Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

    Dankzij een promo actie ben ik nu eigenaar van de Maha C9000 + 2x4 Imedion 2400 AA + opbergtasje.

    Dankzij deze lader heb ik nu ontdekt dat er 3 van de 8 batterijen die ik reeds gad (Memorex 2500mAh) naar het recyclagepark mogen vertrekken.

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Nog nuttige informatie...
    Bron: http://www.mahaenergy.com/store/mhc9000faq.asp
    Bedankt voor de info
    Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
    http://pj.snoobonline.com/_MG_1956.jpg
    Zo, de mijne zijn klaar voor gebruik ik heb een week bezig geweest met break-in's van de 4 sets
    Zo'n nummeringsysteem moet ik nog hanteren.
    Welke logica schuilt er achter jou systeem? De nr. onderaan is het set, maar de andere nrs. lopen gewoon door. Hou je misschien per batterij statistieken bij in apart document?

    Comment


    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

      Spijtig genoeg heb ik weer een vraag over het opladen van batterijen in de Powerexlader MH-C9000 .
      Nadat ik over een half jaartje terug nieuwe batterijen gekocht had in de Aldi ( TopCraft batterijen die door een test van de Nederlandse Consumentenbond als beste tevoorschijn waren gekomen ) wilde ik deze een Refresh Analyze laten ondergaan . Nu weet ik dat dit lang kan duren maar nu al voor de 3de dag op rij wijst het display van de lader voor iedere batterij die er in zit constant deze waarden aan :
      0 min
      0.00 volt
      0Mah
      125 Ma
      Dit klopt toch niet volgens mij , ofwel ?

      Comment


      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Spijtig genoeg heb ik weer een vraag over het opladen van batterijen in de Powerexlader MH-C9000 .
        Nadat ik over een half jaartje terug nieuwe batterijen gekocht had in de Aldi ( TopCraft batterijen die door een test van de Nederlandse Consumentenbond als beste tevoorschijn waren gekomen ) wilde ik deze een Refresh Analyze laten ondergaan . Nu weet ik dat dit lang kan duren maar nu al voor de 3de dag op rij wijst het display van de lader voor iedere batterij die er in zit constant deze waarden aan :
        0 min
        0.00 volt
        0Mah
        125 Ma
        Dit klopt toch niet volgens mij , ofwel ?
        Oei, die minuten zouden moeten aangeven hoelang het toestel aanstaat/aan het opladen is.
        Je hebt de batterijen er toch wel goed ingeklikt? (Anders voor AA en AAA)

        Dpaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

          Het zijn AA batterijen R6 2300 mAh en volgens mij zijn ze goed ingeklikt . Ik zie wel het verschil niet tussen AA en AAA om de batterijen in te klikken .

          Comment


          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
            Ik zie wel het verschil niet tussen AA en AAA om de batterijen in te klikken .
            Staat in de handleiding: operations, punt 3.

            Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

              Daar had ik nog geen rekening mee gehouden en inderdaad , ze zaten verkeerd .
              We zullen eens opnieuw proberen .

              Comment


              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                Na enkele uren terug de modus Refresh Analyze te hebben gebruikt zie ik nog altijd dezelfde gegevens verschijnen op de display :

                0 min
                0.00 volt
                0Mah
                125 Ma
                Dit klopt toch niet volgens mij .

                Comment


                • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                  Lijkt mij bijzonder vreemd.
                  Hm...
                  1) wachten tot een expert als bv BB langskomt?
                  2) een andere modus proberen? Bv gewoon laden?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Na enkele uren...
                    Dat toestel zegt ook altijd per batterij waar het mee bezig is: "charge", "rest", "discharge". Is dat het geval bij jou?
                    En ook "DONE"... als 't gedaan is .
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

                    Comment


                    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                      Da's waar, en het cirkuleert voordurend tussen de verschillende batterijen...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                        Bij de Refresh/analyze wordt eerst de accu geladen, dan zie je "Charge" op het display.
                        Als de accu de maximale laadspanning bereikt heeft, dan komt er "Rest" op het display, dti duurt 2 uur, dan wordt de accu ontladen en komt er "Discharge" op het display.
                        Als de accu de minimale spanning van 0,9V heeft bereikt wordt het ontladen gestopt en komt er weer twee uur "Rest" op het display.
                        Na die twee uur wordt de accu terug geladen, en als ze helemaal geladen is dan zie je "Done" op het display bij de accu die het volledige refresh/analyze proces doorlopen heeft. Je kan dan ook de werkelijke capaciteit van die accu aflezen op het display.


                        Als de lader niet begint te laden als je er een accu insteekt, dan is het mogelijk dat de accu helemaal leeg is. Bij 0V herkent de lader de accu niet, en zal het laadproces ook niet starten. Je kan dan een goede en een slechte accu naast elkaar steken en even de + van beide accu's verbinden met bijvoorbeeld een paperclip.

                        Als dat allemaal niet werkt, dan is er misschien toch iets mis met die lader en kan je best een andere vragen aan de verkoper...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                          Het laatste check je waarschijnlijk best met een stel andere batterijen?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                            Hij blijft altijd op Refresh Analyze staan !!!

                            Comment


                            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                              Hij blijft altijd op Refresh Analyze staan !!!
                              Als je de voedingsstekker uit het stopcontact haalt, en die een minuutje later weer insteekt (zonder accu's in de lader), wat gebeurt er dan?
                              Op het display zou dan alles tegelijk zichtbaar moeten zijn, en de lader telt op van 00.00 tot 99.99, als de lader dit niet doet, dan is die waarschijnlijk defect.
                              Na die "reset" schakelt het display terug uit tot je een accu in de lader steekt.

                              Als je een accu in de lader steekt, dan moet je de gewenste modus instellen per accu (en de laadstroom/ontlaadstroom). Doe je dat niet, dan wordt de accu geladen met 1000mA (dat is de standaardwaarde), het duurt dan wel een paar seconden voor het laadproces begint. Als je dus AA-accu's wil herladen, dan steek je de accu's in de lader en je haalt ze eruit als er "Done" op komt te staan (voor AAA-accu's is het best om de laadstroom te verminderen naar 300mAh, dit moet je dan ook voor elke cel apart instellen).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                                De status zie je RECHTS van het venstertje met de mogelijkheden (Charge, Refresh...), niet IN dat venstertje.
                                Als daar niks staat is hij niks aan het doen.
                                Eens resetten? = Stekker uittrekken, 10 sec. wachten en opnieuw inpluggen. Je moet dan per cel binnen de 10 sec. de gewenste bewerking in het venstertje kiezen (met "enter" bevestigen!) en dan de gewenste waarden voor laden, ontladen,... (afhankelijk van het gekozen programma) instellen.
                                Bij het opnieuw inpluggen (tijdens het resetten dus) verschijnen alle velden die hij kan tonen gedurende enkele seconden op het scherm (een soort schermtest); zo kan je zien WAAR de status van "Charge", "Pauze" enz. zouden moeten verschijnen tijdens het laadproces.
                                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                                Oók wandelen met GPS?

                                Comment

                                Working...
                                X