je of ze klaar zijn?
                Als er op komt: Available capacity:
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                  Als er op komt: Available capacity:
                  Of als er ONDER staat "DONE".
                  Zie de handleiding trouwens!
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

                  Comment


                  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                    Hmm, dan heb ik er 2 met +- 1800, en 2 met +- 2200.. Nu de rest.
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment


                    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                      Kan die display verlichting niet uit?
                      Andy Lemaire

                      andylemaire.be

                      Comment


                      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                        Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                        Kan die display verlichting niet uit?
                        Check deze eens
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                          Check deze eens
                          Bedankt voor de link, maar waarom?
                          Hij beantwoordt niet de vraag of de display uit kan.. ?
                          Andy Lemaire

                          andylemaire.be

                          Comment


                          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                            Gebruiksaanwijzing geeft niet aan dat de LCD verlichting kan worden uitgezet.

                            Groet Hans.

                            Comment


                            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                              Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                              Gebruiksaanwijzing geeft niet aan dat de LCD verlichting kan worden uitgezet.

                              Groet Hans.
                              Idd .. een schoonheidsfoutje IMHO ... zou minstens moeten kunnen "gedimmd" worden .. functioneert nu als permanente nachtlamp bij langdurige runs

                              Comment


                              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Idd .. een schoonheidsfoutje IMHO ... zou minstens moeten kunnen "gedimmd" worden .. functioneert nu als permanente nachtlamp bij langdurige runs
                                Een stukje of reepje karton kan wonderen verrichten...
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X