Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixma printers ook geschikt voor gewoon gebruik ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixma printers ook geschikt voor gewoon gebruik ?

    Vraagje:
    Weet iemand of je canon pixma printers (bv. een IP 8500) ook gewoon kan gebruiken voor eenvoudig printwerk (tabellen, teksten,... niet foto-gerelateerd dus) en dit op gewoon A4-papier ?
    Het zou wel handig zijn mocht ik 'm dubbel kunnen gebruiken, maar ik wil zeker vermijden dat ik hierdoor de gevoelige printerkop zou "beschadigen"...
    D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

  • #2
    Re: Pixma printers ook geschikt voor gewoon gebruik ?

    Mijn IP5000 print belastingaangiftes, vervalsingen van schilderijen, liefdesbrieven aan de meest vreemde dames, geld, en af en toe een fotootje

    Ja, het kan dus.

    Comment


    • #3
      Re: Pixma printers ook geschikt voor gewoon gebruik ?

      Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
      Vraagje:
      Weet iemand of je canon pixma printers (bv. een IP 8500) ook gewoon kan gebruiken voor eenvoudig printwerk (tabellen, teksten,... niet foto-gerelateerd dus) en dit op gewoon A4-papier ?
      Het zou wel handig zijn mocht ik 'm dubbel kunnen gebruiken, maar ik wil zeker vermijden dat ik hierdoor de gevoelige printerkop zou "beschadigen"...
      Is dit een grap misschien ?
      Groetjes
      http://www.vehe.be

      Comment


      • #4
        Re: Pixma printers ook geschikt voor gewoon gebruik ?

        Ok, thanks
        Excuus voor de verwarring trouwens Henri...maar had ergens op het forum gelezen dat het soort papier dat je gebruikte ook invloed had op de levensduur van je printkop, vandaar m'n vraag...
        m
        D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Pixma printers ook geschikt voor gewoon gebruik ?

          Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
          Ok, thanks
          Excuus voor de verwarring trouwens Henri...maar had ergens op het forum gelezen dat het soort papier dat je gebruikte ook invloed had op de levensduur van je printkop, vandaar m'n vraag...
          m
          Als de printkop in aanraking zou komen met het papier, dan zou het resultaat er niet echt mooi uitzien

          De levensduur van de printkop heeft dus niets te maken met het gebruikte papier . De meeste problemen met printkoppen krijg je gewoonlijk doordat de printer te weinig gebruikt wordt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Pixma printers ook geschikt voor gewoon gebruik ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Als de printkop in aanraking zou komen met het papier, dan zou het resultaat er niet echt mooi uitzien

            De levensduur van de printkop heeft dus niets te maken met het gebruikte papier . De meeste problemen met printkoppen krijg je gewoonlijk doordat de printer te weinig gebruikt wordt.

            Ok, thanks voor de verduidelijking Bart ! Je kan idd de kwaliteit van beide afdrukken (op gewoon A4 vs fotopapier) niet vergelijken...
            Problemen wegens te weinig gebruik, dat zie ik nog niet onmiddellijk gebeuren
            Iets wat me op termijn wel delicaat lijkt is allerhande stof dat samenhoopt in de printer, regelmatig kuisen dus maar !
            D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Pixma printers ook geschikt voor gewoon gebruik ?

              Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
              Ok, thanks voor de verduidelijking Bart ! Je kan idd de kwaliteit van beide afdrukken (op gewoon A4 vs fotopapier) niet vergelijken...
              Problemen wegens te weinig gebruik, dat zie ik nog niet onmiddellijk gebeuren
              Iets wat me op termijn wel delicaat lijkt is allerhande stof dat samenhoopt in de printer, regelmatig kuisen dus maar !
              Je kunt ook (niet fraai ogend, toegegeven) een stofhoes kopen bij de locale 'handyman', maar bv. ook een plastiekolie erover leggen, gaat bij mij al een tijdje heel goed, en stofarm!
              Groets, Gerhard
              Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

              Comment

              Working...
              X