Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilter welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polarisatiefilter welke?

    Ik zoek een Cir. pola-filter te kopen voor gebruik op mijn Tamron 17-35.

    bij het rondneuzen op dit forum en op internet is mijn keuze gevallen op deze filter van Tiffen

    Er bestaat echter ook een uitvoering voor 'wide Angle'. (is dit een slimline versie? kan dit niet opmaken uit de info)

    Mijn vragen zijn de volgende;

    Zijn er mensen die ervaring hebben met pola-filters op de Tamron 17-35.

    Is het aangewezen de iets duurdere 'wide angle' uitvoering te kopen, rekening houdend dat er in de toekomst misschien ook een Tokina 12-24 lens bijkomt (zelfde filtermaat dan de Tamron).

    Is Tiffen OK qua kwaliteit? denk bv aan scherpteverlies...


    Alvast bedankt voor het lezen...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

  • #2
    Re: Polarisatiefilter welke?

    Kijk ook eens naar Hoya filters. Deze bijvoorbeeld.



    Dit zijn sowieso slim filters, dus geschikt voor UWA.
    Op die Tokina ga je toch best zo een gebruiken wil je geen vignetting krijgen.

    Ik heb zelf geen ervaring met die Tiffen, maar lees toch dat deze nogal flare-gevoelig zijn. Scherpteverlies is niet zozeer het grootste probleem.

    Comment


    • #3
      Re: Polarisatiefilter welke?

      Ik heb een Hoya pro op een Sigma 10-20 en geen vignetering en gewoon de lensdop erop. Bij B&W moest er wel een slime op.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Polarisatiefilter welke?

        De Hoya 77mm PRO1 Super HMC ziet er wel interessant uit, en de prijs is nog aanvaardbaar (in US $).
        Denk dat het deze zal worden...
        Grtz, Tigra-Boy
        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

        Comment

        Working...
        X