Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
    Mijn resultaten voor de Eneloop & Imedion batterijen:
    Wat zijn de fabrieks opgegeven waardes?

    Comment


    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      Wat zijn de fabrieks opgegeven waardes?
      Voor "eneloop" types moet ge daar toch niet naar vragen ? De huidige fabricatietechniek is FAFAIK gelimiteerd tot een theoretisch maximum capaciteit van 2100mAh

      Comment


      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        ... en wie maakt die "eneloop" batterijen ? de firma "Eneloop" ??? De enige die "eneloop" als merknaam mag gebruiken is Sanyo dus logischerwijze zouden uw "eneloop" batterijen Sanyo's moeten zijn?

        (oa .. http://en.wikipedia.org/wiki/Low_sel...e_NiMH_battery)
        klopt als een bus.
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

        Comment


        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Voor "eneloop" types moet ge daar toch niet naar vragen ? De huidige fabricatietechniek is FAFAIK gelimiteerd tot een theoretisch maximum capaciteit van 2100mAh
          weet ik veel, voor't zelste geld had je types van 2000; 2050 of 2100 mah

          valt toch op dat zijn nieuwe eneloops niet aan de opgegeven capaciteit komen en die imedions eerder wel.

          Comment


          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            valt toch op dat zijn nieuwe eneloops niet aan de opgegeven capaciteit komen en die imedions eerder wel.
            Dat klopt, maar welke batterijen houden die maximum waardes het langs, die vraag interesseert me meer :-)

            Comment


            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              weet ik veel, voor't zelste geld had je types van 2000; 2050 of 2100 mah
              Ja en ?? .. als men de kleine lettertjes op de verpakking van (sommige?) 2700mAh leest dan staat daar "gegarandeerd tot minstens 2600mAh" .. hoeveel gebakken lucht koopt men daar dan?
              .. en ik zei letterlijk dat de THEORETISCHE maximale capaciteit van eneloop types 2100mAh is ... dat wil zeggen dat men moet uitgaan van een nominale capaciteit van ong 2000mAh, wat is dan uw probleem? dat ge enkel cijfers begrijpt die op een stukje karton gedrukt staan?

              valt toch op dat zijn nieuwe eneloops niet aan de opgegeven capaciteit komen en die imedions eerder wel.
              .. en wat bewijst dat na, en voor zover ik begrepen heb één enkele break-in cyclus? juist niets ... ik wil die cijfers wel eens terugzien na 3 initiele break-in cycli (RTFM)

              en als ik nog grafieken kan lezen en op voorwaarde dat het lijstje cijfers gegeven is volgens de gekochte setjes dan zijn de eneloops goed aan mekaar aangepast qua capaciteit terwijl er bij de imedion twee "goeie" en twee "slechte" zitten dwz dat je voor een set van 4 die met dezelfde capaciteiten uit 2 verschillende pakjes moet paren .. zonder goede lader kom je daar dus nooit achter .. en zoals gezegd .. ik wil die cijfers ook nog eens terug zien na een 10 tal gebruiksbeurten .. ttz na een werkelijke "burn in" ...
              oh & BTW .. kijk naar de eindspanningen in functie van de geladen capaciteiten .. dat baart mij bij de imedions meer zorgen dan bij de eneloops, de imedions zouden wel eens heel snel van hun oorspronkelijek pluimen kunnen verliezen .. nu ja ...

              Comment


              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Ja en ?? .. als men de kleine lettertjes op de verpakking van (sommige?) 2700mAh leest dan staat daar "gegarandeerd tot minstens 2600mAh" .. hoeveel gebakken lucht koopt men daar dan?
                .. en ik zei letterlijk dat de THEORETISCHE maximale capaciteit van eneloop types 2100mAh is ... dat wil zeggen dat men moet uitgaan van een nominale capaciteit van ong 2000mAh, wat is dan uw probleem? dat ge enkel cijfers begrijpt die op een stukje karton gedrukt staan?
                hold your horses!
                Ik wou dat gewoon weten om zijn gemeten waardes te vergelijken met de opgegeven waarde vd fabrikant, net omdat die opgegeven waardes nooit gehaald worden.

                Comment


                • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                  Wat was dan eigenlijk de essentie van uw vraag als ge zelf al het antwoord weet?

                  Comment


                  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Wat was dan eigenlijk de essentie van uw vraag als ge zelf al het antwoord weet?
                    De theoretische capaciteit opgegeven door de fabrikant, zo onduidelijk was ik toch niet? (jah dat had google mij ook kunnen zeggen maar ik weet niet hoeveel versies eneloop er al gemaakt zijn)
                    *ter info*
                    In de modelbouwracerij ligt sanyo trouwens al enkele jaren uit de markt nadat ze deze jarenlang gedomineerd hebben, GP nam dat eventjes over maar nu zijn dat weer andere fabrikanten + door de komst van LiPo is de vraag naar Nimh enorm ingestort.

                    Comment


                    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      De theoretische capaciteit opgegeven door de fabrikant, zo onduidelijk was ik toch niet? (jah dat had google mij ook kunnen zeggen maar ik weet niet hoeveel versies eneloop er al gemaakt zijn)
                      BVB lezen wat ik schrijf? Ik zei EXPLICIET "de "eneloop" technologie laat (voorlopig) niet toe om NIMH's te produceren met een theoretische max capaciteit hoger dan 2100mAh" wat impliceert dat men de nominale capaciteit op 2000mAh moet "schatten" dat is de enige "versie" die er bij mijn weten voorlopig bestaat. duidelijker Vloms kan toch moeilijk zeker? en ja dat had ge op google ook kunnen vinden ...

                      Comment


                      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        BVB lezen wat ik schrijf? Ik zei EXPLICIET "de "eneloop" technologie laat (voorlopig) niet toe om NIMH's te produceren met een theoretische max capaciteit hoger dan 2100mAh" wat impliceert dat men de nominale capaciteit op 2000mAh moet "schatten" dat is de enige "versie" die er bij mijn weten voorlopig bestaat. duidelijker Vloms kan toch moeilijk zeker? en ja dat had ge op google ook kunnen vinden ...
                        Ik vroeg dat wel al VOOR dat jij dat vertelde hé, man toch .
                        U staat vanaf nu op mijn 'onvriendelijke betweters lijst'
                        speelt met een ander zijn voeten he.

                        Comment


                        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                          man man .. lees de historiek van uw eigen vragen jong ..
                          meer expliciet topics #151 en #152 en daaropvolgend #154 en #156 ..
                          case closed , heb geen tijd voor dit soort flauwekul ..

                          Comment


                          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            man man .. lees de historiek van uw eigen vragen jong ..
                            meer expliciet topics #151 en #152 en daaropvolgend #154 en #156 ..
                            case closed , heb geen tijd voor dit soort flauwekul ..
                            Je zegt "ge moet daar toch niet naar vragen", je beantwoordt mijn vraag (bedankt) ik verklaar waarom ik er wel om vroeg en dan beschuldig je me dat ik je antwoord niet lees...

                            Comment


                            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                              Rustig mannen, en dat vraag ik zowel als TS als [Mod].
                              Dit draadje is "voor dummies", en totnogtoe zijn er al heel wat dummies (sorry hoor! ) gebaat geweest bij de deskundige info van de experts terzake.
                              Ik zou het graag zou houden, please...
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                                Lesc : dummy's : dat is ook zo. Door dit draadje en de info van Black Bandit, Regulus en anderen heb ik me ook zo een toestel en batterijen gekocht en ik ben tevreden met mijn aankoop. Met mijn vorige lader maakte ik al mijn batterijen zowiezo stuk. Nu ja die lader kreeg je dan ook gratis. Ts'ers alvast bedankt voor jullie info

                                Comment

                                Working...
                                X