Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Sven,

    Ik ben niet de grote expert hier, maar zou het kunnen dat je precies dezelfde fout gemaakt heb als ik , bij het eerste setje:

    namelijk je stelt die eerste batterij juist in , maar dan denk je dat nrs 2, 3 en 4 precies hetzelfde ingesteld zijn, maar dat is niet zo. Je moet voor elke batterij apart ingeven wat je wil (dus break in, ontlaadstroom, oplaadstroom, zo 4x. Anders doe je de default instelingen, en dat is wat eerst op de menu staat.

    Dat wil dus zeggen dat 2, 3 , 4 gewoon bijgeladen zijn, maar ze waren al vol, of zoiets.

    Dpaul
    1000 maal dank!
    Dat doe ik dus verkeerd ...

    Ik laad ze opnieuw op en zal de resultaten online zetten.

    Comment


    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

      Dat is mij ook in 't begin overkomen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

        Zeer intresante topic, vraagje over laders om meerdere batterijen te laden zou ik ook de MAHA POWEREX NH-800S ( 8 batterijen laden/ontladen) willen aanschaffen.
        Iemand ervaringen met dit toestel
        Last edited by nikonian frog; 30 januari 2010, 14:47.
        The problem with my brain is on the left side is nothing right and on the right side is nothing left

        Comment


        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

          Mijn resultaten voor de Eneloop batterijen:


          Wat zeggen deze resultaten me?

          Sven

          Comment


          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

            dat je de eerste 4 moet samen houden en gebruiken en de laatste 4.

            Comment


            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

              Zo heb ik stickertjes op mijn Eneloops gekleefd: A1..A2..A3..A4..; B1..B2, enz. Zo kun je makkelijker de "sets" van elkaar onderscheiden.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Zo heb ik stickertjes op mijn Eneloops gekleefd: A1..A2..A3..A4..; B1..B2, enz. Zo kun je makkelijker de "sets" van elkaar onderscheiden.

                Ik ook, ik voelde me even zoals deze man:

                Geweldig stukje uit Man bijt hond over een man die speciaal voor zijn knikkerbaan te kunnen plaatsen, verhuisd is.



                Comment


                • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                  Is er nog een "samen- aankoop actie" voor MC-H C9000 lader en Eneloop's batterijen?

                  Indien ja > 1 lader en 12 batterijen.

                  Comment


                  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                    Is er nog een "samen- aankoop actie" voor MC-H C9000 lader en Eneloop's batterijen?

                    Indien ja > 1 lader en 12 batterijen.

                    Kijk even op www.samenkopen.net
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                      zonet 16 st eneloops van 2000 mah op bestelling gezet;
                      begrijp ik het goed dat deze batterijen véél beter zijn dan mijn gloednieuwe GP 2700 mah. Mijn nieuwe GP batterijen > al/nog slechts 1400, 1600, 1779 en 2100 mah weergeven op de display bij "refresh". Ben echt benieuwd hoor wat voor power deze 2000mah Eneloops geven. Al ik dit hier zo allemaal lees zijn dat batterijen om U tegen te zeggen.

                      Comment


                      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                        ./QUOTE

                        NKON.NL heeft vergelijkende testrapporten met grafieken op zijn Side en daar uit blijken de Eneloops en de Imedions als beste uit de test te komen. Maar of je ze moet vergelijken met de GP 2700 is de vraag.
                        Het is aan te raden om in het begin niet te haastig aan de slag te gaan met de Powerex MH-C9000 maar met de handleiding in de hand stap voor stap je eerste laadsessies te starten.
                        De Eneloops en de Imedions zijn direct na aankoop te gebruiken en het is niet noodzakelijk ze eerst op te laden.
                        Last edited by Binnenuit; 1 februari 2010, 10:02.

                        Comment


                        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                          Dit weekend een break-in gestart om enkele wazige accu's terug wat te proberen tot leven te wekken.
                          Voorlopig heb ik 4 oude aldi accu's (gele) volledig afgeschreven.
                          Rood/groene aldi accu's van 2000mah halen nog +-1500mah en Vapextech 2500mah accu's halen nog een 2150mah (waarvan 2 er nu een break in poging krijgen samen met 2 rood/groene aldi accu's om weer gereanimeerd te worden).
                          Superleuk ladertje, nadien komen de AAA's en daarna de nieuwe ReCyKo en memorex pre-charged dingen.

                          Ik laad wel altijd op 1500mah en ontladen op 500mah, mismaaktheid van mij vanuit de modelbouwracewereld. Maar dit is nog niet eens laden met 1C dus voor mij als 'safe' aanzien.

                          Comment


                          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            ./QUOTE

                            NKON.NL heeft vergelijkende testrapporten met grafieken op zijn Side en daar uit blijken de Eneloops en de Imedions als beste uit de test te komen. snip
                            Even neten vangen .. er groeit lanzamerhand een verwarring ... "eneloop" is een nieuwe? (nou ja niet meer zo echt nieuw)technolgie voor de bouw van oplaadbare NIMH cellen oorspronkelijk uitgevonden door Sanyo en IMHO gee "merk". Elke merk bouwt nu NIMH's volgens de eneloop technologie en brengt die op de markt onder zijn eigen typische (merk)naam .. zeggen dat men in een test eneloops vergelijkt met Imedions zegt voor mij zoveel als zeggen dat men een auto vergelijkt met en Opel ...
                            De vergelijking met NiMH's van een hogere capaciteit (bvb de 2700mAh types) is niet onbelangrijk maar met dien verstande dat men die test na "veroudering" (ttz na een aantal gebruikscycli) zou moeten herhalen want het is mijn ervaring (alhoewel niet echt gemeten) dat de beschikbare capaciteit van de 2500-2700mAh types veel sneller schijnt terug te lopen dan van de eneloop types waarbij men dan in beschikbare capaciteit op bvb middellange termijn beter gediend wordt met eneloop types
                            JMHO

                            Comment


                            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                              Mijn resultaten voor de Eneloop & Imedion batterijen:


                              Sven

                              Comment


                              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies"

                                ... en wie maakt die "eneloop" batterijen ? de firma "Eneloop" ??? De enige die "eneloop" als merknaam mag gebruiken is Sanyo dus logischerwijze zouden uw "eneloop" batterijen Sanyo's moeten zijn?

                                (oa .. http://en.wikipedia.org/wiki/Low_sel...e_NiMH_battery)

                                Comment

                                Working...
                                X